Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 308 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #239568
    adam.b.w
    Deltagare

      grymt får du ihop den innan elmia tro? de hade varigt kul å se dig bränna lite gummi.

      #239388
      kleinis
      Deltagare

        grymt får du ihop den innan elmia tro? de hade varigt kul å se dig bränna lite gummi.

        hoppas på det. det som kan strula är mappningen 🙂

        #239569
        adam.b.w
        Deltagare

          hoppas på det. det som kan strula är mappningen 🙂

          okej då får jag hålla tummarna för dig. själv ska man mappa den 28de så de är ganska tätt inpå men som vanligt brukar de bli på trollspeed. men man vet ju alldrig

          #239389
          kleinis
          Deltagare

            okej då får jag hålla tummarna för dig. själv ska man mappa den 28de så de är ganska tätt inpå men som vanligt brukar de bli på trollspeed. men man vet ju alldrig

            Tack så mycket !

            vad har du gjort med din bil under vintern då ? 🙂

            tänkt att göra egna “fulmappen” själv och lära mig lite hur det funkar 🙂 därav att det kan bli lite bökigt 🙂

            #239570
            adam.b.w
            Deltagare

              Tack så mycket !

              vad har du gjort med din bil under vintern då ? 🙂

              tänkt att göra egna “fulmappen” själv och lära mig lite hur det funkar 🙂 därav att det kan bli lite bökigt 🙂

              jaha nice hade du noklink annars hsr jag en su kan få billigt.
              jagr ientligen inte gjort något alls. bytt insugsslangen och ska montera på fmic och mappa satyget. annars är det inget mer. men de ska bli fruktasvärt skönt att starta bilen om npgea väckor och börja köra igen

              #239390
              kleinis
              Deltagare

                jaha nice hade du noklink annars hsr jag en su kan få billigt.
                jagr ientligen inte gjort något alls. bytt insugsslangen och ska montera på fmic och mappa satyget. annars är det inget mer. men de ska bli fruktasvärt skönt att starta bilen om npgea väckor och börja köra igen

                nej det är väll de som fattas i bilen just nu,
                du kan pma mig om pris 😛

                okej ja bara en mapp gör mycket ! du behöver ju inte vara så nervös när du startar som jag 😛

                tvätta blocken igår så dom ska tvättas en gång till och honas, sen är det topparna kvar 🙂

                #239391
                kleinis
                Deltagare

                  blev inte mycket gjort i garaget ikväll. var tvungen att fixa det sista på brukisen innan bes imorgon ! 🙂

                  men ville plocka bort stakar och se hur dom såg ut 🙂
                  motorn har gått 10tusenkm och nu hade lager till 4an blivit dåligt. hade rätt tur med min renovering inser jag nu. annars hade ett vevlagerras inträffar i sommar troligtvis ! 😛

                  #239392
                  kleinis
                  Deltagare

                    motorblock och de mesta delarna tvättade igår när det var några pluss ute 🙂

                    har även honat blocken och kontrollerat gängor i vänstra blocket idag på morgonen.

                    går sakta men säkert känns det som hoppas motorn är ihop innan nästa helg 🙂

                    #239304
                    Kvarnis
                    Deltagare

                      rent&snyggt 🙂

                      #239558
                      Marcus_petersson
                      Deltagare

                        Vad har du använt för medel när du har tvättat blocket?

                        MVH // Marcus Petersson

                        #239393
                        kleinis
                        Deltagare

                          Vad har du använt för medel när du har tvättat blocket?

                          MVH // Marcus Petersson

                          har testat massa.

                          bensin
                          Diesel
                          maskindiskmedel funkar inte allt något bra enligt mig.
                          och avfettning i från jobbet som är lite starkare än vanligt (är till entreprenad maskiner)

                          och så tog jag en mjukare stålborste och gnugga lite med 🙂

                          #239394
                          kleinis
                          Deltagare

                            då var det lite saker inhandlat 🙂
                            var även och kolla på en kompis nyköpta impreza sti igår denna köpte han med delad motor med nästan alla trimmdelar till och vi har som mål att få ihop 2 bilar på 52 dagar 🙂 alltså till elmia 🙂

                            känner att det är dags att börja ! 😀
                            min gamla ventilfjäderbåge funka inte på denna motor så¨fick bli en ny 🙂

                            #239396
                            kleinis
                            Deltagare

                              snurrig efter att ha slipat ventiler som en dåre ! skämt o sido, var inte så farligt men det tar tid, kanske jag som är lite för noggrann men inget roligt om det inte sluter tätt ordentligt.

                              den högra toppen är helt klar och den vänstra är slipas men inte tvättad och i satta ventiler i så det får bli morgondagens projekt.

                              ja lite bildbevis då 🙂

                              #239397
                              kleinis
                              Deltagare

                                hänt lite idag också 🙂
                                andra toppen är klar, och blocket är monterat ihop med vev och H-prifils stakarna samt acl lager och arp bult 🙂

                                även kollat så att kolvringarna har lagom spel när dom sitter i cylindrarna vilket var som det skulle.

                                standard bultarna ska dras med ca 45 Nm men arp bultarna skulle dras med 80nm man var lite rädd att gängorna i blocket skulle följa med upp med sista dragen med det gick bra.

                                imorgon ska kolvar monteras

                                #239318
                                TomK
                                Deltagare

                                  Snyggt jobbat!

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 308 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.