Visar 15 inlägg - 256 till 270 (av 308 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #239527
    kleinis
    Deltagare

      Jodå, 5100 missar jag bara vid tekniska problem som inte du löser på plats 🙂
      Har jag otur får jag köra sönder ett set gatdäck, har jag tur har jag nya r888 att åka på.

      haha

      jahopp är de seg leveranstid eller vad gör att de kan bli gatdäck istället ?

      #239350
      t1hero
      Deltagare

        haha

        jahopp är de seg leveranstid eller vad gör att de kan bli gatdäck istället ?

        Seg leverans men nu ligger dom hos Schenker och väntar på mig så det är lugnt. Nu behöver jag bara skeppa dem och följarna till en gummimoj.

        #239528
        kleinis
        Deltagare

          däck ställ och subaru stol monterat i/på lastbilen så nu är vi snart redo för fredagskörning. även en actionkamera är på väg hem så ni kan få se lite filmer 🙂

          #239529
          kleinis
          Deltagare

            eftersom de inte blir så mycket mecka nu så får de blir en film o lite bilder i dagens inlägg 🙂

            filmen från gårdagens körning bara en liten kort men hoppas ni nöjjer er så länge 🙂
            https://www.youtube.com/watch?v=qQaWpPms2fw&feature=youtu.be

            vi hängde den där så körde med en broms bak efter lunch,

            #239359
            Fladric
            Deltagare

              Haha, aj då! Det small till rätt mycket på filmen när okej lossnade! 😉
              Klarade oket sig?

              #239530
              kleinis
              Deltagare

                Haha, aj då! Det small till rätt mycket på filmen när okej lossnade! 😉
                Klarade oket sig?

                oket är de bara skit av eller skulle väll gå o svetsa ihop om man hitta de sista delarna 😉 hållaren som sitter i hubben dela jag på 3 ställen man ser även till bromsbelägg som flyger iväg på filmen 😛

                fick 2 ok igår så ska bara kolla så de är fina packningar i så går de igen 🙂

                #239531
                kleinis
                Deltagare

                  mycket märkliga bucklor i fjäderbens tornen hitta jag förut precis vid infästningarna till buren och sista körningen lät de som dämparna satt lösa,

                  inte konstigt när båda sidorna ser ut så här 😉

                  #239582
                  Igge
                  Deltagare

                    Du är snäll mot din bil du 😛

                    #239532
                    kleinis
                    Deltagare

                      Du är snäll mot din bil du 😛

                      ja de blir ju förstärkt nu 🙂 de är fan lyx ! 😀

                      #239533
                      kleinis
                      Deltagare

                        nu borde tornen hålla 😉

                        sen har jag haft problem med att de trycks ut olja i vevhusventen men har nog hittat problemet 😛 eftersom jag har rätt högt tryck i grenröet och olja som inte vill stanna kvar i motorn bestämde jag mig för o riva ur motorn hitta då direkt ett fel när grenröret åkte av.

                        en ventiltätning hade lossnat men nu är den bytt antingen jag som missat eller för högt tryck vid mappningen som gjorde detta 😛

                        en fördel med bmw lådan är att jag kan lyfta med allt på samma gång fy fan så skönt kan jag lova under 2 tim själv så är motor o låda ur 🙂

                        nu ska vi ladda inför gatebil nästa helg vilka kommer dit ?

                        #239342
                        TomK
                        Deltagare

                          Hur tycker du lt’n funkar att dra med?
                          Blev så satans less på min så jag sålde den och köpte ett Thule AT2000 släp istället.

                          #239534
                          kleinis
                          Deltagare

                            Hur tycker du lt’n funkar att dra med?
                            Blev så satans less på min så jag sålde den och köpte ett Thule AT2000 släp istället.

                            Han var lite tråkig i början men satte dit extra fjädrar där genomslags gummina sitter i bakvagnen o de blev en jäkla skillnad 🙂

                            Bensin förbrukningen alla varna över fattar jag inte häller den går lite fett vid gaspådrag än men drar typ1,3 liter milen vilket jag tycker är helt okej men den varvar ju som fan ! Försökt o hitta en bakaxel med annan utväxling men de finns typ inte tyvärr

                            #239343
                            TomK
                            Deltagare

                              Han var lite tråkig i början men satte dit extra fjädrar där genomslags gummina sitter i bakvagnen o de blev en jäkla skillnad 🙂

                              Bensin förbrukningen alla varna över fattar jag inte häller den går lite fett vid gaspådrag än men drar typ1,3 liter milen vilket jag tycker är helt okej men den varvar ju som fan ! Försökt o hitta en bakaxel med annan utväxling men de finns typ inte tyvärr

                              Ok, när jag var på väg till knutstorp på small ett bakdäck och då gav jag upp med gammalt skit.
                              Körde med släp hela förra säsongen och det fungerade ju bra så blir lika i år igen.
                              Det roliga är att min V70 2.4D drar bara 0.77 i snitt med släpet bakom 🙂
                              Hade 4:an i min LT och den drog minst 2l milen.

                              Du har sexan i din va?

                              #239535
                              kleinis
                              Deltagare

                                Ok, när jag var på väg till knutstorp på small ett bakdäck och då gav jag upp med gammalt skit.
                                Körde med släp hela förra säsongen och det fungerade ju bra så blir lika i år igen.
                                Det roliga är att min V70 2.4D drar bara 0.77 i snitt med släpet bakom 🙂
                                Hade 4:an i min LT och den drog minst 2l milen.

                                Du har sexan i din va?

                                Okej ja problemet jag ser är att de blir stora överlass när man ska ha med 10-14 däck o bränsle verktyg o delar får ju lasta 1600kg med min o bilen väger 1200 så 400 kg klarar jag mig på precis 🙂

                                Japp jag har 6an så den är lite piggare 🙂

                                #239536
                                kleinis
                                Deltagare

                                  problemet med olja i chatch tanken är fixat var ventil tätningen 🙂

                                  skönt nu laddar vi om o kränger lite däck till gatebil 🙂


                                  p.s inte bara mina 56 däck 😉

                                Visar 15 inlägg - 256 till 270 (av 308 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.