- Detta ämne har 307 svar, 49,632 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 7 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
18 november, 2013 kl. 22:13 #239457kleinisDeltagare
idag fick jag iallafall ihop svepet och växellådan.
även provmonterat men stötte på lite problem och tror jag behöver bygga om växellådstunneln lite då lådan är mycket högre än en vanlig subaru låda, hum får kolla mer på detta imorgon kanske går att sänka motorn lite så detta problem försvinner.fortsättning följer imorgon
20 november, 2013 kl. 22:33 #239458kleinisDeltagarefått lite gjort idag också men för de mästa har jag suttit o funderat ut vad för el jag ska ha kvar, ibörjan är det bara en stor klump med kablar som till slut hitta ut och 2 av 4 kabelskor till elen från dörranrna till bagaget är bara kvar med få tal kablar kvar i 🙂
har även varit hos göran och lämnat svänghjul och fruckplatta för balansering så det blir nollat med veven 🙂
här kommer lite bilder då
ett par kablar ja 😉
25 november, 2013 kl. 12:38 #239459kleinisDeltagarekanske lite opassande inlägg nu 😉 men behöver ju en biltransport som jag kan förflytta bilen med till nästa år.
så i helgen fick det bli LT31 meck flak skulle förstärkas och alu durkplåt skulle kapas och passas in vi är inte riktigt färdiga en men vi kom en bra bit på vägen 🙂
men en fråga, vad ska hutten vara för färg ?
flaksidorna blir svarta även skyddet fram som inte är med på bilderna men hytten behöver lite ny färg 🙂 kom med förslag ! 🙂och ja den släpper på 2an på gräs/grus (utan bil på) 😉
25 november, 2013 kl. 13:09 #239354FladricDeltagareMäktigt!
Antingen lackar du den samma färg som bilen eller nån helt urballad färg, typ neonrosa eller grön 😉25 november, 2013 kl. 15:09 #239576IggeDeltagareJag håller med fladric
25 november, 2013 kl. 15:40 #239328TomKDeltagarekanske lite opassande inlägg nu 😉 men behöver ju en biltransport som jag kan förflytta bilen med till nästa år.
så i helgen fick det bli LT31 meck flak skulle förstärkas och alu durkplåt skulle kapas och passas in vi är inte riktigt färdiga en men vi kom en bra bit på vägen 🙂
men en fråga, vad ska hutten vara för färg ?
flaksidorna blir svarta även skyddet fram som inte är med på bilderna men hytten behöver lite ny färg 🙂 kom med förslag ! 🙂och ja den släpper på 2an på gräs/grus (utan bil på) 😉
Fan va KING!
Välkommen till LT klubben! 😀27 november, 2013 kl. 11:50 #239460kleinisDeltagaretack alla ! ja de blir nog subaru blå som troligtvis kommer vara även på bilen iår 🙂
3 december, 2013 kl. 21:31 #239461kleinisDeltagaredå var buren hemma också 🙂
jobbar en hel del nu så är inte så mycket i garaget men var lugna de är många dagar kvar innan elmia 😀
3 december, 2013 kl. 21:35 #239329TomKDeltagaredå var buren hemma också 🙂
jobbar en hel del nu så är inte så mycket i garaget men var lugna de är många dagar kvar innan elmia 😀
Najs!
Vad är det för bur? Montera själv?3 december, 2013 kl. 21:40 #239462kleinisDeltagareNajs!
