- Detta ämne har 307 svar, 49,632 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 7 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
11 januari, 2014 kl. 08:21 #239474kleinisDeltagare
ser bra ut! va stolarna sköna? va s trånga eller va det lagom ?:)
Ska försöka fixa stolsinfästningar och bälten så får vi se hur de blir 🙂
S var lagom för mig så man sitter fast men en medium är är nog bättre för dig om du inte är jätte liten, dom var ganska lika så det blev en medium till pasagerarsidan 🙂
17 januari, 2014 kl. 00:19 #239475kleinisDeltagareblev ju vist snökörning i 4 dagar så har inte hunnit med något i garaget men båda stolsfästena och fastsättningarna till bältena är klara.
sedan fick jag hem lite delar till bmw drivlinan
Bromsskivor och red stuff belägg
Renoveringssatser till bakbromsarna
hjul lager
urtrapningslager
och en ny hardyskivaså nu kan jag börja och fina till bromsok mm 🙂
20 januari, 2014 kl. 11:50 #239476kleinisDeltagareprojekt renovera bromsar är i full gång 🙂
blir blåa som förra året ända skillnaden är att de är bmw bromsok 🙂
före
efter lite slipning
sedan är de ju fortfarande frågan hur bilen ska se ut.
ivändigt blir de blå kaross med vit eller silverfärgad bur
uyvändigt blir de troligtvis blå och silver också då jag inte kommer på någon annan färf som kan passa ihop med original blå :/
21 januari, 2014 kl. 16:56 #239477kleinisDeltagarekom hem lite godis idag igen 🙂
ställbara stag till bakvangen.
ikväll blir de nog att måla första lagret med färg på bromsoken och hubbarna 🙂21 januari, 2014 kl. 21:46 #239478kleinisDeltagareskön känsla att ha laget första lagret färg på hubbar, bak bromsar och staget som kommer användas för hissning av bilen och även dragöggla (föredetta drakkroks “balk”)
även testmonterat bakvangen så den inte har slagit sig när jag har helsvetsat alla nya förstärkningar i den och det passar bra 🙂 så imorgon får den nog en färgklick denna också 🙂
1 februari, 2014 kl. 22:40 #239479kleinisDeltagaredå fanns de lite och uppdatera med igen 🙂
har satt dit bakvagn med diff, hubbar och stag även testat en drivaxel så de är rätt längd och de värkar bli riktigt bra.
så är ser de ut bakifrån under
och här är från utsidan nere på marken. ska sänka 1 cm till och då blir drivaxlarna ca 6 grader lutning uppåt borde inte vara några problem tycker jag.
diffen är också svetsad tyvärr med migen då vår pinnsvets inte ville vara med och åt huvudsäkring efter huvudsäkring. men har iallafall värmt upp diffen några hundra grader innan så de borde vara skottsäkert 🙂
tankröret som satt i hjulhuset är flyttat in i bagaget och de blir så simpel upphängning som möjligt så en fästpunkt ner mot karossen som håller den i höjdled och en gängstång med 4 muttrar får hålla den i sidled.
ikväll fick jag för mig att börja lite lätt på hjulhuset nu när bilen kan stå för sig själv men kom inte så långt det är första gången jag håller på med plåtkaross jobb så har ni tipps och ider så är de välkomna 🙂
formen mot däcket är inte riktigt klart men detta är ungefär hur de blir.
5 februari, 2014 kl. 10:57 #239480kleinisDeltagareram lager biten är löst, vi kommer använda 2 styrande lager som hjälper varandra 🙂
andra hjulhuset såg inte roligare ut ska jag säga 😉
men de blir nog bättre 🙂
bara lite förstärkningar på insidan och lite förbättringar så ska de nog duga 🙂
5 februari, 2014 kl. 11:49 #239592csjovoldDeltagareHar du breddat lite eller är de samma bredd som förut?
5 februari, 2014 kl. 14:58 #239481kleinisDeltagareHar du breddat lite eller är de samma bredd som förut?
