- Detta ämne har 380 svar, 27,705 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
25 april, 2006 kl. 17:58 #192066pannanDeltagare
Nu skall bilen hämtas 😀 man är rätt nervös kan jag tala om
25 april, 2006 kl. 18:28 #191955ManorDeltagareNu skall bilen hämtas 😀 man är rätt nervös kan jag tala om
Lycka till Pannan. Jag är väldigt nyfiken på resultatet, så jag hoppas att du skriver mer efter hämtningen :).
mvh Mats N
25 april, 2006 kl. 21:50 #192067pannanDeltagareNu har man hämtat bilen. Kan bara säga att man sitter här med ett stort jäkla 😀 Fy fasen vad den skjuter på mot innan. 1.5 bar och peakar som mest på 1.6 bar.
Bara ljudet gör att man får gåshud, tog en sväng nu genom stan hem och det var inte bara 1 person som vände sig om. Låter väldigt likt en rallybil i ljudet.
Kan bara säga stort ett stort tack till SMR och grabbarna dvs Rickard, Jocke, Spjuvern och även Kricke som hjälpt till med mappningen.
Bilen skall finjusteras på Gotland Ring. Även en gatmapp kommer att läggas in i bilen. Nu går bilen lite fetare tack vare banåkningen till helgen. Sedan skall respons aktiveras också. Provade launchen nu ikväll (bara varv, inget ladd) och den sköt på som en raket.
Får se hur länge man är mätt på detta :*
Kommer mer bilder under morgondagen på bl a Defina med den flockade poden, sjukt porrigt :9
Mvh
J26 april, 2006 kl. 16:59 #192221STIredDeltagareLåter fint. Kul att allt gick bra 🙂
26 april, 2006 kl. 20:38 #192068pannanDeltagareDet känns kul som fasen, dock är man väldigt nervös då det är så många nya ljud ifrån motorn 🙂
Idag monterade jag PF skivorna och PF beläggen. Tyvärr inga bilder, tar det imorgon då bilen är tvättas. Gick riktigt smidigt att byta dem 😉 eller inte, bultarna till oken satt som hmm jag vet inte vad 🙂 men efter lite svordomar så gick det bra.
Har dock inte vågat bromsa några hårda bromsningarn ännu då jag fått order om att köra lugnt de första 30 milen. Men helt klart känns de lite vassare när temperaturen kommit till sin rätta 😉
Imorgon åker 4 punktsbältet i och bilen skall få sig en ordentlig tvätt. Stolen hinner jag inte få i innan Gotland.
Var ute ikväll en sväng och körde lite med bilen. Kom ett gäng med motorcyklar som vart förvånade då de fick jobba lite för att hänga av mig. Tummen upp fick man.
Efter Gotlandshelgen kommer det finnas ett flertal filmer och bilder på bilen in action.
Mvh
J26 april, 2006 kl. 20:44 #191993LeftyDeltagareLåter bra!
Ser fram emot filmer 🙂
27 april, 2006 kl. 06:04 #192222STIredDeltagarebultarna till oken satt som hmm jag vet inte vad 🙂 men efter lite svordomar så gick det bra.
En sprayburk CRC 556 är guld värd när man vill få loss tröga bultar, funkar riktigt bra, testa får du se 😉 använde det i stort sett på alla bultar när jag pilla med bromsarna och krängarna, blir mycket lättare 🙂
27 april, 2006 kl. 06:21 #192069pannanDeltagareEn sprayburk CRC 556 är guld värd när man vill få loss tröga bultar, funkar riktigt bra, testa får du se 😉 använde det i stort sett på alla bultar när jag pilla med bromsarna och krängarna, blir mycket lättare 🙂
Använde 556 😉
27 april, 2006 kl. 12:54 #192205rallymarkusDeltagareHar dock inte vågat bromsa några hårda bromsningarn ännu då jag fått order om att köra lugnt de första 30 milen. Men helt klart känns de lite vassare när temperaturen kommit till sin rätta 😉
om du inte har bromsat hårt än, hur har du då fått upp tempen så att du kände skillnad ?
hur verkar bilens körbarhet vara? går den mjukt o fint eller ryckigt?
27 april, 2006 kl. 14:36 #192070pannanDeltagareom du inte har bromsat hårt än, hur har du då fått upp tempen så att du kände skillnad ?hur verkar bilens körbarhet vara? går den mjukt o fint eller ryckigt?
Har inte tokkört om man säger så utan kört normalt då blir bromsar också halvvarma, en himla skillnad mot de andra skvivorna.
