- Detta ämne har 254 svar, 47,131 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 4 månader sedan av Jocke.T.
-
FörfattareInlägg
-
6 april, 2011 kl. 12:21 #25583Jocke.TDeltagare
Jag tänkte att det började bli dax att lägga upp en projekttråd nu :p
Det hela började egentligen när jag var i Stockholm förra året i slutet av april. Jag gick och funderade på vad jag ville ha för bil och det stod mellan en Skyline R33 GT-R eller en Impreza av nyare modell.
Utan planer på att köpa bil så kollade jag runt på nätet och ser att ett företag i Stockholm har en schysst Impreza STI -05 stående för rätt bra pris.
Så jag åkte och kollade på bilen och efter ha provat den så var jag helt såld! JAG SKULLE HA DEN BILEN!! 😀
Sagt och gjort så köptes den och jag var nöjd som fan men bara efter ett tag så kom suget efter att trimma. Planerna på +400hk kommer från min gamla Saab 9000 2.3t -97 där planerna var just dessa (men den såldes istället…)
Bilen kördes inte så farligt mycket förra året, ca 200mil och sen stängdes den in i garaget i September.Innan bilen hann ställas av hade den redan fått på en uppsättning coilovers då originaldämpare hade fått en släng av det alldeles för vanliga “klonkandet”
Den enda ändringen som var gjort va ett Invidia (ti 200) cat-back system.
Det som ska bytas nu är:
AMR frontmatad Intercooler
Invidia Downpipe
MD321T turbo
GT-spec unequallenght grenrör med special up-pipe
ACT steg 1 kopplingskitt
Lättat svänghjul
750cc spridare (förmodligen)
Walbro soppapump
Forge-dumpSen ska jag ha lite mätare (oljetemp, oljetryck och förmodligen laddtryck)
Samt en AEM UEGO bredbandslambdaStyrsystemet ska bytas till ett Simtek
Första bilden på bilen 🙂
Här kommer lite bilder på bilen efter att coiloverna är monterade.
6 april, 2011 kl. 12:30 #221633Jocke.TDeltagareFör tillfället så håller jag på å meka med att få dit intercoolern som skulle vara “bolt-on”. Det är den inte…
Det är en AMR frontmatad från Importimageracing.com.Här är lådan som intercoolern kom i :p (Plus en Invidia downpipe och ACT kopplingskitt) Stor som ett hus!
Här är några kassa mobil-bilder. Men man ser att intercoolern inte går på pga. den undre plåten. Och enligt AMR själv så är det bara att plocka fram vinkelapan och kapa skiten.
6 april, 2011 kl. 14:53 #221572Adam KDeltagareHm, Silverpilen och särskilt i kombination med 400+ är liksom redan upptaget, iallafall känlsomässigt, för oss som varit med några omgångar R-däck…
Annars är det gott mos 🙂Edit: länk till den största projekttråden på ssc:
http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=855856 april, 2011 kl. 16:12 #221579berneDeltagarekommer följas
6 april, 2011 kl. 16:14 #221776EiiiiikDeltagareDenna trådan ska jag försöka hänga med i! 😀
6 april, 2011 kl. 16:55 #221634Jocke.TDeltagareHm, Silverpilen och särskilt i kombination med 400+ är liksom redan upptaget, iallafall känlsomässigt, för oss som varit med några omgångar R-däck…
Annars är det gott mos 🙂Edit: länk till den största projekttråden på ssc:
http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=85585Hmm, det hade jag inte en aning om :p Men detta är ju min silverpil 😉
Kul med lite respons 🙂
Kom precis från garaget, har fått kapat lite i fronten och fått dit intercoolern.
Och här saknas den gamla intercoolern
Lite jämförelse :p
6 april, 2011 kl. 16:56 #221635Jocke.TDeltagareJust ja, mitt nästa steg är att plocka ner downpipe, turbo, uppipe och grenröret 🙂
6 april, 2011 kl. 17:13 #221595TomKDeltagareKul den här ska följas! 🙂
6 april, 2011 kl. 17:26 #221782ErlandssonDeltagareFan på tiden att de händer nått haha, säg till när du behöver hjälp!
Och den där gamla original ic’n paxar jag! Kommer till nytta när de är dax att trimma för min del 😛
6 april, 2011 kl. 18:08 #221549ManorDeltagareHm, Silverpilen och särskilt i kombination med 400+ är liksom redan upptaget, iallafall känlsomässigt, för oss som varit med några omgångar R-däck…
Annars är det gott mos 🙂Edit: länk till den största projekttråden på ssc:
http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=85585Ja, det kändes som något i repris :D.
Byt inte namn på bilen till “Silverfesken” bara, det är också upptaget…typ :p.6 april, 2011 kl. 18:56 #221636Jocke.TDeltagareFan på tiden att de händer nått haha, säg till när du behöver hjälp!
Och den där gamla original ic’n paxar jag! Kommer till nytta när de är dax att trimma för min del 😛
Hehe, jo tack! Det är det verkligen! Jadå, du är varmt välkommen när du kan.
Ja, den sitter nog fint under huven på din 😉 Beror bara på vad besiktningsmannen säger om min FMIC…….. :rolleyes:
Ja, det kändes som något i repris :D.
Byt inte namn på bilen till “Silverfesken” bara, det är också upptaget…typ :p.Det kanske är bra så folk tror att det är samma som innan och bara måste kolla 😉
Njae, ingen risk att den får något nytt namn.6 april, 2011 kl. 19:07 #221596TomKDeltagareHm, Silverpilen och särskilt i kombination med 400+ är liksom redan upptaget, iallafall känlsomässigt, för oss som varit med några omgångar R-däck…
Annars är det gott mos 🙂Edit: länk till den största projekttråden på ssc:
http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=85585Den tråden dog ju typ 2007 så det är ett tag sen.
Ny tid nya trådar! 🙂6 april, 2011 kl. 21:05 #221584GilarskiDeltagareLite jämförelse :p
Grymt!!! ball tråd som kommer följas 😎
8 april, 2011 kl. 21:55 #221637Jocke.TDeltagareJag kom precis på att jag har missat att skriva vad jag ska göra med kärran. Står nu i första inlägget! 🙂
Trevlig helg!9 april, 2011 kl. 06:54 #221597TomKDeltagareTrevlig spec. Men du ska väl mappa den också??
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.