- Detta ämne har 307 svar, 49,632 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 7 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
30 januari, 2013 kl. 13:43 #239568adam.b.wDeltagare
grymt får du ihop den innan elmia tro? de hade varigt kul å se dig bränna lite gummi.
30 januari, 2013 kl. 14:37 #239388kleinisDeltagaregrymt får du ihop den innan elmia tro? de hade varigt kul å se dig bränna lite gummi.
hoppas på det. det som kan strula är mappningen 🙂
30 januari, 2013 kl. 14:39 #239569adam.b.wDeltagarehoppas på det. det som kan strula är mappningen 🙂
okej då får jag hålla tummarna för dig. själv ska man mappa den 28de så de är ganska tätt inpå men som vanligt brukar de bli på trollspeed. men man vet ju alldrig
31 januari, 2013 kl. 08:26 #239389kleinisDeltagareokej då får jag hålla tummarna för dig. själv ska man mappa den 28de så de är ganska tätt inpå men som vanligt brukar de bli på trollspeed. men man vet ju alldrig
Tack så mycket !
vad har du gjort med din bil under vintern då ? 🙂
tänkt att göra egna “fulmappen” själv och lära mig lite hur det funkar 🙂 därav att det kan bli lite bökigt 🙂
31 januari, 2013 kl. 09:57 #239570adam.b.wDeltagareTack så mycket !
vad har du gjort med din bil under vintern då ? 🙂
tänkt att göra egna “fulmappen” själv och lära mig lite hur det funkar 🙂 därav att det kan bli lite bökigt 🙂
jaha nice hade du noklink annars hsr jag en su kan få billigt.
jagr ientligen inte gjort något alls. bytt insugsslangen och ska montera på fmic och mappa satyget. annars är det inget mer. men de ska bli fruktasvärt skönt att starta bilen om npgea väckor och börja köra igen31 januari, 2013 kl. 11:56 #239390kleinisDeltagarejaha nice hade du noklink annars hsr jag en su kan få billigt.
jagr ientligen inte gjort något alls. bytt insugsslangen och ska montera på fmic och mappa satyget. annars är det inget mer. men de ska bli fruktasvärt skönt att starta bilen om npgea väckor och börja köra igennej det är väll de som fattas i bilen just nu,
du kan pma mig om pris 😛okej ja bara en mapp gör mycket ! du behöver ju inte vara så nervös när du startar som jag 😛
tvätta blocken igår så dom ska tvättas en gång till och honas, sen är det topparna kvar 🙂
31 januari, 2013 kl. 22:03 #239391kleinisDeltagareblev inte mycket gjort i garaget ikväll. var tvungen att fixa det sista på brukisen innan bes imorgon ! 🙂
men ville plocka bort stakar och se hur dom såg ut 🙂
motorn har gått 10tusenkm och nu hade lager till 4an blivit dåligt. hade rätt tur med min renovering inser jag nu. annars hade ett vevlagerras inträffar i sommar troligtvis ! 😛2 februari, 2013 kl. 09:15 #239392kleinisDeltagaremotorblock och de mesta delarna tvättade igår när det var några pluss ute 🙂
har även honat blocken och kontrollerat gängor i vänstra blocket idag på morgonen.
går sakta men säkert känns det som hoppas motorn är ihop innan nästa helg 🙂
2 februari, 2013 kl. 19:38 #239304KvarnisDeltagarerent&snyggt 🙂
3 februari, 2013 kl. 10:35 #239558Marcus_peterssonDeltagareVad har du använt för medel när du har tvättat blocket?
MVH // Marcus Petersson
3 februari, 2013 kl. 13:10 #239393kleinisDeltagareVad har du använt för medel när du har tvättat blocket?
MVH // Marcus Petersson
har testat massa.
bensin
Diesel
maskindiskmedel funkar inte allt något bra enligt mig.
och avfettning i från jobbet som är lite starkare än vanligt (är till entreprenad maskiner)och så tog jag en mjukare stålborste och gnugga lite med 🙂
4 februari, 2013 kl. 12:19 #239394kleinisDeltagaredå var det lite saker inhandlat 🙂
var även och kolla på en kompis nyköpta impreza sti igår denna köpte han med delad motor med nästan alla trimmdelar till och vi har som mål att få ihop 2 bilar på 52 dagar 🙂 alltså till elmia 🙂känner att det är dags att börja ! 😀
min gamla ventilfjäderbåge funka inte på denna motor så¨fick bli en ny 🙂4 februari, 2013 kl. 22:47 #239396kleinisDeltagaresnurrig efter att ha slipat ventiler som en dåre ! skämt o sido, var inte så farligt men det tar tid, kanske jag som är lite för noggrann men inget roligt om det inte sluter tätt ordentligt.
den högra toppen är helt klar och den vänstra är slipas men inte tvättad och i satta ventiler i så det får bli morgondagens projekt.
ja lite bildbevis då 🙂
5 februari, 2013 kl. 22:10 #239397kleinisDeltagarehänt lite idag också 🙂
andra toppen är klar, och blocket är monterat ihop med vev och H-prifils stakarna samt acl lager och arp bult 🙂även kollat så att kolvringarna har lagom spel när dom sitter i cylindrarna vilket var som det skulle.
standard bultarna ska dras med ca 45 Nm men arp bultarna skulle dras med 80nm man var lite rädd att gängorna i blocket skulle följa med upp med sista dragen med det gick bra.
imorgon ska kolvar monteras
6 februari, 2013 kl. 06:38 #239318TomKDeltagareSnyggt jobbat!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.