Har kört bilen idag dvs i köer och haft den inne i stan. Helt klart en annan bil. Går råare men samtidigt har jag ladd snabbare vilket gör att man slipper varva. Soppaförbrukningen idag har faktiskt varit mindre än innan. Har som sagt inte vågat löda på ännu. Det får jag prova på i helgen.
30 april, 2006 kl. 19:32 #192071pannanDeltagareNu är man hemkommen ifrån Gotland Ring, fy fasen vilken kanonhelg. Dagen började med våt bana och torkade upp lagom till lunch. Solen stekte på bra hela eftermiddagen och det var kul att både kunna köra när det var vått och sedan torrt.
Var lite kul att ställa upp bilen och sedan drifta igenom kurvorna 🙂
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/0069.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/0073.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/0077.jpg
Bilen går riktigt bra nu, men det finns fortfarande en del hästar att hämta ur mappen. Så denna vecka blir det finjustering. Bromsarna var bland det sjukaste jag kört faktiskt, ingen tendens till fading och de greppade så bra så ibland låste man dem nästan. PF skivor och belägg rekommenderas.
30 april, 2006 kl. 21:40 #192252StaffeDeltagare😮 De ser ut som du hade skoj! Bra att du va nöjd med bromsarna, ska bli kul att få testa mina me ute på banan..då hade ni tur med vädret då,inget regn!?
Fina bilder, du får gärna lägga upp fler om du har!!! Tycker den ser lite skitig ut 😉 :+—————————————
Blekinge som INTE hör till Skåne!!!
BugEye STI-0230 april, 2006 kl. 21:49 #191930BlockenDeltagareHmmmmm….Pannan har tjyvtränat inför Superstäjdsh – de’ va sämmer de’! 😉
-Vad åkte du för däck?
-Hur många var ni?
-Några fler spektakulära fordon att förtälja oss om?
-Gick maskin’ bra efter de funderingar du hade i en annan tråd tidigare i veckan?
-Vad fick ni för lunch?🙂
/Block – nyfiken som vanligt
30 april, 2006 kl. 22:01 #192072pannanDeltagareHmmmmm….Pannan har tjyvtränat inför Superstäjdsh – de’ va sämmer de’! ;)-Vad åkte du för däck?-Hur många var ni?-Några fler spektakulära fordon att förtälja oss om?-Gick maskin’ bra efter de funderingar du hade i en annan tråd tidigare i veckan?-Vad fick ni för lunch? :)/Block – nyfiken som vanligtGammkokarn
Lite träning vart det 😉 Finns nog inte roligare än banåka. Dock så drar ju Subarun så otroligt mycket sås. 2 tankar gjorde man av med på bara några timmar.
Däcken jag körde med var RE070:orna. Körde med dem förra året så nu är det snart dags att byta till andra. Dock måste jag säga att jag har varit kanonnöjd med dom. Kan ev bli ett par nya av samma sort, fast helst hägrar riktigt R-däck. Dunlop Direzza ligger bra till.
Maskinen går riktigt bra faktiskt, lade några fina flames när jag växlade ner.
Lunch hade tyvärr glömts bort av banan, så vi var inte så värst glada iom att vi betalat fullpris. Dock hade jag fyllt upp med vattenförråd åt alla. Sedan fick vi ordentlig frukost på hotellet. Många hade även köpt med sig mat så det gick ingen nöd på folket.
Vi var 45 bilar. Allt flöt på smidigt, vi valde att använda oss utav öppen depå och det var nog det som gjorde att hela dagen flöt på riktigt bra. Bilar som var där var bl a Särås med både sin RS4:a och S2000, Arne ifrån SSI med sin STI, Sideways med sin STI, WRX Lord med sin WRX, Erik Jirhall med sin RS4, Ferrari 355 som bl a dammade rakt in i ett räcke och lämnade lite röd Ferrari färg kvar, RSR med sin Dahlbäck trimmade Urquattro (var en fröjd att se dem köra), Lövan med sin EVO IX, Harri med sin extrema STI m.m Så startfälten var inte direkt dåligt om man säger så.
Det roligaste var i början av resan. Min bil låter en hel del nu kan jag säga, behövde bara rulla upp för rampen till färjan så gick billarmen igång inne i båten. Var många som tyckte att det bästa ljudet ifrån bilarna kom ifrån min bil och Ferrari 355:an som var med.
30 april, 2006 kl. 22:14 #192073pannanDeltagareLite bilder. Var rena rama Gumballstämningen på färjan över.
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/11914193166.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/11914214617.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/11914240112.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/11914364889.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/knpbla8sr.jpg
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.