Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 308 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #239573
    adam.b.w
    Deltagare

      Mappningen gick bra tyvärr blev det inte dom hästarna jag hade poppats på då
      weastgaten inte orka hålla emot vid 4300 o uppåt och att jag körde på 98oktan.

      sånt man lär sig med med Vf 36an fick jag ett jävla botten o fin kurva med 255 WHP 🙂

      ingen jag kan uttrycka mig om men hört att ags bänk är en av de som visar lägst siffror i sverige. men bilen går riktigt bra ! 🙂

      Papper kommer senare när dom är inskannade 🙂

      Om jag märker att jag inte behöver min magnetventil. Kan du få köpa den billigt. Alldrig ens använd. Då kan du få upp ditt ladd 😉 jag har själv haft problem med för.klena klockor de ör svinsurt. Men 255 på i ditt fall bakhjulen är nice särskillt på en så lätt bil 🙂

      #239427
      kleinis
      Deltagare

        Om jag märker att jag inte behöver min magnetventil. Kan du få köpa den billigt. Alldrig ens använd. Då kan du få upp ditt ladd 😉 jag har själv haft problem med för.klena klockor de ör svinsurt. Men 255 på i ditt fall bakhjulen är nice särskillt på en så lätt bil 🙂

        bilen går mycket bra ändå och säkert så jag är nöjd 🙂 nästa blir med extern westgate, större turbo o e85 men det blir nästa vinter 😉

        #239428
        kleinis
        Deltagare

          Här kommer bänkningsresultatet 🙂 kommer även film sen men det kanske kommer imorgon 🙂

          #239363
          knotan
          Deltagare

            Tonys bänk visar absolut inga glädjesiffror. Den visar generellt sett 5-15% tuffare siffror än andra erkända bänkar i Sverige… Troligen denna som ör mest sanningsenlig (nyaste bänken i Sverige så kalibreringar osv är ju dagsfärska)

            Blir ju riktigt brett vridregister med boxermotorer med små agg, så effekten blir ju ändå i snitt högre än 250 whp hade blivit på en konventionell rad4a med 2 liter….

            #239429
            kleinis
            Deltagare

              Tonys bänk visar absolut inga glädjesiffror. Den visar generellt sett 5-15% tuffare siffror än andra erkända bänkar i Sverige… Troligen denna som ör mest sanningsenlig (nyaste bänken i Sverige så kalibreringar osv är ju dagsfärska)

              Blir ju riktigt brett vridregister med boxermotorer med små agg, så effekten blir ju ändå i snitt högre än 250 whp hade blivit på en konventionell rad4a med 2 liter….

              Hört det också, har funderingar på att åka till jrm på en bänkning för att se skillnaderna 🙂

              ja riktigt vrid från botten, och sen fortsätter den bara att mata vilket är skönt så man inte får någon extrem ketchup effekt

              När jag kom hem uppstod ett litet problem bara, en kabel till 4e spridaren glappa. (hitta detta efter mååånga timmar i garaget när jag väl tänkte byta stift 😛 )

              #239430
              kleinis
              Deltagare

                då var det dags att kolla på styrvinkel 🙂

                #239431
                kleinis
                Deltagare

                  båda sidorna klara och fick en före/ efter bild som jag har lagt ihop något så när lika om man kollar hur plåten är på bilen.

                  räkna lite och fick styrvinkeln till ca 50grader
                  Någon som vet vad det är original ?

                  #239432
                  kleinis
                  Deltagare

                    länge sen jag var här nu.

                    mycket nya planer redan, blocket är som sagt en spricka i så det måste bytas,

                    zf låda kommer att svetsas om troligtvis men detta ska sakta göras under sommaren och motorbyte igen under nästa vinter.

                    här kommer iallafall en fil från Dotz “prova på difting”
                    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_-Z6A-sM8Ns

                    #239561
                    Marcus_petersson
                    Deltagare

                      länge sen jag var här nu.

                      mycket nya planer redan, blocket är som sagt en spricka i så det måste bytas,

                      zf låda kommer att svetsas om troligtvis men detta ska sakta göras under sommaren och motorbyte igen under nästa vinter.

                      här kommer iallafall en fil från Dotz “prova på difting”
                      https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_-Z6A-sM8Ns

                      Spricka i blocket? vad har hänt?

