Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 308 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #239417
    kleinis
    Deltagare

      inte hänt så mycket mer än att jag beställt en FMIC
      har börjat byta bussningar men sitt ordentligt efter 18 tusen mil
      men fortsätter med det ikväll.

      även bytt center diffen och tagit ner bakdiffen för byte till den svetsade.

      dåligt med bilder men kompisen hitta denna för någon vecka sen.
      Någon som vet om hon fortfarande plågar någon impreza ? står i texten att hon hade köpt en nyare impreza när hon sålde denna/min.

      finns också en liten film på andra starten med down pipe på 🙂
      http://www.youtube.com/watch?v=OcJspQKKaMI&feature=youtu.be

      #239418
      kleinis
      Deltagare

        Bussningar. kvalité dåliga men blir några nya fina och förstärkta stag i bakvagnen nu när allt är nere 🙂

        gamla v.s nya

        dom satt bra men med lite värme så kröp dom ut tillslut 🙂

        #239419
        kleinis
        Deltagare

          Börjat att förstärka stag så som inte viker sig i år 🙂

          #239420
          kleinis
          Deltagare

            Nu är bakvagnen på bilen igen
            diffen, kardan, växellådsbalk och skydd är monterat

            det börjar likna en bil igen hehe 🙂

            kom också leverans av ic idag så nu finns det ännu mer att göra 🙂

            #239421
            kleinis
            Deltagare

              montera lite snabbt och insåg att de 2 tryckrören efter ic måste moddas lite.

              ikväll blir det garage kväll så hoppas på
              upp och tätt avgassystemet
              bort med drivaxlar fram och plugga hubbarna
              och eventuellt kapa ic rören så jag kan skicka iväg dom på svetsning

              Måndag beställer jag mappning är ju bara 1 månad kvar till elmia nu 🙂

              #239422
              kleinis
              Deltagare

                helgen gick åt att få igenom 2 bilar med lite 2or så subban fick stå ute en stund men inkörd igen 🙂
                ska iväg nu och svetsa tryckrören, igår fick jag även till en anslutning till dumpen så jag kan använda mina gamla.

                använde flänset jag gjorde till sti ic och sedan var jag på mekonomen och fick tag i ett 35mm rör som jag sedan kapade och svetsa fast i flänset. sedan svetsa jag en sträng runt hela röret så inte slangklämman och slangen kommer att skjutas av 🙂

                sen har jag testat 25mm spacers. kommer bli mycket camber men bättre styrvinkel ! men detta får vänta tills efter elmia så jag jag testa mig fram i lugn och ro 🙂

                #239423
                kleinis
                Deltagare

                  Flödesmätt 550cc spridarna idag och beställt mappning på ag:s i norrköping den 21 mars 🙂

                  ikväll blir det montera oljekyl mm

                  #239424
                  kleinis
                  Deltagare

                    små plock överallt men idag blev det första prov åket 🙂 tyvärr läkte det lite från översidan av oljepumpen men det är isärplockat och ompackat igen så härdar nu och test imorgon igen 🙂

                    film från lilla åkturen 🙂
                    http://www.youtube.com/watch?v=_ihEu5Z9ywU&feature=youtu.be

                    #239584
                    essti
                    Deltagare

                      Blir kul att se hur det går i bänken, kommer nog komma till verkstan vid 3 på torsdag så får se om du är kvar då 🙂

                      #239362
                      knotan
                      Deltagare

                        åå. har ärende förbi tony i veckan så kanske passar på å dyka in torsdag å se hur det går!!

                        #239425
                        kleinis
                        Deltagare

                          bara o kika in säkert 😉 jag kommer vara där från halv 9 till bilen är färdig mappad 🙂

                          tyvärr så läcker det lite olja fortfarande men får hålla ett öga på det så går det nog bra 🙂

                          #239311
                          Gilarski
                          Deltagare

                            Riktigt bra jobbat må jag säga d—0.o—b

                            #239321
                            TomK
                            Deltagare

                              bara o kika in säkert 😉 jag kommer vara där från halv 9 till bilen är färdig mappad 🙂

                              tyvärr så läcker det lite olja fortfarande men får hålla ett öga på det så går det nog bra 🙂

                              Hur gick mappningen?

                              #239572
                              adam.b.w
                              Deltagare

                                Ja hur gick maningen? Siffror:-)

                                #239426
                                kleinis
                                Deltagare

                                  Mappningen gick bra tyvärr blev det inte dom hästarna jag hade poppats på då
                                  weastgaten inte orka hålla emot vid 4300 o uppåt och att jag körde på 98oktan.

                                  sånt man lär sig med med Vf 36an fick jag ett jävla botten o fin kurva med 255 WHP 🙂

                                  ingen jag kan uttrycka mig om men hört att ags bänk är en av de som visar lägst siffror i sverige. men bilen går riktigt bra ! 🙂

                                  Papper kommer senare när dom är inskannade 🙂

                                Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 308 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.