- Detta ämne har 307 svar, 49,632 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 7 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
22 mars, 2013 kl. 08:11 #239573adam.b.wDeltagare
Mappningen gick bra tyvärr blev det inte dom hästarna jag hade poppats på då
weastgaten inte orka hålla emot vid 4300 o uppåt och att jag körde på 98oktan.sånt man lär sig med med Vf 36an fick jag ett jävla botten o fin kurva med 255 WHP 🙂
ingen jag kan uttrycka mig om men hört att ags bänk är en av de som visar lägst siffror i sverige. men bilen går riktigt bra ! 🙂
Papper kommer senare när dom är inskannade 🙂
Om jag märker att jag inte behöver min magnetventil. Kan du få köpa den billigt. Alldrig ens använd. Då kan du få upp ditt ladd 😉 jag har själv haft problem med för.klena klockor de ör svinsurt. Men 255 på i ditt fall bakhjulen är nice särskillt på en så lätt bil 🙂
22 mars, 2013 kl. 15:48 #239427kleinisDeltagareOm jag märker att jag inte behöver min magnetventil. Kan du få köpa den billigt. Alldrig ens använd. Då kan du få upp ditt ladd 😉 jag har själv haft problem med för.klena klockor de ör svinsurt. Men 255 på i ditt fall bakhjulen är nice särskillt på en så lätt bil 🙂
bilen går mycket bra ändå och säkert så jag är nöjd 🙂 nästa blir med extern westgate, större turbo o e85 men det blir nästa vinter 😉
23 mars, 2013 kl. 10:26 #239428kleinisDeltagareHär kommer bänkningsresultatet 🙂 kommer även film sen men det kanske kommer imorgon 🙂
26 mars, 2013 kl. 11:23 #239363knotanDeltagareTonys bänk visar absolut inga glädjesiffror. Den visar generellt sett 5-15% tuffare siffror än andra erkända bänkar i Sverige… Troligen denna som ör mest sanningsenlig (nyaste bänken i Sverige så kalibreringar osv är ju dagsfärska)
Blir ju riktigt brett vridregister med boxermotorer med små agg, så effekten blir ju ändå i snitt högre än 250 whp hade blivit på en konventionell rad4a med 2 liter….
27 mars, 2013 kl. 10:52 #239429kleinisDeltagareTonys bänk visar absolut inga glädjesiffror. Den visar generellt sett 5-15% tuffare siffror än andra erkända bänkar i Sverige… Troligen denna som ör mest sanningsenlig (nyaste bänken i Sverige så kalibreringar osv är ju dagsfärska)
Blir ju riktigt brett vridregister med boxermotorer med små agg, så effekten blir ju ändå i snitt högre än 250 whp hade blivit på en konventionell rad4a med 2 liter….
Hört det också, har funderingar på att åka till jrm på en bänkning för att se skillnaderna 🙂
ja riktigt vrid från botten, och sen fortsätter den bara att mata vilket är skönt så man inte får någon extrem ketchup effekt
När jag kom hem uppstod ett litet problem bara, en kabel till 4e spridaren glappa. (hitta detta efter mååånga timmar i garaget när jag väl tänkte byta stift 😛 )
8 april, 2013 kl. 11:21 #239430kleinisDeltagaredå var det dags att kolla på styrvinkel 🙂
10 april, 2013 kl. 21:19 #239431kleinisDeltagarebåda sidorna klara och fick en före/ efter bild som jag har lagt ihop något så när lika om man kollar hur plåten är på bilen.
räkna lite och fick styrvinkeln till ca 50grader
Någon som vet vad det är original ?12 maj, 2013 kl. 16:50 #239432kleinisDeltagarelänge sen jag var här nu.
mycket nya planer redan, blocket är som sagt en spricka i så det måste bytas,
zf låda kommer att svetsas om troligtvis men detta ska sakta göras under sommaren och motorbyte igen under nästa vinter.
här kommer iallafall en fil från Dotz “prova på difting”
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_-Z6A-sM8Ns12 maj, 2013 kl. 19:09 #239561Marcus_peterssonDeltagarelänge sen jag var här nu.
mycket nya planer redan, blocket är som sagt en spricka i så det måste bytas,
zf låda kommer att svetsas om troligtvis men detta ska sakta göras under sommaren och motorbyte igen under nästa vinter.
här kommer iallafall en fil från Dotz “prova på difting”
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_-Z6A-sM8NsSpricka i blocket? vad har hänt?
