- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
6 april, 2010 kl. 13:45 #196597TurbovinDeltagare
haha lät ju bra till du släppte ner till tomgång 😀 lite sött puffande ljud som en båt 😀
men fan det rullar på. blir kul och se dig på gatorna i sommar!
Ja det puffandet är lite störande. Tror det kommer från slutröret då det typ är perforerat invändigt.
6 april, 2010 kl. 21:27 #196598TurbovinDeltagareKunde inte låta bli, ställde på bilen idag 🙂
Provade nya avgaset i tunneln, tycker nog det låter okej iaf. Får leva med tomgångsljudet, där ska man ju aldrig ligga ändå 😛
6 april, 2010 kl. 21:32 #196671SternbornDeltagareHärligt! låter ju riktigt bra på höga varv 🙂
8 april, 2010 kl. 18:09 #196684GilarskiDeltagareKunde inte låta bli, ställde på bilen idag 🙂
Provade nya avgaset i tunneln, tycker nog det låter okej iaf. Får leva med tomgångsljudet, där ska man ju aldrig ligga ändå 😛
Lät gött som f-n. 😀 Helsike va bilen gick !!!
8 april, 2010 kl. 18:28 #196694persallsDeltagare…och snygg är den ! Vill ha en sådan “läpp” vid tillfälle. Vad har du tonat lampglasen med ?
Bjuder på en bild på min som precis kommit ur dvala och fått lite nya hjul och fjärding !
http://www.geting.se/viewimage.php?image=234418-subaru1.JPG
/Mvh Per
8 april, 2010 kl. 19:39 #196599TurbovinDeltagareTack så mycket för alla kommentarer 🙂
persalls: Snygg Type R! Filmen köpte jag modellanpassad direkt från http://www.lamin-x.com i USA. Finns i svart och blått också om man tycker att gult är fult 😛
9 april, 2010 kl. 14:10 #196552SecretAgentManDeltagareStiligt, gött att se att den där pärlan tas hand om ordentligt. 🙂
9 april, 2010 kl. 14:10 #196600TurbovinDeltagareFan vad ball den är, härligt ljud och verkar gå som ett skott också! 🙂
Men ska du inte lackera P1 läppen?
Tack 🙂
Njae jag gjorde ett försök förra våren men då en klåpare till lackerare härdade läppen i ugn så förstördes ju hela skiten. Sen dess har jag inte orkat. Dessutom gillar jag kontrasten som blir. Går ihop med övriga kolfiberdetaljer på bilen tycker jag. Ultimata hade vart att ha den i kolfiber dock.
Stiligt, gött att se att den där pärlan tas hand om ordentligt. 🙂
Jodå, vore synd att låta den förfalla. Ska göra så gott jag kan för att vårda den 🙂
15 maj, 2010 kl. 19:59 #196601TurbovinDeltagareJa det har då inte hänt mycket sen den senaste updaten. Simtek skulle installerats för flera veckor sen men askmoln och paj Rototest satte stopp för detta. Vi gör ett nytt försök mot slutet på nästa vecka.
Avgassystemet har svetsats om en aning vid flänsen mot downpipe då vinkeln var lite dum.
Idag har jag kört lite konbana, kul men skulle behöva mer negativ camber bak.
Passade sedan på att byta ut alla mina breda “superklämmor” mot vanliga rostfria slangklämmor efter en väns råd då hans bil läckte nåt enormt med såna vid provtryckning på 2,4 bar. Märkte även på min att vevhusventilationsolja hade runnit ner från en silikonsslangsskarv så såna klämmor ger jag inte mycket för.Bjuder på en bild efter tvätt.
21 maj, 2010 kl. 22:16 #196602TurbovinDeltagareSuck, undrar när min otur för våren ska vända egentligen. Skulle fått i Simtek för flera veckor sen som sagt men det sket sig, det gjorde även försöket denna veckan då Rototesten ej var fixad än.
Till råga på allt rasade idag den LMM som jag lånat sen min egen rasade förra hösten. Går okej vid låglast då den reglerar mot lambda 1 men så fort man går på laddtryck börjar den gå extremt snålt enligt bredbandslambdan. Lite svårstartad och dålig tomgång också.
24 maj, 2010 kl. 09:02 #196665NickeHDeltagareKanske dags att överge LMM det borde väl gå fixa med Simtek
24 maj, 2010 kl. 18:19 #196603TurbovinDeltagareJojo det är ju på gång men installationen av Simteket har ju försenats hela tiden. Men på onsdag tar jag bilen till Thn så får vi se när den är klar.
25 maj, 2010 kl. 07:11 #196562Adam KDeltagareLite halvt OT.
Jag har likadana frambromsar som du och har just tagit reda på lite mer vad de heter (iallafall Brembos ref.nummer) och vilka olika belägg som passar.
Lite kort så kan du leta efter belägg som passar Ferrari 360 fr 1999 🙂25 maj, 2010 kl. 09:14 #196604TurbovinDeltagareHehe jo, har inte Jaguar och Volvo S60R (bak) nåt liknande också? Sen jag tror Seat Ibiza Cupra R gen 1? har dem också.
Har lagt några timmar på att leta själv 🙂
25 maj, 2010 kl. 12:30 #196563Adam KDeltagareJo S60R har dem bak. Och Cupran gen? har samma broms.
Vad som inte står nånstan är att det är ganska lätt att sätta på större skivor.
Bromsarna är ju bultade radiellt och inte på tvären som många andra.
Själv har jag bytt till alcon-skivor mad samma storlek (nästan) (bultmönstet på skivorna var annat så det blev lite fix, och skivorna var en aniiiing tjockare så de sitter inte helt symmetriskt mellan ok-sidorna. men det är ‘bara’ att skaffa en högre mellanbit och längre bultar så kommer oken längre ut…. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.