                      Jag har ett ej20 block liggandes hemma om intresse finns 🙂 Även ett ej257 block 🙂

                      MVH // Marcus Petersson

                      #239603
                      peter.s
                      Deltagare

                        Hur går de här har de blivit någon zf?:)

                        #239433
                        kleinis
                        Deltagare

                          Hur går de här har de blivit någon zf?:)

                          inte på bilen men i helgen fick jag hem en 525 tds med zf och hela drivninan så den kommer plockas ner och monteras på bilen i vinter bakdiffen orkar inte med häller så allt byts när det ändå görs om,

                          har även fått hem 2,5 liters vev, steg 3 kammar, hårdare ventilfjädrar och extern precicion WG.
                          acl ramlager med öd på 0.025mm och ställbara kamdrev är på väg hem i från usa också.

                          funderar på Precision 5858 turbon med kullager och anti-surge den borde kunna få fart på motorn.

                          bilen går fint på banan nu med 1,5 bars ladd med vf36an men orkar inte 5an på ställ. här kommer 2 filmer och några bilder från mantorp park, hoppas ni gillar det !

                          tar hela parisen på mantorp. mobil film från läktaren
                          http://www.youtube.com/watch?v=OnSvEleIH8s&feature=c4-overview&list=UUS6q3FmHf7fYoBeD_Eg7ftg

                          Go pro på bilen träningen innan
                          http://www.youtube.com/watch?v=3d5QMCqLnqQ&feature=youtu.be

                          #239434
                          kleinis
                          Deltagare

                            börjar få lite ordning på setuppen nu, tankar och funderingar motages gärna då man blir lite blind.

                            Motor

                            CDB Block
                            2,5liters vev
                            ACL vev/ram lager
                            Brian Crower H-profil stakar
                            Wiseco 92mm kolvar
                            Brian Crower Steg 3 kammar
                            Brian Crower Ventilfjädrar
                            Brian Crower Ställbara kamdrev
                            Topp packning 1.6mm
                            Arp Topp bult
                            arp block bult

                            Presicion 5858 turbo med kulager och Anti-surge
                            Presicion 46mm Wastgate

                            Bränslesystem
                            Turbosmart V2 BRT
                            Chatch tank 2 liter
                            Aeromotive Stealth förpump
                            044 pump efter chatchtank
                            Parallell matade fulerails
                            1100cc spridare

                            sen tillkommer FMIC Autronic styrsystemet mm alltså det jag redan har på bilen sen innan

                            #239435
                            kleinis
                            Deltagare

                              Igår kom det paket igen 🙂
                              Precision 5858 kullagrad
                              nya kolv ringar till de simidda kolvarna jag har använt nu
                              och de 3 bränslepumparna som ska sitta i bilen.

                              på fredag är det sista driftingen på mantorp och 5100.se sen är funderingarna stora på att ställa av bilen och fixa den för ännu en besiktining eller så blir det bara bankörnings bil framöver

                              #239322
                              TomK
                              Deltagare

                                börjar få lite ordning på setuppen nu, tankar och funderingar motages gärna då man blir lite blind.

                                Motor

                                CDB Block
                                2,5liters vev
                                ACL vev/ram lager
                                Brian Crower H-profil stakar
                                Wiseco 92mm kolvar
                                Brian Crower Steg 3 kammar
                                Brian Crower Ventilfjädrar
                                Brian Crower Ställbara kamdrev
                                Topp packning 1.6mm
                                Arp Topp bult
                                arp block bult

                                Presicion 5858 turbo med kulager och Anti-surge
                                Presicion 46mm Wastgate

                                Bränslesystem
                                Turbosmart V2 BRT
                                Chatch tank 2 liter
                                Aeromotive Stealth förpump
                                044 pump efter chatchtank
                                Parallell matade fulerails
                                1100cc spridare

                                sen tillkommer FMIC Autronic styrsystemet mm alltså det jag redan har på bilen sen innan

                                Ser bra ut! Oljepump?
                                Vad för toppar kommer du använda?

                                #239436
                                kleinis
                                Deltagare

                                  Ser bra ut! Oljepump?
                                  Vad för toppar kommer du använda?

                                  11 mm oljepumpen som sitter på mitt nuvarande block tar jag över även topparna är tanken 🙂

                                  Vad tror du om det ? Kommer mina 450 häst dyka upp nu 😉

                                Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 308 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.