Visar 15 inlägg - 391 till 405 (av 415 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #221919
    edbe
    Deltagare

      Klart du ska ha kvar den! 🙂 men det saknas något på bakluckan

      #222123
      Gilarski
      Deltagare

        Klart du ska ha kvar den! 🙂 men det saknas något på bakluckan

        #222227
        Igge
        Deltagare

          Jag har en grön gc8 baklucka med lite hål i du kan få hämta om du vill ha en extra, på ett villkor då. Att du behåller bilen ett tag och kommer på lite träffar. 🙂

          Den behöver alltså lack och kanske att man fyller i lite hål för att vara lämplig

          #222124
          Gilarski
          Deltagare

            Jag har en grön gc8 baklucka med lite hål i du kan få hämta om du vill ha en extra, på ett villkor då. Att du behåller bilen ett tag och kommer på lite träffar. 🙂

            Den behöver alltså lack och kanske att man fyller i lite hål för att vara lämplig

            Tack Igge, det värmde d—0.o—b Lovar fundera på erbjudandet, återkommer när allt kommit är på plats med bilen (typ i slutet på året).

            Frågade frugan vad hon vill ha, nu när jag har 2 leksaker, en häst ? Nä, några Guessväskor & snygga kläder, det ska vi väl kunna lösa om jag får behålla bilen tänkte jag 😀

            #222150
            goffemannen
            Deltagare

              Klart du aka behålla bilen..inget att fundera över. Ge tanten de hon vill ha! 🙂

              #222228
              Igge
              Deltagare

                Tack Igge, det värmde d—0.o—b Lovar fundera på erbjudandet, återkommer när allt kommit är på plats med bilen (typ i slutet på året).

                Frågade frugan vad hon vill ha, nu när jag har 2 leksaker, en häst ? Nä, några Guessväskor & snygga kläder, det ska vi väl kunna lösa om jag får behålla bilen tänkte jag 😀

                Låter bra! Kanske ska tillägga att hålen är efter en gammal vinge och inte rost 😛

                Har inte granskat den så noga men bortsett från där vingen nött bort lacken såg jag ingen rost, inte ens längst ner där min gc8 höll på med automatisk viktminskning
                Kan iofs vara överlackat av tidigare ägare

                #221920
                edbe
                Deltagare

                  Tack Igge, det värmde d—0.o—b Lovar fundera på erbjudandet, återkommer när allt kommit är på plats med bilen (typ i slutet på året).

                  Frågade frugan vad hon vill ha, nu när jag har 2 leksaker, en häst ? Nä, några Guessväskor & snygga kläder, det ska vi väl kunna lösa om jag får behålla bilen tänkte jag 😀

                  Haha, det är kul att höra deras perspektiv. Min fru ville köpa mer kläder till våra barn…”ok, det kan du väl få!” Säger man då! Min brorsas fru ville ha en Sti ’08…”

                  #222125
                  Gilarski
                  Deltagare

                    @ Goffemannen: Ja nu när bilen fått ett eget garage stör det inte så mycket & sponsrade frugan med en liten handpenning & shoppa för till helgen, så nu är det glada miner på torpet

                    @ Igge: Lugnt, lucken får fixas oavsett 🙂

                    @ Edbe: Hehe, ja många olika önskemål men en STI 08 var riktigt saftigt önskemål, tur att min fru inte har sååå stort bilintresse 😮

                    På Torsdag skulle jag troligen få besked om tidpunkt för mappning. Har kört lite till & den svarar otroligt fint redan under 2k rpm så jag ser verkligen fram emot dagen den skall upp på rullarna 🙂

                    #222126
                    Gilarski
                    Deltagare

                      Mappning kan ske i slutet på månaden meddelade de, dock vill de återkomma med exakt tidpunkt, hoppas inte snön hunnit komma då 🙁

                      Det var Per som mappar hos Trollspeed.

                      #222226
                      adam.b.w
                      Deltagare

                        Mappning kan ske i slutet på månaden meddelade de, dock vill de återkomma med exakt tidpunkt, hoppas inte snön hunnit komma då 🙁

                        Det var Per som mappar hos Trollspeed.

                        ett tipps är att vara på dom å tjata fast du fått en fast tid. då per reser jäkligt mycket å jobbar med kund bilar. Så att du kan vara säker på att han finns på platts när du väl åkt ditt;) ska bli spännande att se hur kurvan blir 🙂

                        #222127
                        Gilarski
                        Deltagare

                          ett tipps är att vara på dom å tjata fast du fått en fast tid. då per reser jäkligt mycket å jobbar med kund bilar. Så att du kan vara säker på att han finns på platts när du väl åkt ditt;) ska bli spännande att se hur kurvan blir 🙂

                          Tack kompis, ringer idag & påminner dem. d—0.o—b

                          #222128
                          Gilarski
                          Deltagare

                            No news from Trollhättan 🙁 blir nog inget i år med andra ord.

                            I vinter blir det småfix, bla. bättre konsoler till TMIC, nya slangar till BOV, centerpod skall installeras etc. så tråden kommer vara lite aktiv men inga stora grejer 🙂

                            #221877
                            Turbovin
                            Deltagare

                              Svårare person att få tag på finns nog inte? Frågan är om det är värt att vänta..

                              #222151
                              goffemannen
                              Deltagare

                                Det finns ju andra som är bra på att mappa

                                #222129
                                Gilarski
                                Deltagare

                                  Turbovin & Goffemannen, tänkte faktiskt så i morse.

                                  Maxxtuning verkar bra, snackade med dem förra året, de lyckades ju dessutom kräma rätt bra ur Goffemannens motor 🙂

                                  Jag vill helst inte åka så långt, därför känns det som Maxxtuning är det mest troliga alternativet om Trollspeed ej kan.
                                  Andra tips emottages tacksamt.

                                Visar 15 inlägg - 391 till 405 (av 415 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.