• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 164 totalt)
  • Författare
    Turbovin
    Deltagare

Godspeedbrakes hade ett 330mm kitt eller nåt sånt med skivor och andra distanser till rätt rimligt pris när jag kollade. Kanske kör på det när det är dags.

Adam K
      Deltagare

Godspeeds kit är säkert biligast, men jag fick genomgående sprickor från bulthålet i mina 308mm skivor så jag litar inte riktigt på dem.
        Det var iof efter hårda bandagar så med lite normalare slitage kanske det inte är nåt problem, och kanske inte heller med de större skivorna?

Turbovin
        Deltagare

Usch då, låter ju inte helt bra. Sitter ju svindyra AP Racing på nu som fortfarande går ett tag till.

Bilen inlämnad till Autotech idag, hoppas det inte strular så jag får den hyfsat snart.

Turbovin
          Deltagare

Ja då har jag väl äntligen fått ordning på bilen med Simtek ihop med E85 och Deatschwerks 740cc spridare och slipper därmed den äckliga LMM

Har även monterat catchtank för vevhusventilationen men den sitter nere vid torpeden och syns inte på bilden.

Bilen går rätt okej nu http://www.youtube.com/watch?v=K-EPxUrmDIM 100-150 på typ 3s blankt (kollat mätarfilmen mot virtualdub). Kanske 3.5s äkta? Min Saab 900 med 421 hk gjorde det på 3,8s enligt racelogic.

Start från noll med öppen DCCD för att spara på min stackars smådålig drivknut HF.
            http://www.youtube.com/watch?v=L1p4p4lm8jY

roadtip85
            Keymaster

Kul att allt fungerar fint nu!
              Det verkar ju gå riktigt bra! 🙂
              Men vad är det för varningslampa som tänds hela tiden?

Turbovin
              Deltagare

Det är inställt så i sprutet att CE används som shiftlight. Han har ställt den lite i lägsta laget kan jag tycka och jag överväger att koppla den till nån extern lampa istället om man hittar nån någorlunda diskret. Men får pilla lite med sånt när jag fått hem en egen kabel till Simteket.

Turbovin
                Deltagare

Vansinnigt jävla trött på bilen nu…

Har haft problem med att bilen gått snålt ganska länge nu och har bett Per ta hem en kabel till mitt Simtek för bra länge sen så jag kan justera lite själv. Men det har inte dykt upp nån men jag tycker ändå att det är lite märkligt att bilen börjat gå snålare och snålare. Så jag testade byta till ny bränslepump och nytt bränslefilter (igen) men det blev inte ett skit bättre.

Det skumma är att jag inte tycker att den svarar speciellt bra på ökat grundbränsletryck. Den går snålt trots att jag höjt till 3,6 bar och den är mappad på strax över 3,0 bar. Så jag funderar på om spridarna kan blivit igensatta eller nåt.

Bästa vore ju att köra slut på all E85 och hälla i Vpower samt tanka i mitt andra program i Simteket men det är ju en aning svårt utan kabel. Per går ju inte att få tag på som vanligt och inte ringer han upp.

Riktig riktig skitsäsong, bilen har inte gått bra många dagar totalt sett…

Turbovin
                  Deltagare

Ja jag vet inte vad jag ska säga. Mailade Steve på Simtek direkt och frågade om han hade fått ordern på kabeln.

“No order has ben received for the programming kit.Do you want me to invoice you directly?If so I will need the ECU serial number which is on a yellow sticker on the circuit board.Note that you will need to get the original map from Per to upload into your ECU when you first connect.”

Tröttsamt, borde mailat Simtek själv för länge sen men man är väl naiv.

Jocke.T
                    Deltagare

Riktigt rå Preza du har 🙂
                      Verkar ju gå som ett skott dessutom!

Jag har köpt Bodyshot’s gamla Simtek och undrar lite över hur man gör för att kunna slänga bort Lmm’n. Jag förstår att jag måste skaffa en mapsensor och sedan mappa men hur kopplas den?
                      (Kanske kan ta detta via PM om du inte vill skita ner tråden?) 😉

Turbovin
                      Deltagare

Äh det är lugnt, bra med lite annat än mitt gnäll i tråden 😛

Mapsensor kan du använda dig av original om du inte ska ladda över 1,5 bar men du behöver ha en tempgivare som sätts på tryckröret eller ic:n om du har toppmatat. Tempgivaren kopplas sen till LMM-kontakten. Tempgivaren borde du kunna beställa direkt från Simtek eller om Per kan fixa fram en åt dig :rolleyes:

Jocke.T
                        Deltagare

Hehe, det var ju tur det 🙂
                          Aah, så det sitter en orginal. Okey, det är ju skönt att jag slipper en massa klipp klipp i orginal kabelhärva 😛

Turbovin
                          Deltagare

Äntligen vänder det till slut. Har äntligen fått min kabel från Simtek (beställde själv från England, inga problem) samt mina mappar från Per. Jag höjde bränslemängden med ca 10% och nu går den helt perfekt igen enligt bredbandslambdan. Måste vart taskig E85 eller nåt i Trollhättan.

Ska bara mappa lite låglast med en polare i helgen också och eventuellt besiktiga så är jag nog nöjd för i år. Eventuellt blir det lite finlir med kallstart på E85. Sen är det dags att tanka i Vpower, byta program och ställa av.

Turbovin
                            Deltagare

Otur igen, nån jävla idiot hade glömt sitt avgassystem på vägen så min P1-läpp är skrot nu 🙁 Ska försöka ta upp bilen på lyft imorgon och se om nån annat tagit skada.

Myzkoo
                              Deltagare

Otur igen, nån jävla idiot hade glömt sitt avgassystem på vägen så min P1-läpp är skrot nu 🙁 Ska försöka ta upp bilen på lyft imorgon och se om nån annat tagit skada.

Men fyfan.. varför just din bil liksom? :O föresten, vad sitter det för snurra i din bil?

Turbovin
                                Deltagare

Ja fast jag hade tur och klarade oljetråget iaf. En annan bil hade lyckats spräcka sitt, fanns oljespår 500 m, sen hade nog bilen stannat för där var en stor oljepöl. Hoppas han klarade sin motor. Skrev en sur insändare till lokaltidningen, får se om den kommer med.

Det sitter en VF28 i den. Dock gnisslar WG-klockan eller armen lite grann på den vilket är rätt störande så jag överväger ett byte.

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 164 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.