Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 415 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #221939
    Gilarski
    Deltagare

      Fin ratt du har hittat, även om jag föredrog din Sparco rallykringa, den fanns på marknaden innan drifting var uppfunnet så det är ingen “driftingratt” egentligen. 🙂

      Glömde nämna det innan, men det är ju iofs en självklarhet men iaf: Grymt fin bil du har hämtat hem! 🙂

      Tack Oskar, var inne på en vit från början & hade lite tur som kom över denna kärra för en vettig peng 🙂

      Allt jag gör med denna är ju bara ‘lyx’ men det är alltid kul att sätta sin prägel på saker & ting & eftersom jag nästan aldrig är nöjd så lär det bli en lång tråd, har som sagt mycket kul saker som skall göras på bilen 🙂

      #221917
      edbe
      Deltagare

        Fin ratt du har hittat, även om jag föredrog din Sparco rallykringa, den fanns på marknaden innan drifting var uppfunnet så det är ingen “driftingratt” egentligen. 🙂

        Glömde nämna det innan, men det är ju iofs en självklarhet men iaf: Grymt fin bil du har hämtat hem! 🙂

        Vad gör du med gamla ratten förresten? Sälja? 🙂

        #221940
        Gilarski
        Deltagare

          Vad gör du med gamla ratten förresten? Sälja? 🙂

          Jag vet ännu inte faktiskt, måste fundera lite. Återkommer med besked när kärran är inreggad (kanske redan imorgon om jag har tur) 🙂

          #221941
          Gilarski
          Deltagare

            Nu har jag fixat elektroniken så nålen visar km/h istället för miles/h, sjukt skönt. Lovar lägga upp en How-to-convert tråd i vår FAQ kategori.

            Lägger med en bild på ‘orginal-ratten’ som nu sitter i, mest för att inte reta SBP imorgon :rolleyes:

            #221865
            tendency
            Deltagare

              Jag tycker att den är sjysst den där STI-ratten, jag hade helt klart kört med den. Den passar bättre in med övrig inredning än mockaratten och är tusen gånger snyggare än original. Skulle själv vilja ha en sådan! Var hittade du din (antar ebay)? Om du petar tillbaka mockaratten efter reggning så köper jag Gärna Nardiratten av dig. 🙂

              Lycka till idag! Håller tummarna för att FMIC osv går igenom.

              #221888
              Olaaa
              Deltagare

                Lycka till med reggningen! Håller tummarna

                #222197
                JohanSTI
                Deltagare

                  Lycka till med besiktningen! Behåll nardi ratten var mycket fin och passar nog bättre än Sparco ratten 🙂

                  #221871
                  Bodyshot
                  Deltagare

                    Lycka till Gilarski håller tummarna för dig!

                    #221827
                    Kvarnis
                    Deltagare

                      Lycka till hoppas Bi har fått påsk på skallen och är nöjd med det han ser.

                      #221942
                      Gilarski
                      Deltagare

                        Tack alla, ok, vi börjar med det som gick bra:

                        FMIC, avgasystem, Forge dumpen (återcirk) samt 2010 STI oken-fram gick igenom utan större bekymmer, de grymtade lite över dumpen men inte annars.

                        Jag fick 5 synpunkter:
                        1. Motoreffekt måste styrkas
                        2. Totalvikt måster styrkas
                        3. Årsmodell måste styrkas
                        4. Dimljus sitter på fel sida
                        5. Avgasvärden för höga

                        Punkt 1-3 hoppas jag fixa på Tisdag när jag ringer general agenten.
                        Punkt 4 löser jag på egen hand
                        Punkt 5 var värre:

                        CO 1,8 (0,5)
                        CO 2500 0,9 (0,3)
                        HC 236 (100)
                        Lambda 1,03

                        Jag tänkte byta olja, oljefilter samt luftfilter. Därefter tändstiften (ska kolla på dem först). Detta hoppas jag medför att bränslet förbränns bättre.

                        Jag har hört att bränsel kan kondensera ut i oljan och påverka avgasvärden, jag vet inte om detta stämmer, nån ?