Jag har ett ej20 block liggandes hemma om intresse finns 🙂 Även ett ej257 block 🙂
MVH // Marcus Petersson
1 augusti, 2013 kl. 11:54 #239603peter.sDeltagareHur går de här har de blivit någon zf?:)
5 augusti, 2013 kl. 18:52 #239433kleinisDeltagareHur går de här har de blivit någon zf?:)
inte på bilen men i helgen fick jag hem en 525 tds med zf och hela drivninan så den kommer plockas ner och monteras på bilen i vinter bakdiffen orkar inte med häller så allt byts när det ändå görs om,
har även fått hem 2,5 liters vev, steg 3 kammar, hårdare ventilfjädrar och extern precicion WG.
acl ramlager med öd på 0.025mm och ställbara kamdrev är på väg hem i från usa också.funderar på Precision 5858 turbon med kullager och anti-surge den borde kunna få fart på motorn.
bilen går fint på banan nu med 1,5 bars ladd med vf36an men orkar inte 5an på ställ. här kommer 2 filmer och några bilder från mantorp park, hoppas ni gillar det !
tar hela parisen på mantorp. mobil film från läktaren
http://www.youtube.com/watch?v=OnSvEleIH8s&feature=c4-overview&list=UUS6q3FmHf7fYoBeD_Eg7ftgGo pro på bilen träningen innan
http://www.youtube.com/watch?v=3d5QMCqLnqQ&feature=youtu.be11 augusti, 2013 kl. 11:15 #239434kleinisDeltagarebörjar få lite ordning på setuppen nu, tankar och funderingar motages gärna då man blir lite blind.
Motor
CDB Block
2,5liters vev
ACL vev/ram lager
Brian Crower H-profil stakar
Wiseco 92mm kolvar
Brian Crower Steg 3 kammar
Brian Crower Ventilfjädrar
Brian Crower Ställbara kamdrev
Topp packning 1.6mm
Arp Topp bult
arp block bultPresicion 5858 turbo med kulager och Anti-surge
Presicion 46mm WastgateBränslesystem
Turbosmart V2 BRT
Chatch tank 2 liter
Aeromotive Stealth förpump
044 pump efter chatchtank
Parallell matade fulerails
1100cc spridaresen tillkommer FMIC Autronic styrsystemet mm alltså det jag redan har på bilen sen innan
24 augusti, 2013 kl. 06:59 #239435kleinisDeltagareIgår kom det paket igen 🙂
Precision 5858 kullagrad
nya kolv ringar till de simidda kolvarna jag har använt nu
och de 3 bränslepumparna som ska sitta i bilen.
på fredag är det sista driftingen på mantorp och 5100.se sen är funderingarna stora på att ställa av bilen och fixa den för ännu en besiktining eller så blir det bara bankörnings bil framöver
24 augusti, 2013 kl. 08:19 #239322TomKDeltagarebörjar få lite ordning på setuppen nu, tankar och funderingar motages gärna då man blir lite blind.
Motor
CDB Block
2,5liters vev
ACL vev/ram lager
Brian Crower H-profil stakar
Wiseco 92mm kolvar
Brian Crower Steg 3 kammar
Brian Crower Ventilfjädrar
Brian Crower Ställbara kamdrev
Topp packning 1.6mm
Arp Topp bult
arp block bultPresicion 5858 turbo med kulager och Anti-surge
Presicion 46mm WastgateBränslesystem
Turbosmart V2 BRT
Chatch tank 2 liter
Aeromotive Stealth förpump
044 pump efter chatchtank
Parallell matade fulerails
1100cc spridaresen tillkommer FMIC Autronic styrsystemet mm alltså det jag redan har på bilen sen innan
Ser bra ut! Oljepump?
Vad för toppar kommer du använda?24 augusti, 2013 kl. 14:32 #239436kleinisDeltagareSer bra ut! Oljepump?
Vad för toppar kommer du använda?11 mm oljepumpen som sitter på mitt nuvarande block tar jag över även topparna är tanken 🙂
Vad tror du om det ? Kommer mina 450 häst dyka upp nu 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.