Visar 15 inlägg - 211 till 225 (av 308 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

När jag maila till realstreetpreformans så sa jag att de skulle va till em boxer motor o jag ville få tidigt ladd pch hade inte köpt kammarna än då så är troligtvis dom som då vet om att en boxermotor inte behöver varva så mycket för att leverera fina siffror och då valde detta avgashus,

Men får tänka så här att med större kammat blir de lättare gör turbon o blåsa fuft och med de ställbara kammarna kan man få tidigare hästar,

Vi får se annars är de bara o byta avgashuset 😉

Ordentliga kammar flyttar hela kurvan uppåt.
      När du driftar så ligger du nog inte mellan 3-5000rpm snarare 5-7.500rpm. Många har kunnat plocka 30-40whp bara på att kliva upp på större avgashus. Hur som, det kommer det nog bli fint ändå! 🙂

kleinis
      Deltagare

Tidig spool är ju mysigt 🙂

Fränt projekt måste jag påstå, även om jag mest följer det i tystnad 🙂

Ja vist kan förstå alla som inte gillar bakhjulsdrivning på subau men vad ska man göra när man får massa dumma idéer :p

kleinis
        Deltagare

Ordentliga kammar flyttar hela kurvan uppåt.
          När du driftar så ligger du nog inte mellan 3-5000rpm snarare 5-7.500rpm. Många har kunnat plocka 30-40whp bara på att kliva upp på större avgashus. Hur som, det kommer det nog bli fint ändå! 🙂

Jo jag vet en som fick 130 hk mer vid 500 rpm tidigare med större avgashus men då var de en stor motorvolym men vi får hoppas att den lilla motorn inte flåsar så mycket :p

Varvstopp är till för att användas som jag brukar säga men bra botten är viktigt så man kan få loss bilen snabbt och ha en bra kurva så det genererar mycket rök 🙂

Igge
          Deltagare

Ja vist kan förstå alla som inte gillar bakhjulsdrivning på subau men vad ska man göra när man får massa dumma idéer :p

Missförstå mig inte, jag tycker RWD på en impreza är helt bananas. Men projektet är ändå coolt 😀

kleinis
            Deltagare

Missförstå mig inte, jag tycker RWD på en impreza är helt bananas. Men projektet är ändå coolt 😀

Hehe jo men gillar o vara “lite” speciell 🙂

Ikväll ska jag försöka göra klart bärarmarna och styrningen, vem kunde tro att man kunde få 55/48 grader styrvinkel alltså bara 6 grader ackerman vid fullt rattutslag 🙂

kleinis
              Deltagare

bara värma på krympslangen så är de separata tändspolarna färdiga för att monteras

här är några mer bilder på lite skit.

annars är de väll inte så mycket som händer med bilen nu innan sprutet är hemma.

kleinis
                Deltagare

elhärva till separata tändsploar är klar blev rätt okej, cyl 1,2 har gula trigger kablar och 3,4 har blå även i kontakterna är de så att de inte går o sätta fel då startar bara inte bilen. men strömkabeln sitter på samma stift i alla kontakter.

alla elkablar sitter de ett extra isoleringslager också (krympslang) så de ska minimera risken för magnetfält som stör 🙂

blir nog bra de här 🙂

challe
                  Deltagare

Se där ja, du fick ihop det.
                    Hoppas det funkar nu också, eller du kanske redan har testat?

kleinis
                    Deltagare

Se där ja, du fick ihop det.
                      Hoppas det funkar nu också, eller du kanske redan har testat?

Ja de blev bra 🙂 tack för hjälpen !
                      Men Nej ingen provstart än fick hem mitt nya sprut idag men väntar på nya kamremsdrevet, de som sitter på veven så vi silpper räkna om trigger tiderna

kleinis
                      Deltagare

idag blir de nog uppstart om någon är nyfiken 😉

Fladric
                        Deltagare

Jag är nyfiken! 🙂

kleinis
                          Deltagare

motorn igång låter en hel del utan ljuddämpare kan jag lova 😉

film här men vet inte om ni kan se den :S

https://www.facebook.com/photo.php?v=274080056100306&set=vb.131482303693416&type=2&theater

Fladric
                            Deltagare

Den går att se! Lät en hel del ja 😉 kul att den lever!

kleinis
                              Deltagare

Den går att se! Lät en hel del ja 😉 kul att den lever!

låter ju inget på tomgång men vid 3000 o uppåt vibrerar nästan allt i verkstaden hehe 🙂 söndag kanske de blir testkörning hoppas jag på

kleinis
                                Deltagare

idag får vi hoppas på resultat
                                  något annat bra är ju iallafall att biltransporten är godkänd ett år med reggbesiktning och allt vad de nu heter 😛

Visar 15 inlägg - 211 till 225 (av 308 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.