- Detta ämne har 307 svar, 49,632 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 7 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
21 december, 2013 kl. 12:27 #239331TomKDeltagare
Fan va najs! 🙂
Hur var passformen på buren?21 december, 2013 kl. 13:45 #239466kleinisDeltagareFan va najs! 🙂
Hur var passformen på buren?ja de blir fränt ! böjar längta till våren nu 🙂
passformen var väll bra H bågen var tillräckligt lång för att kunna monteras helt i golvet så den fick jag kapa av ca 13 cm och 14 på andra då benen inte var kapade lika när den kom 😛 även stagen fram var lite olika längd så den ena fick jag kana ca 2 cm på (den vänstra)
alla andra rör kommer i fasta längder så det är upp till en själv att välja vart H-bågen ska stå och det kluriga är att kapa/slipa ur alla rör så de passar mot varandra men de går om man tar de lugnt 🙂 förstår varför finess tar nästan 15 tusen för o montera bur 😛
23 december, 2013 kl. 23:12 #239467kleinisDeltagaretiden går för fort i garaget ! känns som man hinner med hälften av allt man vill göra 🙂
det jag och kompisen har åstadkommit idag är att ha lappat i ca 10 hål i golvet som var lite för stora för att strunta i. Även dörrsidorna är så gott som klara för att sättas i. dom är inte snygga men det är en lätt dörrsida 🙂
justerbar handbromsinfästning 🙂
och här är bild på vad som är grunden till mittkonsol. dom tumma rutorna till höger är för elhiss historian som inte kan sitta i dörrsidan längre 🙂
Dom 2 vippströmbrytarna kommer bli till elfläktarna i kylaren kommer nog bli ett par till.
även huvudströmbrytaren ska sitta på denna är tanken
24 december, 2013 kl. 00:07 #239607zackeDeltagareSnyggt, ska plåten lackas, eller behållas som den är för mer “racigt” utseende ?
24 december, 2013 kl. 10:49 #239468kleinisDeltagareSnyggt, ska plåten lackas, eller behållas som den är för mer “racigt” utseende ?
de kommer nog inte bli någon lack på dörrsidorna eller mittkonsolen just nu blir de irriterande reflektioner så ska de väll lackas eller foleras med någon snygg film men ska testa utan 🙂 tycker det ser lite fränt ut 🙂
24 december, 2013 kl. 21:54 #239608zackeDeltagarede kommer nog inte bli någon lack på dörrsidorna eller mittkonsolen just nu blir de irriterande reflektioner så ska de väll lackas eller foleras med någon snygg film men ska testa utan 🙂 tycker det ser lite fränt ut 🙂
Håller med, snyggt som det är 😉
25 december, 2013 kl. 12:30 #239585esstiDeltagareSer bra ut! Hur mycket lättare vart dörrsidorna?
26 december, 2013 kl. 01:39 #239469kleinisDeltagareSer bra ut! Hur mycket lättare vart dörrsidorna?
oj de vet jag inte ^^ original väger ju typ inget häller men alu plåten kanske väger runt 1 kg kan väga någon dag 🙂
30 december, 2013 kl. 22:56 #239470kleinisDeltagarekänner mig lite elak nu när man sätter vinkelslipen i subaruns hubbar med nästan nya lager i men vad gör man inte 🙂
klockan är ganska mycket men kan informera lite snabbt om att jag nu har punktat dit bmw hubbarna i subaruns bakvagn, men ett litet problem bmwns bromsok tar precis i subaruns bakre stag från bakvagnsbryggan men de löser jag genom att beställa hem ett ställbart bakvagnskitt då de är lite mindre infästningar 😉
ser ut så här i nuläget
andra sidan med en bmw fälg 225 45 17 tum
de var allt för idag 🙂
31 december, 2013 kl. 12:29 #239609zackeDeltagareDu är galen määän
grymt jobbat, ser fram emot o se resultatet 😀
d—0.o—b31 december, 2013 kl. 12:42 #239574adam.b.wDeltagarede är sjukt vilket jobb du lägger ner 🙂 d—0.o—bd—0.o—b
önskar att jag hade ekonomi och den eldsjäl du har!!god nytt år på dig
🙂31 december, 2013 kl. 15:16 #239471kleinisDeltagaremånga timmar i garaget blir och ibland är de väll inte så roligt faktiskt men bara att kämpa vidare 🙂
Tack och Gott nytt år på er 🙂
6 januari, 2014 kl. 22:13 #239472kleinisDeltagarenu bör alla infästningar i bmw diffen vara klara bara några till förstärkningar i bakvagnen innan den kan målas så de blir lite puts på bygget 🙂
9 januari, 2014 kl. 22:24 #239473kleinisDeltagareidag har jag varit hos Mlimits och hämtat stolar, 6 punktsbälten och personlig fia godkänd utrustning.
kan varmt rekomendera http://www.Mlimits.se om ni behöver skyddsutrustning. finns även Sparcos sortiment för den som vill ha det även diselboxar, Extraljus, actioncamera och laptimers och lite smått o gott finns 🙂
här är iallafall bilder på stolarna
och prova bara att sätta dom någorlunda där dom ska sitta kommer bli riktigt bra de här 🙂
och här är delar av ena bältet 🙂
nu när de varit skapligt väder har jag fixat med lastbilen som inte får plats i garaget utan står i en rikligt ventilerad loge på tomten 😛 men väderprognosen varnar för kyla och då kommer jag fortsätta med bilen istället då de är värme i garaget.
11 januari, 2014 kl. 00:13 #239587esstiDeltagareidag har jag varit hos Mlimits och hämtat stolar, 6 punktsbälten och personlig fia godkänd utrustning.
kan varmt rekomendera http://www.Mlimits.se om ni behöver skyddsutrustning. finns även Sparcos sortiment för den som vill ha det även diselboxar, Extraljus, actioncamera och laptimers och lite smått o gott finns 🙂
här är iallafall bilder på stolarna
och prova bara att sätta dom någorlunda där dom ska sitta kommer bli riktigt bra de här 🙂
och här är delar av ena bältet 🙂
nu när de varit skapligt väder har jag fixat med lastbilen som inte får plats i garaget utan står i en rikligt ventilerad loge på tomten 😛 men väderprognosen varnar för kyla och då kommer jag fortsätta med bilen istället då de är värme i garaget.
ser bra ut! va stolarna sköna? va s trånga eller va det lagom ?:)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.