Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 308 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #239407
    kleinis
    Deltagare

      Börjar att ta form nu 🙂

      Grenrör o turbo på plats och alla rör är dit även insug 🙂

      Fick svetsa nytt fäste till turbon ifrån blocket så det tog lite tid att borra och få det bra 🙂

      sen är jag även klar med adaptern mellan dumpen och sti ic nu ikväll och blev nöjd med det frågan är bara vad det ska lackas i för att inte rosta
      Färg förslag ?
      ic ska troligtvis bli svart 🙂

      här kommer lite bilder

      Blir trångt ! någon som har bra förslag på hur jag ska leda bort värmen från turbon så den inte attackerar ic ?

      och även en liten bild på adaptern för att få extern BTR

      #239571
      adam.b.w
      Deltagare

        ang lack funkar ju all motor lack även hammar lack. de finns ju båda att spreja eller pensla på. fan siken nice.kärra du kommer få nu. vi sesbpå emlia då eller.

        #239605
        Beaver
        Deltagare

          Du kan ju antingen skaffa en turbomössa som leder bort värme, eller så skaffar du fmic så slipper du det problemet totalt

          #239408
          kleinis
          Deltagare

            ang lack funkar ju all motor lack även hammar lack. de finns ju båda att spreja eller pensla på. fan siken nice.kärra du kommer få nu. vi sesbpå emlia då eller.

            ja precis 🙂 men färg val ? 🙂 svart ? ja bara bilen går så syns vi på elmia 🙂

            #239409
            kleinis
            Deltagare

              Du kan ju antingen skaffa en turbomössa som leder bort värme, eller så skaffar du fmic så slipper du det problemet totalt

              ja precis Fmic kommer när ekonomin finns igen. kanske går att bygga någon plåt under ic men brandfilt poppnitat på så inte värmen från motorn stiger upp också så länge

              #239410
              kleinis
              Deltagare

                nu händer det grejer 🙂

                kompisen var här och hjälpte mig montera i motorn. brukar vara jobbigt själv så alltid bra med 2 händer till 🙂

                så ny är det att montera sakerna runt och dra en provstart imorgon troligtvis 🙂

                så här kommer det se ut med första delen av downpipet

                nytt svänghjul och koppling också.

                OCH SIST MEN INTE MINST så är 10 sprillans nya lekdäck beställt också.
                ifrån http://lonnhultsdack.com/

                #239411
                kleinis
                Deltagare

                  Börjat att sätta ihop allt nu men tar lite tid.

                  svårt att få plats med en brt någonstans men detta blir nog bra med lite färg på.

                  och Sti ic kommer precis få plats

                  #239562
                  Gyver
                  Deltagare

                    ja precis Fmic kommer när ekonomin finns igen. kanske går att bygga någon plåt under ic men brandfilt poppnitat på så inte värmen från motorn stiger upp också så länge

                    Sätt inte plåten för nära cellpaketet bara, då stoppar du luftflödet i det:-)

                    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

                    #239412
                    kleinis
                    Deltagare

                      Sätt inte plåten för nära cellpaketet bara, då stoppar du luftflödet i det:-)

                      Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

                      Precis tror du detta kan funka eller blir det ingen skillnad ?

                      #239563
                      Gyver
                      Deltagare

                        Precis tror du detta kan funka eller blir det ingen skillnad ?

                        Jag tror inte att det funkar, klä in gavlarna i såndär värmereflekterande guldtejp istället d—0.o—b

                        #239413
                        kleinis
                        Deltagare

                          Jag tror inte att det funkar, klä in gavlarna i såndär värmereflekterande guldtejp istället d—0.o—b

                          Det där var en bra ide ! det hade jag nog aldrig kommit på 😀

                          #239414
                          kleinis
                          Deltagare

                            Ikväll blev axlarna några kilo lättare !
                            Motorn starta utan några problem, men om ni tycker den låter fel beror det på att jag inte har någon DP på 🙂 Film finns här 🙂 http://www.garaget.org/video/133699

                            Några bilder också men är inte klar i motorrummet än.
                            550cc spridare 🙂

                            är det bara jag som tycker att ic ska sitta på sin original plats ?

                            #239310
                            Mumin
                            Deltagare

                              Fan va fint 😉 måste vara skönt att den är uppstartad 😉

                              #239415
                              kleinis
                              Deltagare

                                Fan va fint 😉 måste vara skönt att den är uppstartad 😉

                                Tack ! ja timman innan var inte rolig. sekunderna innan oljetryck var inte häller kul men det gick upp till 5-6 bar så helt okej 🙂

                                nu ska den bara mappas och gå bra också 🙂

                                #239416
                                kleinis
                                Deltagare

                                  Igår gick tiden åt att passa in och svetsa down pipet, tog lite tid när det är trångt men blev rätt bra 🙂

                                Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 308 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.