Är ca 1 cm bredare än innan så lite men var mest för att ta bort den fula rosten och få hårdare skärmkanter, och då blir de nog 25mm spacers men kommer köra 225 45 17 blir för dyrt o bränna upp större däck :/
6 februari, 2014 kl. 22:10 #239482kleinisDeltagareigår kväll fick jag in brandväggen och tätat med brandmassa också så nu är den färdig och buren har jag ett stag kvar att fixa i sedan är den klar också men de får bli imorgon.
än så länge det ut så här
staget mellan H-bågens infästningar fattas men ska hämta de sista röret imorgon om de har kommit hem.
blev även lite brottning med elkablar detta är kablarna till abs motorn från torpedväggen till enheten i motorutrymmet, de andra abs kablarna är sedan innan borttagna
6 februari, 2014 kl. 22:42 #239355FladricDeltagareHärligt att se att du jobbar på, rolig tråd att följa med rikligt med bilder! Uppskattas 🙂
9 februari, 2014 kl. 09:14 #239483kleinisDeltagareHärligt att se att du jobbar på, rolig tråd att följa med rikligt med bilder! Uppskattas 🙂
tack så mycket längtar till första uppstart kan jag säga :p
förövrigt är bilen vänd, tvättad, kardan är förlängd och slår 0.04mm så de känns som en balansering behövs. (har en kompis som satte ihop en kardan till en Wiper motor ca 520 hk och efter 25 varv i rudskogen gatebil gick denna av, tog med sig hela kardantunnel, spakställ och nästa hans ben.) jag har förlängt den bakre så detta är typ omöjligt men vibrationer kommer de nog uppstå
något vi tyckte var lite roligt var att i subaru kardanen låg det en ihoprullad pappskiva, frågan är vad den gör där ? suger upp fukt ?
idag ska jag försöka bestämma plats för turbon så jag vet vad för downpipe rör jag behöver, kommer bli 3,5 tum ner till 3 tum och så förflyttar jag troligtvis catten längre bak för mindre motstånd, men först ska turbon få sin bestämda plats 🙂
bakre kardanen i svarven efter svetsning sen har svetsen slipats och snyggats till.
http://www1.garaget.org/gallery/images/145/144898/144898-bf5bd484ba8468e736c62cae5fc0abe1.jpg10 februari, 2014 kl. 23:43 #239484kleinisDeltagareinte hänt så mycket idag i bilbyggandet men sista lagret färg i buren är lagt så imorgon kan jag börja maskera så jag kan lacka resterande inredning blå, då kan jag fortsätta med att montera in instrumentpanel mm och bromsrör efter det.
sedan har jag beställt de förhoppningsvis sista delarna till bilen vad detta är kommer ni få se om några dagar 🙂
turbon sitter även på sin plats och är lyckligt lottad att även WG klockan får plats bredvid så den blir
12 februari, 2014 kl. 23:25 #239485kleinisDeltagareburen är nästan färdig maskerad och spakställ samt elhärvan fram är utdragen för att lättare måla.
sen börja jag med Downpipet idag efter att ha fått en leverans från rakarör, 3,5 tum blev de ca 130cm sedan 3 tum igen är tanken. bygger lite större downpipe dels för att i framtiden hänga på en större turbo och förhoppningsvis bättre spool 😀
WG klockan är snart på sin plats också ska bara våga sätta kapen i downpiperöret, detta år har de skrivits till i driftingreglerna att man måste leda in Wg röret i avgasrör/downpipe
här kommer lite bilder
fick göra en kona från 3,5 till 2,5 tum då dom inte hade några hemma men de blir nog bra de här ?
fick även hem lite delar från Kl Racing vilket är mycket trevliga att ha att göra med !
imorgon åker kardan på balansering väntar redan med spänning på hur fel vi kan ha svetsat det 😛
13 februari, 2014 kl. 12:10 #239332TomKDeltagareSka bli väldigt intressant och se vad turbon levererar.
Är själv väldigt sugen på en 5857 turbo.😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.