Vad är det för bur? Montera själv?driftinggodkänd från finess i eskilstuna 🙂
japp kanske lämnar svetsningen till kompisen som är utbildad som svetsare även fast jag har svets o svetsar mycket men de är väll för att jag då kan göra andra saker på bilen samtidigt 🙂
stolarna kommer nog snart också måste åka till Mlimits som har sagt att de kan stå med bra priser på deras Fia godkända stolar och skyddsutrustning så är det nära till dom också toppen för ett bra samarbete ! 🙂
3 december, 2013 kl. 21:46 #239330TomKDeltagaredriftinggodkänd från finess i eskilstuna 🙂
japp kanske lämnar svetsningen till kompisen som är utbildad som svetsare även fast jag har svets o svetsar mycket men de är väll för att jag då kan göra andra saker på bilen samtidigt 🙂
stolarna kommer nog snart också måste åka till Mlimits som har sagt att de kan stå med bra priser på deras Fia godkända stolar och skyddsutrustning så är det nära till dom också toppen för ett bra samarbete ! 🙂
Ok, ta mycke bilder bara! 🙂
Ska väl montera en riktig bur i min med så småningom.3 december, 2013 kl. 21:49 #239463kleinisDeltagareOk, ta mycke bilder bara! 🙂
Ska väl montera en riktig bur i min med så småningom.haha ja än så länge lyckas jag väll med mycket bilder 😛
okej på finess har dom en bra beskrivning hur man går tillväga på bästa sätt så det får bli grunden men självklart kommer mycket bilder 🙂
15 december, 2013 kl. 19:24 #239464kleinisDeltagarespendera nästan hela dagen i garaget idag, kanske blir lite mer sen.
Har iallafall fått lite gjort med buren.
plattformarna för H-bågen är monterade och Bågen är kapad till rätt längd.
även dom främre “lådorna/Plattformarna” är gjorda men inte fastsvetsade.här kommer lite bilder 🙂
först o främst däckbaljan är borta. ska bli skönt o byta olja mm i bakdiffen nu när de blir lite mer plats 🙂
insidan av en av lådorna till H bågen med fastsvetsade muttrar för att kunna skruva fast buren enligt reglerna “Varje monteringspunkt ska inkludera en fastsättningsplatta, med en min. tjocklek på 3 mm.
Denna fastsättningsplatta ska monteras med minst tre (3) st. skruvar i en förstärkningsplatta som
är min. tjocklek på 3 mm och ha en area på min. 120 cm² area som ska svetsas i kaross/chassi” arean är 126 cm² skruvarna får inte sitta närmare än 60 grader ifrån varandra häller
Pensla även på lite Hammarlack på insidan för att skydda mot rost.
här är dom främre plattformarna som bara är punktsvetsade
och här kommer de bilder hur de ser ut med dom i bilen
Fram
Hbågen
det tar lite tid att göra mallar och kapa ut i rätt form men är nöjd med resultatet iallafall 🙂
20 december, 2013 kl. 18:00 #239452kleinisDeltagarelite jättemycket pill här o där med plåtar och rör men börjar se ut som de kommer bli en bur iallafall 🙂
innan jag börjar med rören bakåt tyckte jag de var bäst att fixa formen på brandvägen vilket blev i 2 delar och kommer troligtvis poppnitas på plats med flamsäker silikon bakom för att även få så lite rök in i bilen som möjligt
dom främre lådorna är klara och på plats
och även bågen “över rutan” är svetsad
inga planer för kvällen så kan nog bli ett par timmar kapande, filande och svetsande till innan jag ger upp för idag 😀
21 december, 2013 kl. 12:16 #239465kleinisDeltagareburen är färdig kapad och de återstår bara att svetsa ihop de övre dörrsträvorna och diagonalstaget bak men de väntar jag nog med tills stolen är anpassad och resten av svetsjobbet är klart då dom är “lite” ivägen om man ska ut och in mycket.
Fråga ! lite design nu 🙂 inredningen vad för färger ? ska man köra blå och vit eller något helt annat ? ska buren vara blå och inredningen “plåten” vit eller tvärt om så inte smutsen syns så tydligt ? bara att tycka till !
utvändigt ? skärmkanterna bak ska nog göras om då de är rostskadade. ska man köra hem blå eller köra en annan färg bak på något snyggt sätt ? bara fram med idere ! eventuellt blir de bräddare runt om förstärkta så klart !
så till lite bilder !
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.