Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 308 totalt)
  • Författare
    kleinis
    Deltagare

Sätt tillbaka 4wd och plocka av all hemsk 90 tals styling och utmana Tom i TA nästa år! 🙂

Skulle haft en bil till med samma setupp men med awd om de nu funkar bra när den här är ihopsatt :p

TomK
      Deltagare

11 mm oljepumpen som sitter på mitt nuvarande block tar jag över även topparna är tanken 🙂

Vad tror du om det ? Kommer mina 450 häst dyka upp nu 😉

Haha ja du kommer definitivt se dina 450.
        Grym setup, skulle vilja ha den själv! fast med AVCS toppar 🙂

Är CDB blocket redan konverterat för veven?

kleinis
        Deltagare

Haha ja du kommer definitivt se dina 450.
          Grym setup, skulle vilja ha den själv! fast med AVCS toppar 🙂

Är CDB blocket redan konverterat för veven?

Bättre o satsa stort efter att jag misslyckades med mina 300 häst på denna motor 🙁

Om jag förstod de rätt ska veven passa i blocket som det är men kanske måste slipa ner nersidorna av lopväggarna så inte stakarna ska ta i där, men vev och block skickas nog in på kontroll så allt är i sin ordning

TomK
          Deltagare

Bättre o satsa stort efter att jag misslyckades med mina 300 häst på denna motor 🙁

Om jag förstod de rätt ska veven passa i blocket som det är men kanske måste slipa ner nersidorna av lopväggarna så inte stakarna ska ta i där, men vev och block skickas nog in på kontroll så allt är i sin ordning

Nej, är det ett orginal CDB så har det center thrust och en 2.5l vev har rear thrust bearing.
            Så då får man fräsa om blocket så att lagerna passar.

kleinis
            Deltagare

Nej, är det ett orginal CDB så har det center thrust och en 2.5l vev har rear thrust bearing.
              Så då får man fräsa om blocket så att lagerna passar.

Jo de har jag hört men detta skulle vara ett 99-00 cdb block o hoppas de då är rear thrust som de andra från den tiden, har inte delat blocket då jag har den som jigg till att kolla och anpassa växellådan på för att få det rätt 🙂 hör av mig hur de blir när blocket är delat 🙂

TomK
              Deltagare

Jo de har jag hört men detta skulle vara ett 99-00 cdb block o hoppas de då är rear thrust som de andra från den tiden, har inte delat blocket då jag har den som jigg till att kolla och anpassa växellådan på för att få det rätt 🙂 hör av mig hur de blir när blocket är delat 🙂

Njae, vad jag har förstått så finns det inga nya och gamla CDB utan alla är lika.
                Men det lär visa sig när du öppnar blocket! 🙂

Gyver
                Deltagare

Det finns inga 99-00 cdb.

kleinis
                  Deltagare

Tänk vad man kan få för sig när man får meddelandet Sv: cdb block
                    Blocket är från 99/00.

Så jag vet inte om de är rearthrust. Men har prövat min ej257 vev i mina andra block från 98-00 å där passar den utan ta i någon stans.
                    Mvh

Det är tur att de finns grabbar här som har rätta svar att leverera 🙂

TomK
                    Deltagare

Ser ditt block ut så här där generatorn ska sitta.
                      Dvs har ett rut mönster?

kleinis
                      Deltagare

Japp det gör det och så är det även inga toppar på nu och det syns tydligt att det är cdb då också 🙂

TomK
                        Deltagare

Japp det gör det och så är det även inga toppar på nu och det syns tydligt att det är cdb då också 🙂

Gött! 🙂

Gyver
                          Deltagare

Hade du lager redan? Om inte, kontakta Alyn på Asperformance i uk. Har hört att han kan sälja centre thrust lagren separat när man köper resten som hör till ett rearthrust block ifall man bygger en stroker. Ett litet ekonomiskt tips som kan göra att du slipper köpa 2 uppsättningar lager.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

kleinis
                            Deltagare

Hade du lager redan? Om inte, kontakta Alyn på Asperformance i uk. Har hört att han kan sälja centre thrust lagren separat när man köper resten som hör till ett rearthrust block ifall man bygger en stroker. Ett litet ekonomiskt tips som kan göra att du slipper köpa 2 uppsättningar lager.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

dom är på väg hem tyvärr så i helgen om tid finns delar jag blocket och lämnar in till göran andersson så får vi se vad dom säger om att fräsa ur det lilla som behövs,
                              eller behöver jag ett center thrust lager någon stans i blocket efter detta också ?

trög tänkt efter 82 timmars vecka :S

kleinis
                              Deltagare

Fick hem ställbara kamdrev och acl ram lager igår ! 🙂

Gyver
                                Deltagare

Trevliga grejerd—0.o—b Du behöver ju alltså en komplett lagersats till ett rearthrust block förutom det lager i mitten som du byter ut till centre thrust.

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 308 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.