                        Hittade även följande ‘fördelar’ med en fungeraden cat:

                        1.Reduction of nitrogen oxides to nitrogen and oxygen: 2NOx ? xO2 + N2
                        2.Oxidation of carbon monoxide to carbon dioxide: 2CO + O2 ? 2CO2
                        3.Oxidation of unburnt hydrocarbons (HC) to carbon dioxide and water: CxH2x+2 + [(3x+1)/2]O2 ? xCO2 + (x+1)H2O

                        Så det kan ju vara den som lämnat in också, men tycker det är konstigt då den inte suttit i kärran så värst länge 🙁

                        Punkt 5 gör mig mest ‘orolig’, f@n har ju läst att det kan vara felställd kam (men min har stabil tomgång på 850 rpm) eller att ventiltätningarna är kass, men då borde den dricka olja :confused:

                        Måste tillbaka inom en månad 🙁

                        #221943
                        Gilarski
                        Deltagare

                          Jag tycker att den är sjysst den där STI-ratten, jag hade helt klart kört med den. Den passar bättre in med övrig inredning än mockaratten och är tusen gånger snyggare än original. Skulle själv vilja ha en sådan! Var hittade du din (antar ebay)? Om du petar tillbaka mockaratten efter reggning så köper jag Gärna Nardiratten av dig. 🙂

                          Lycka till idag! Håller tummarna för att FMIC osv går igenom.

                          Den hittade jag på Ebay UK, så kolla där. Med lite tur kan du få hem en för 500 kr. Finns de med nån blå Nardi logga i men just den med STI loggan på tutan är lite ovanligare.

                          Den är så skön så jag behåller den, sorry Tendency, men sök på Ebay så har du snart en 🙂

                          Kränger av min Sparco (även om den ser grymmare ut) vid bra bud.

                          #221828
                          Kvarnis
                          Deltagare

                            Jag fick 5 synpunkter:
                            1. Motoreffekt måste styrkas
                            Måste beställas av Jan Stenn på IM
                            2. Totalvikt måster styrkas
                            Måste beställas av Jan Stenn på IM
                            3. Årsmodell måste styrkas
                            Måste beställas av Jan Stenn på IM
                            4. Dimljus sitter på fel sida
                            ta bort skiten dom behövs inte !!!!
                            5. Avgasvärden för höga
                            Byt olja om du inte gjort det tanka 5l E85, använd ett org avgas med dubbla kattar bara att låna av någon

                            Klart 🙂

                            Ps du gräver ner dig lite för mycket i värdsliga problem 😉 😀
                            I stort alla mappningar som görs på icke org.ecu klara inte SBP
                            Stabli tomgång brukar vara lika med icke godkänd på sbp 😀

                            #221944
                            Gilarski
                            Deltagare

                              Jag fick 5 synpunkter:
                              1. Motoreffekt måste styrkas
                              Måste beställas av Jan Stenn på IM
                              2. Totalvikt måster styrkas
                              Måste beställas av Jan Stenn på IM
                              3. Årsmodell måste styrkas
                              Måste beställas av Jan Stenn på IM
                              4. Dimljus sitter på fel sida
                              ta bort skiten dom behövs inte !!!!
                              5. Avgasvärden för höga
                              Byt olja om du inte gjort det tanka 5l E85, använd ett org avgas med dubbla kattar bara att låna av någon

                              Klart 🙂

                              Ps du gräver ner dig lite för mycket i värdsliga problem 😉 😀
                              I stort alla mappningar som görs på icke org.ecu klara inte SBP
                              Stabli tomgång brukar vara lika med icke godkänd på sbp 😀

                              Tusen tack Kvarnis!!! Då börjar vi där 🙂

                              #221829
                              Kvarnis
                              Deltagare

                                No P 🙂

                                #221893
                                Jonas.L
                                Deltagare

                                  Fan trist att det inte gick lite bättre för dig :/
                                  Räckte inte handboken för effekt osv ?? eller kanske är något annat du menar..

                                  Håller med kvarnis där, ta bort dimljuset det ska inte ha någon betydelse och låna eller köp ett orginal system av någon så borde det går bra 🙂

                                  Hoppas det går bättre nästa gång och att du blir färdig med pärlan snart.

                                  Lycka till!

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 415 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.