Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 308 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #239398
    kleinis
    Deltagare

      Grabbfan kanske kan något alltså ?

      idag har jag jobbat en hel del med annat så han bara med att sätta i kolvarna och dra åt alla pluggar i blocket.

      imorgon ska jag åka och kolla på andra motorn och se vad som fattas och göra en beställning så om det går bra kanske jag hinner att sätta på topparna på min också 🙂

      systemkameran går het i garaget nu för tiden 🙂

      #239319
      TomK
      Deltagare

        Fan va kul! Vill också bygga motor!!….

        Du mätte lager spelen va?

        #239559
        Marcus_petersson
        Deltagare

          Det ser kanon bra ut 🙂

          Men som TomK säger, mätte du lagerspelen?

          Jag fick renovera min motor i min sti 1 gång extra pga att jag inte mätte lagerspelen ordentligt. Jag använde mig av ACL ramlager som tydligen var fel.

          MVH // Marcus Petersson

          #239399
          kleinis
          Deltagare

            Fan va kul! Vill också bygga motor!!….

            Du mätte lager spelen va?

            du får bygga en extra motor ifall din går sönder 😉

            nu ska vi se om minnet håller, 0.025 ca enlig plastigauge eller hur de nu stavas men hade inte så mycket plast tråd för att jag fick tag i en som kompisen hade använt till sin vev, så mätte bara 3. 2 vevar o ett överfall i mitten. sen kolla jag även glappet mellan veven o stakarna med blad mått men de siffrorna kommer jag inte ihåg 😛

            #239400
            kleinis
            Deltagare

              Tack 🙂 kompisen sa häromdagen att jag bara har subaru i huvudet. o undra när jag skulle börja på bilbörsen 😛

              jasså det var ju inte bra, var det mycket glappt då eller för tight ?

              Det ser kanon bra ut 🙂

              Men som TomK säger, mätte du lagerspelen?

              Jag fick renovera min motor i min sti 1 gång extra pga att jag inte mätte lagerspelen ordentligt. Jag använde mig av ACL ramlager som tydligen var fel.

              MVH // Marcus Petersson

              #239560
              Marcus_petersson
              Deltagare

                Tack 🙂 kompisen sa häromdagen att jag bara har subaru i huvudet. o undra när jag skulle börja på bilbörsen 😛

                jasså det var ju inte bra, var det mycket glappt då eller för tight ?

                Hehe kan förstå det 🙂

                Ne det var mindre lyckat 😛 Det var 0,050mm i spel på ramlagren. ska vara max 0,030mm. Men man lär sig av sina misstag 🙂

                MVH // Marcus Petersson

                #239401
                kleinis
                Deltagare

                  Hehe kan förstå det 🙂

                  Ne det var mindre lyckat 😛 Det var 0,050mm i spel på ramlagren. ska vara max 0,030mm. Men man lär sig av sina misstag 🙂

                  MVH // Marcus Petersson

                  ja det låter mindre bra men som sagt mätte inte på alla eftersom jag inte hade mer plast tråd eller ork att börja leta efter försäljare 😛 så hoppas att det dög med 3 mätningar som visa nästan exakt samma 🙂

                  #239320
                  TomK
                  Deltagare

                    ja det låter mindre bra men som sagt mätte inte på alla eftersom jag inte hade mer plast tråd eller ork att börja leta efter försäljare 😛 så hoppas att det dög med 3 mätningar som visa nästan exakt samma 🙂

                    Man ska gärna mäta samtliga, vev+stakar.
                    Finns på mekonomen 🙂

                    #239402
                    kleinis
                    Deltagare

                      Man ska gärna mäta samtliga, vev+stakar.
                      Finns på mekonomen 🙂

                      jo det är de optimala men det blir mer spännande att de vad som händer, hehe nä sen visste jag inte att det fanns där vilket jag vet nu ! Tummen UPP 🙂

                      #239403
                      kleinis
                      Deltagare

                        ..

                        #239404
                        kleinis
                        Deltagare

                          ganska mycket snökörningar just nu så har vara hunnit med att få i alla pinnbult och den högra toppen. får se om det att sätta upp kammarna i den ikväll och montera andra också 🙂

                          även plast månarna till toppen, termostat och och lite bussningar till bakvagnen är beställt idag 🙂

                          #239405
                          kleinis
                          Deltagare

                            länge sen man var i garaget och pilla på motorn 🙂
                            var igår och hälsa på hos markus petersson. trevligt o se hans garage och motor renoveringar :)!

                            Idag fick jag dit kammarna och mätt alla spel så det är okej efter slipning 🙂
                            även kollat så avgasportarna är plana och fina och sist men inte minst
                            så har jag börjat att föra ett fläns till att kunna använda Gt dumparna jag har till Sti ic jag har fått av kompisen ! 🙂

                            inte klart men imorgon borde den vara i rätt form 🙂

                            #239395
                            kleinis
                            Deltagare

                              Matrast ! 🙂

                              snart är det dags att lyfta i motorn igen 🙂 har lite kvar.

                              Insug (bara att lyfta på)
                              Grenrör
                              svänghjul och koppling
                              kammremskåpa
                              och oljetråg

                              blir nog inte klar ikväll men troligtvis kommer det lite nya bilder senare:)

                              #239591
                              Joakimgabrielsson
                              Deltagare

                                Kul att följa! Filma uppstarten:)

                                #239406
                                kleinis
                                Deltagare

                                  Kul att följa! Filma uppstarten:)

                                  Tack ja det ska jag göra 🙂 men mycket nervös faktiskt.

                                Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 308 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.