• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 164 totalt)
  • Författare
    Snofi
    Deltagare

Ser sjukt fint ut!

Turbovin
      Deltagare

Inte så mycket att bjuda på för denna gången förutom att diffen äntligen sitter på plats i bilen samt att jag köpte ett fjäderbensstag från “LeffeGT”

Riktigt fin kvalitet på staget för så lågt pris

Turbovin
        Deltagare

Lite bättre bild på fjäderbensstaget + 25 graders silikonböjen som kom idag 🙂

Mumin
          Deltagare

börjar t sig nu 😀

det där stager är fan kanon. snart är våren här och då måste det bli en snabb vår träff med fika osv 😛

skulle du inte mappa om din också?

Turbovin
            Deltagare

Jupp, tanken är att köra Simtek istället. Får bara klura på ekonomin lite framöver, så får vi se när bilen är redo att tas ut.

Gilarski
              Deltagare

Ser ju riktigt fint ut! Bara & kämpa på.

Turbovin
                Deltagare

Tackar så mycket! Kul att det gillas, och kul med lite respons 🙂

Imorgon skall jag försöka få mina bussningar till bakre krängingshämmaren uppsvarvade så jag kan montera den iaf.

Tänkte ha en heldag i garaget imorgon då jag haft lite dåligt med tid det senaste. Jobb + tenta i produktionslogistik idag.

Man börjar ju bli lite sugen på uppstart snart 🙂

Turbovin
                  Deltagare

Sådär, då har jag fått lite gjort idag. Krängningshämmarna på plats, droplinks bak, avgassystem mm.

De främre droplinksen från CDF tog jag bort igen då de inte passade nåt bra till STI:ns alulänkarmar. Skruvade dit originalen igen, så om nån är intresserad av dem är det bara att pm:a. Bör passa newage-bilarna bättre.

Nu står den i princip på egna hjul igen iaf 😉

Det som återstår nu är egentligen att fylla på diffolja, växellådsolja,spola ur kylsystemet, byta termostat och fylla på glykol samt montera lampor å sånt småplock. Sen tänkte jag koppla in bredbandslambdan och starta upp bilfan 🙂 Får se om jag hinner till nästa helg, är ju långhelg 🙂

Gilarski
                    Deltagare

Läst hela tråden, imponerad. 🙂

Några reflektioner:
                      1. Varvar den 3000rpm i 95 😮 (min GT ligger på 2650rpm i 110)
                      2. Upplever du märkbart större lag nu med FMIC ?
                      3. Jäkligt snygg puts på bilen 😎

Turbovin
                      Deltagare

Japp det stämmer med utväxlingen, ruggigt tätstegad låda.

Jag kan inte påstå att jag märkte nån skillnad alls på lag, men det kanske är mer tacksamt med min utväxling.

Tycker folk är rätt bra på att överdriva, pratas om att det tar 0,3s extra att spoola upp snurran efter växling med FMIC osv

Så seg tycker jag inte min är efter växling
                        http://www.youtube.com/watch?v=jGtep1Dz-SU

För övrigt bilen uppstartad å provkörd idag. Dock gick det inte som tänkt riktigt. Nåt har blivit knas efter att diffen blivit ihopmonterad så det är som att köra med svetsdiff 😛

Blir till att riva ner klumpen igen å sätta i ngt smalare lameller. Märkligt att jag fick en okej förspänning på arbetsbänken men verkar va lite missvisande att kolla så.

Turbovin
                        Deltagare

Jahapp, idag roade jag mig med att plocka ner diffen, byta till andra lameller samt sätta upp skiten igen. Hej vad bra det blev, 135 Nm förspänning ute vid hjulen nu. Nu går det ju faktiskt att svänga med bilen igen 🙂

Vet inte om jag är 100% nöjd med mitt nya avgas. Är inte så tyst som jag hade tänkt mig, dessutom låter det lite traktor på tomgång. Uppe i varv låter det väl okej tycker jag dock

http://www.youtube.com/watch?v=8QBuck3_rLE&feature=player_embedded

specialized
                          Deltagare

Imponerande vad du grejar 🙂 Men du har ju ett rejält garage verkar det som 🙂

Som om det INTE var enkelt att få ut baken förut ?
                            Hur ska det nu bli då, med 24 mm hämmare och ännu mera förspänning i diffen ? 😀

Ska du börja med drifting ? 😀

Turbovin
                            Deltagare

Imponerande vad du grejar 🙂 Men du har ju ett rejält garage verkar det som 🙂

Som om det INTE var enkelt att få ut baken förut ?
                              Hur ska det nu bli då, med 24 mm hämmare och ännu mera förspänning i diffen ? 😀

Ska du börja med drifting ? 😀

Jo mitt garage är helt okej, ca 150 kvm delat på 3 pers 🙂

Haha diffen blev nog lite förslappad efter åkturen jag bjöd dig på så nu är den nog som den ska igen 😉

Tror inte det är nån fara, krängningshämmaren fram balanserar nog upp det hela. Men jag vågar nog inte ligga i närheten av gränsen på gatan innan jag testat på flygfält hur den beter sig igen. Inte för att man ska köra så hårt på gatan, men ibland är det kul att pressa lite lagom ändå 🙂

Turbovin
                              Deltagare

Just det ja, höll på att glömma. Har monterat bredbandslambdan och provkört idag så nu är väl bilen i det närmaste klar. Avgassystemet måste svetsas om då det ligger å knackar lite nånstans. Sen är det väl bara Simtek som fattas 🙂

Mumin
                                Deltagare

Vet inte om jag är 100% nöjd med mitt nya avgas. Är inte så tyst som jag hade tänkt mig, dessutom låter det lite traktor på tomgång. Uppe i varv låter det väl okej tycker jag dock

http://www.youtube.com/watch?v=8QBuck3_rLE&feature=player_embedded

haha lät ju bra till du släppte ner till tomgång 😀 lite sött puffande ljud som en båt 😀

men fan det rullar på. blir kul och se dig på gatorna i sommar!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 164 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.