- Detta ämne har 307 svar, 49,632 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 9 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
31 augusti, 2013 kl. 08:32 #239444kleinisDeltagare
Trevliga grejerd—0.o—b Du behöver ju alltså en komplett lagersats till ett rearthrust block förutom det lager i mitten som du byter ut till centre thrust.
okej tackar ! 🙂 tänkte riva blocket när bilen som kompisen byter motor i lämnar garaget 🙂
15 september, 2013 kl. 20:49 #239445kleinisDeltagareidag satte jag vinkelslipen i svepen efter många mätningar hit och dit.
resultatet blev bra tycker jag men, startmotorn får just nu inte plats så det får kapas ur där och svetsas i en ny bit. sedan ska jag nog åka och fräsa subaru svepet helt rakt innan svetsning så att en sida blir helt rak iallafall, annars passar det ihop bra tycker jag
här kommer 2 bilder så länge
det ska slipas mm innan svetsning var lugna 🙂
16 september, 2013 kl. 10:26 #239312matte555Deltagarecoolt bygge! driftingen börjar ju se riktigt bra ut 🙂 har du tänkt bygga om framvagn något för mer styrvinkel? 🙂
16 september, 2013 kl. 10:37 #239446kleinisDeltagarecoolt bygge! driftingen börjar ju se riktigt bra ut 🙂 har du tänkt bygga om framvagn något för mer styrvinkel? 🙂
Tack kolla sida 4 lite längre ner 😉 men vill Ha mer styrvinkel så ska bygga om det igen nu i vinter 🙂
16 september, 2013 kl. 15:51 #239313matte555DeltagareTack kolla sida 4 lite längre ner 😉 men vill Ha mer styrvinkel så ska bygga om det igen nu i vinter 🙂
hehe se på fan 😉 verkar ju ha gett en del, vad byggde du om? 🙂
16 september, 2013 kl. 20:40 #239447kleinisDeltagarehehe se på fan 😉 verkar ju ha gett en del, vad byggde du om? 🙂
blev mycket bättre men vill ha liite till, just nu skulle det gå i drivknutarna som sitter kvar om jag skulle fixa mer, (delade knutar så det är bara tappen kvar i hubben och en plåt svstsad över där)
men bärarmarna är förlängda 3 cm och så är styrstagen bultade längre in för mer utslag 🙂
en bild på bärarmen efter förlängningen
7 oktober, 2013 kl. 20:36 #239378kleinisDeltagarekänndes som det var dags att riva blocket så det kan lämnas in hos göran i veckan,
ja sagt o gjort har nu gjort det ikväll och hittat felet varför denna motor plockades ur. tyvärr är det en liten repa i blocket ska se vad motor firman säger om den kanske det är bara att hona ur cylindrarna annars får det bli en ÖD och nya kolvar (jag som tänkte använda mina smidda 92mm kolvar från mitt nuvarande block)9 oktober, 2013 kl. 04:00 #239604BeaverDeltagarekänndes som det var dags att riva blocket så det kan lämnas in hos göran i veckan,
ja sagt o gjort har nu gjort det ikväll och hittat felet varför denna motor plockades ur. tyvärr är det en liten repa i blocket ska se vad motor firman säger om den kanske det är bara att hona ur cylindrarna annars får det bli en ÖD och nya kolvar (jag som tänkte använda mina smidda 92mm kolvar från mitt nuvarande block)vad är det för kolvar? vad kostar dom? 🙂
9 oktober, 2013 kl. 05:01 #239377kleinisDeltagarevad är det för kolvar? vad kostar dom? 🙂
Den på bilden är original även stakarv och vev var original i detta blocket
Jag kommer sen köra med wiseco kolvar och BC h profils stakar 🙂
Kostnad för wiseco smidda kolvar är mellan 4000 och 6500 beror på om man köper i USA eller i Sverige
20 oktober, 2013 kl. 09:38 #239448kleinisDeltagaremotorfirman hade mycket att göra så får vänta ca 2 veckor till men det gör inget finns saker att göra ändå 🙂
för en helg sen kom vi på att åka ut och testa lite kurviga vägar en kväll då det var ganska blött 5 min senare gick en drivaxel av, bakaxeln börja hoppa i 120 km/h och då small det 😉
vi hitta även några “små” sprickor till i samma axel
ja det är dags för bmw drivlina och den är nerplockad från bmwn efter lite slit.
även börjat fundera på turbo montering, funderar på att sätta den där abs enheten sitter för att minska längden på grenrör och tryckrör men kanske är dumt ?20 oktober, 2013 kl. 19:18 #239449kleinisDeltagareplocka bort Vf36an nu som är till salu,
fick för mig att kolla om min ide med turbo montering skulle fungera och ja de kan det nog göra om man gör en stor fuling med lyset fram 🙂rakt 3 tum går att få från turbon men tror att jag kör med 4 tum från turbon med en liten båge över toppen och ner till race katt sedan vidare med 3 tum
7 november, 2013 kl. 17:02 #239451kleinisDeltagarenytt grenrör, v band klämmor bränslesystem(spridare fule rails slangar) hemma nu ikväll ska en beställning göras från england är tanken och då ska det bara vara lite små skit kvar innan bygget kan börja 🙂
15 november, 2013 kl. 11:53 #239454kleinisDeltagareigår hämta jag ytterligare lite saker som
tryckplatta
lamell
Regulator
bränslefilterdetta får man tacka Kl Racing för snabba leveranser och bra priser !
hämta även ett aluminium insug som kommer att få moddas om för att passa på mitt insug,
fick det av en god vän som inte behövde det till hans bygge, underbart med vänner !ikväll tänkte jag börja riva motor och växellåda, mycket är redan löst så det ska inte ta allt för många minuter smile
så hade motorpackningarna kommit också bara o vänta på blocket 🙁
15 november, 2013 kl. 21:41 #239455kleinisDeltagarebörja riva lite idag 🙂
finns inte så mycket o säga har någon frågor är det bara o fråga på 🙂
17 november, 2013 kl. 21:19 #239456kleinisDeltagarehänt en hel del i helgen !
för det första är blocket delat kolvar och stakar är ute. topparna är på god väg att bli rena från olja.
invändigt i bilen är all inredning bakom instrumentpanelen ute och sedan
är svänghjulet svarvat och borrat för att sachs tryckplattan ska kunna bultas på, ska bara inhandla 3 st styr stift för att denna ska kunna lämnas in på balansering med veven
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.