Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 308 totalt)
  • Författare
    kleinis
    Deltagare

Trevliga grejerd—0.o—b Du behöver ju alltså en komplett lagersats till ett rearthrust block förutom det lager i mitten som du byter ut till centre thrust.

okej tackar ! 🙂 tänkte riva blocket när bilen som kompisen byter motor i lämnar garaget 🙂

kleinis
      Deltagare

idag satte jag vinkelslipen i svepen efter många mätningar hit och dit.

resultatet blev bra tycker jag men, startmotorn får just nu inte plats så det får kapas ur där och svetsas i en ny bit. sedan ska jag nog åka och fräsa subaru svepet helt rakt innan svetsning så att en sida blir helt rak iallafall, annars passar det ihop bra tycker jag

här kommer 2 bilder så länge

det ska slipas mm innan svetsning var lugna 🙂

matte555
        Deltagare

coolt bygge! driftingen börjar ju se riktigt bra ut 🙂 har du tänkt bygga om framvagn något för mer styrvinkel? 🙂

kleinis
          Deltagare

coolt bygge! driftingen börjar ju se riktigt bra ut 🙂 har du tänkt bygga om framvagn något för mer styrvinkel? 🙂

Tack kolla sida 4 lite längre ner 😉 men vill Ha mer styrvinkel så ska bygga om det igen nu i vinter 🙂

matte555
            Deltagare

Tack kolla sida 4 lite längre ner 😉 men vill Ha mer styrvinkel så ska bygga om det igen nu i vinter 🙂

hehe se på fan 😉 verkar ju ha gett en del, vad byggde du om? 🙂

kleinis
              Deltagare

hehe se på fan 😉 verkar ju ha gett en del, vad byggde du om? 🙂

blev mycket bättre men vill ha liite till, just nu skulle det gå i drivknutarna som sitter kvar om jag skulle fixa mer, (delade knutar så det är bara tappen kvar i hubben och en plåt svstsad över där)

men bärarmarna är förlängda 3 cm och så är styrstagen bultade längre in för mer utslag 🙂

en bild på bärarmen efter förlängningen

kleinis
                Deltagare

känndes som det var dags att riva blocket så det kan lämnas in hos göran i veckan,
                  ja sagt o gjort har nu gjort det ikväll och hittat felet varför denna motor plockades ur. tyvärr är det en liten repa i blocket ska se vad motor firman säger om den kanske det är bara att hona ur cylindrarna annars får det bli en ÖD och nya kolvar (jag som tänkte använda mina smidda 92mm kolvar från mitt nuvarande block)

Beaver
                  Deltagare

känndes som det var dags att riva blocket så det kan lämnas in hos göran i veckan,
                    ja sagt o gjort har nu gjort det ikväll och hittat felet varför denna motor plockades ur. tyvärr är det en liten repa i blocket ska se vad motor firman säger om den kanske det är bara att hona ur cylindrarna annars får det bli en ÖD och nya kolvar (jag som tänkte använda mina smidda 92mm kolvar från mitt nuvarande block)

vad är det för kolvar? vad kostar dom? 🙂

kleinis
                    Deltagare

vad är det för kolvar? vad kostar dom? 🙂

Den på bilden är original även stakarv och vev var original i detta blocket

Jag kommer sen köra med wiseco kolvar och BC h profils stakar 🙂

Kostnad för wiseco smidda kolvar är mellan 4000 och 6500 beror på om man köper i USA eller i Sverige

kleinis
                      Deltagare

motorfirman hade mycket att göra så får vänta ca 2 veckor till men det gör inget finns saker att göra ändå 🙂

för en helg sen kom vi på att åka ut och testa lite kurviga vägar en kväll då det var ganska blött 5 min senare gick en drivaxel av, bakaxeln börja hoppa i 120 km/h och då small det 😉

vi hitta även några “små” sprickor till i samma axel

ja det är dags för bmw drivlina och den är nerplockad från bmwn efter lite slit.
                        även börjat fundera på turbo montering, funderar på att sätta den där abs enheten sitter för att minska längden på grenrör och tryckrör men kanske är dumt ?

kleinis
                        Deltagare

plocka bort Vf36an nu som är till salu,
                          fick för mig att kolla om min ide med turbo montering skulle fungera och ja de kan det nog göra om man gör en stor fuling med lyset fram 🙂

rakt 3 tum går att få från turbon men tror att jag kör med 4 tum från turbon med en liten båge över toppen och ner till race katt sedan vidare med 3 tum

kleinis
                          Deltagare

nytt grenrör, v band klämmor bränslesystem(spridare fule rails slangar) hemma nu ikväll ska en beställning göras från england är tanken och då ska det bara vara lite små skit kvar innan bygget kan börja 🙂

kleinis
                            Deltagare

igår hämta jag ytterligare lite saker som
                              tryckplatta
                              lamell
                              Regulator
                              bränslefilter

detta får man tacka Kl Racing för snabba leveranser och bra priser !

hämta även ett aluminium insug som kommer att få moddas om för att passa på mitt insug,
                              fick det av en god vän som inte behövde det till hans bygge, underbart med vänner !

ikväll tänkte jag börja riva motor och växellåda, mycket är redan löst så det ska inte ta allt för många minuter smile

så hade motorpackningarna kommit också bara o vänta på blocket 🙁

kleinis
                              Deltagare

börja riva lite idag 🙂

finns inte så mycket o säga har någon frågor är det bara o fråga på 🙂

kleinis
                                Deltagare

hänt en hel del i helgen !

för det första är blocket delat kolvar och stakar är ute. topparna är på god väg att bli rena från olja.

invändigt i bilen är all inredning bakom instrumentpanelen ute och sedan

är svänghjulet svarvat och borrat för att sachs tryckplattan ska kunna bultas på, ska bara inhandla 3 st styr stift för att denna ska kunna lämnas in på balansering med veven

Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 308 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.