Visar 15 inlägg - 271 till 285 (av 308 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #239344
    TomK
    Deltagare

      Jag lyckades aldrig hitta dig i depån.
      Men såg dig på banan, såg riktigt bra ut! 🙂

      #239537
      kleinis
      Deltagare

        Jag lyckades aldrig hitta dig i depån.
        Men såg dig på banan, såg riktigt bra ut! 🙂

        fansen såg du mig på banan ? de är bra jobbat de också så de blev mycket mecka 😛

        första körpasset lördag- grenrörspackning skjuten
        andra tryckör och brt trasigt fick ihop till bersladden men vi sista fick inte starta för de var för många

        söndagen åker vi ut på banan igen o då går t3 packningen åt skogen så då gav vi upp,

        ska beställa nytt avgashus 0,8 ar o mappa om till ca 380-400whp så stannar vi där

        #239539
        kleinis
        Deltagare

          små varningar kanske uppskattad

          ska ni bara byta sinter köp då gärna inte kl racings sinter efter 1 mappning o 3 dagars bankörning så är de dags o byta, även vid mappningen påpekades de att kopplingen inte höll i ordentligt även fast 618 är specad till 420 NM med vanlig lamell o ska va 20 % värre med sinter. lamellen är ju inte helt slut men när jag hade nere lådan var de lika bra o kolla lamellen 😉

          ska ni köpa packningar köp stål !

          #239540
          kleinis
          Deltagare

            klara inatt mappning innan onsdag hoppas på lite mer effekt nu

            #239346
            TomK
            Deltagare

              små varningar kanske uppskattad

              ska ni bara byta sinter köp då gärna inte kl racings sinter efter 1 mappning o 3 dagars bankörning så är de dags o byta, även vid mappningen påpekades de att kopplingen inte höll i ordentligt även fast 618 är specad till 420 NM med vanlig lamell o ska va 20 % värre med sinter. lamellen är ju inte helt slut men när jag hade nere lådan var de lika bra o kolla lamellen 😉

              ska ni köpa packningar köp stål !

              Vad har du för tryckplatta?
              Det är inte lamellen som ska hålla i utan tryckplattan.

              Uppgraderat till .82 avgashus?

              #239541
              kleinis
              Deltagare

                Vad har du för tryckplatta?
                Det är inte lamellen som ska hålla i utan tryckplattan.

                Uppgraderat till .82 avgashus?

                Kör 618 med 1,2 mm inspänning den är då spcad till 420 nm med hel o 20 %mer med 4 puck, kan garantera att de var lamellen köpte en kap lamell hos ppf o släpper/tappar jag kopplingen på 3an har 2 fina svarta spår efter bilen, de hade jag inte innan och lamellerna är lika tjocka nya 🙂

                Japp 0.82 Tony skulle försöka ta o finjustera nu innan onsdag kväll så vet inte när den är klar sa att vi stannar vid 2 bar eller 400 WHp så håller sakerna

                #239542
                kleinis
                Deltagare

                  Nu är bilen mappad med 5858 0,82 avgashuset 3,5 bar i bränsletryck och nästan bottnade 1200cc spridare med exakt E85 (testat) va tror ni vi landa på för WHp och nm ?

                  #239583
                  Igge
                  Deltagare

                    Massor! 🙂
                    Har noll koll väntar bara på att någon med koll ska komma och gissa 😛

                    #239590
                    essti
                    Deltagare

                      Jag gissar på 426whp vid 2bar

                      #239347
                      TomK
                      Deltagare

                        Är sugen på att se kurvan med 0.82 huset!

                        #239543
                        kleinis
                        Deltagare

                          så nu har jag också kollat på pappret tony har lagt till laddtryck och mottryck som man kan räkna mot WHP men då klar decimalen efter första siffran om ni förstår

                          405.9 WHP och 484.6NM vid 4553rpm en liten provkörning sen drar vi till norge ikväll ! jäklar va kul !

                          #239356
                          Fladric
                          Deltagare

                            Kul!
                            Jag åker till Norge på torsdag morgon, ska bli kul att se den irl 🙂

                            #239507
                            kleinis
                            Deltagare

                              Kul!
                              Jag åker till Norge på torsdag morgon, ska bli kul att se den irl 🙂

                              Kul ! Gatebil ät nog det sjukaste eventet i Norden, vill du kolla på den är det bara du smsar eller ringer på 0708447776 🙂

                              #239339
                              TomK
                              Deltagare

                                så nu har jag också kollat på pappret tony har lagt till laddtryck och mottryck som man kan räkna mot WHP men då klar decimalen efter första siffran om ni förstår

                                405.9 WHP och 484.6NM vid 4553rpm en liten provkörning sen drar vi till norge ikväll ! jäklar va kul !

                                Trevligt!! 🙂
                                Tappade inte så mycket spool på att kliva upp till 0.82.

                                #239544
                                kleinis
                                Deltagare

                                  Trevligt!! 🙂
                                  Tappade inte så mycket spool på att kliva upp till 0.82.

                                  Nae o kollar man hk/nm är de ju också typ samma :p sjukt nöjd med 40-50 hp/nm mer o de var mycket varmare i hallen 🙂

                                Visar 15 inlägg - 271 till 285 (av 308 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.