- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
25 maj, 2010 kl. 19:46 #196605TurbovinDeltagare
Godspeedbrakes hade ett 330mm kitt eller nåt sånt med skivor och andra distanser till rätt rimligt pris när jag kollade. Kanske kör på det när det är dags.
26 maj, 2010 kl. 06:12 #196564Adam KDeltagareGodspeeds kit är säkert biligast, men jag fick genomgående sprickor från bulthålet i mina 308mm skivor så jag litar inte riktigt på dem.
Det var iof efter hårda bandagar så med lite normalare slitage kanske det inte är nåt problem, och kanske inte heller med de större skivorna?26 maj, 2010 kl. 22:17 #196606TurbovinDeltagareUsch då, låter ju inte helt bra. Sitter ju svindyra AP Racing på nu som fortfarande går ett tag till.
Bilen inlämnad till Autotech idag, hoppas det inte strular så jag får den hyfsat snart.
15 augusti, 2010 kl. 22:47 #196607TurbovinDeltagareJa då har jag väl äntligen fått ordning på bilen med Simtek ihop med E85 och Deatschwerks 740cc spridare och slipper därmed den äckliga LMM
Har även monterat catchtank för vevhusventilationen men den sitter nere vid torpeden och syns inte på bilden.
Bilen går rätt okej nu http://www.youtube.com/watch?v=K-EPxUrmDIM 100-150 på typ 3s blankt (kollat mätarfilmen mot virtualdub). Kanske 3.5s äkta? Min Saab 900 med 421 hk gjorde det på 3,8s enligt racelogic.
Start från noll med öppen DCCD för att spara på min stackars smådålig drivknut HF.
http://www.youtube.com/watch?v=L1p4p4lm8jY15 augusti, 2010 kl. 23:21 #196573roadtip85KeymasterKul att allt fungerar fint nu!
Det verkar ju gå riktigt bra! 🙂
Men vad är det för varningslampa som tänds hela tiden?15 augusti, 2010 kl. 23:36 #196608TurbovinDeltagareDet är inställt så i sprutet att CE används som shiftlight. Han har ställt den lite i lägsta laget kan jag tycka och jag överväger att koppla den till nån extern lampa istället om man hittar nån någorlunda diskret. Men får pilla lite med sånt när jag fått hem en egen kabel till Simteket.
16 oktober, 2010 kl. 17:33 #196609TurbovinDeltagareVansinnigt jävla trött på bilen nu…
Har haft problem med att bilen gått snålt ganska länge nu och har bett Per ta hem en kabel till mitt Simtek för bra länge sen så jag kan justera lite själv. Men det har inte dykt upp nån men jag tycker ändå att det är lite märkligt att bilen börjat gå snålare och snålare. Så jag testade byta till ny bränslepump och nytt bränslefilter (igen) men det blev inte ett skit bättre.
Det skumma är att jag inte tycker att den svarar speciellt bra på ökat grundbränsletryck. Den går snålt trots att jag höjt till 3,6 bar och den är mappad på strax över 3,0 bar. Så jag funderar på om spridarna kan blivit igensatta eller nåt.
Bästa vore ju att köra slut på all E85 och hälla i Vpower samt tanka i mitt andra program i Simteket men det är ju en aning svårt utan kabel. Per går ju inte att få tag på som vanligt och inte ringer han upp.
Riktig riktig skitsäsong, bilen har inte gått bra många dagar totalt sett…
16 oktober, 2010 kl. 19:21 #196610TurbovinDeltagareJa jag vet inte vad jag ska säga. Mailade Steve på Simtek direkt och frågade om han hade fått ordern på kabeln.
“No order has ben received for the programming kit.Do you want me to invoice you directly?If so I will need the ECU serial number which is on a yellow sticker on the circuit board.Note that you will need to get the original map from Per to upload into your ECU when you first connect.”
Tröttsamt, borde mailat Simtek själv för länge sen men man är väl naiv.
16 oktober, 2010 kl. 19:51 #196710Jocke.TDeltagareRiktigt rå Preza du har 🙂
Verkar ju gå som ett skott dessutom!Jag har köpt Bodyshot’s gamla Simtek och undrar lite över hur man gör för att kunna slänga bort Lmm’n. Jag förstår att jag måste skaffa en mapsensor och sedan mappa men hur kopplas den?
(Kanske kan ta detta via PM om du inte vill skita ner tråden?) 😉16 oktober, 2010 kl. 19:56 #196611TurbovinDeltagareÄh det är lugnt, bra med lite annat än mitt gnäll i tråden 😛
Mapsensor kan du använda dig av original om du inte ska ladda över 1,5 bar men du behöver ha en tempgivare som sätts på tryckröret eller ic:n om du har toppmatat. Tempgivaren kopplas sen till LMM-kontakten. Tempgivaren borde du kunna beställa direkt från Simtek eller om Per kan fixa fram en åt dig :rolleyes:
17 oktober, 2010 kl. 18:57 #196711Jocke.TDeltagareHehe, det var ju tur det 🙂
Aah, så det sitter en orginal. Okey, det är ju skönt att jag slipper en massa klipp klipp i orginal kabelhärva 😛28 oktober, 2010 kl. 22:37 #196612TurbovinDeltagareÄntligen vänder det till slut. Har äntligen fått min kabel från Simtek (beställde själv från England, inga problem) samt mina mappar från Per. Jag höjde bränslemängden med ca 10% och nu går den helt perfekt igen enligt bredbandslambdan. Måste vart taskig E85 eller nåt i Trollhättan.
Ska bara mappa lite låglast med en polare i helgen också och eventuellt besiktiga så är jag nog nöjd för i år. Eventuellt blir det lite finlir med kallstart på E85. Sen är det dags att tanka i Vpower, byta program och ställa av.
6 november, 2010 kl. 18:56 #196613TurbovinDeltagareOtur igen, nån jävla idiot hade glömt sitt avgassystem på vägen så min P1-läpp är skrot nu 🙁 Ska försöka ta upp bilen på lyft imorgon och se om nån annat tagit skada.
6 november, 2010 kl. 19:18 #196695MyzkooDeltagareOtur igen, nån jävla idiot hade glömt sitt avgassystem på vägen så min P1-läpp är skrot nu 🙁 Ska försöka ta upp bilen på lyft imorgon och se om nån annat tagit skada.
Men fyfan.. varför just din bil liksom? :O föresten, vad sitter det för snurra i din bil?
6 november, 2010 kl. 19:25 #196614TurbovinDeltagareJa fast jag hade tur och klarade oljetråget iaf. En annan bil hade lyckats spräcka sitt, fanns oljespår 500 m, sen hade nog bilen stannat för där var en stor oljepöl. Hoppas han klarade sin motor. Skrev en sur insändare till lokaltidningen, får se om den kommer med.
Det sitter en VF28 i den. Dock gnisslar WG-klockan eller armen lite grann på den vilket är rätt störande så jag överväger ett byte.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.