Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 255 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #221576
    Carlee
    Deltagare

      Min gamla pärla ser jag som jag sålde i slutet på 2008 om jag inte minns fel. Kul att du tar väl hand om henne 🙂

      #221705
      Jocke.T
      Deltagare

        Det läggs alldeles för mycket tid och pengar på henne egentligen 😉
        Men vad ska man göra. Man måste ju sträva högre hela tiden.

        #221706
        Jocke.T
        Deltagare

          Jag har lagt ihop en liten inköpslista på Importcarparts.co.uk
          Den ser ut såhär 🙂

          Då är den stora frågan, ska jag köra på Dayco-remmen eller är det värt att lägga 37 Pund extra för en Gates-rem?

          #221707
          Jocke.T
          Deltagare

            Bumpar tråden lite…
            Ska jag köra på Dayco-remmen eller är det värt att lägga 37 Pund extra för en Gates-rem?

            Nej, jag har inte kommit längre… :p
            Har rivit ur motorn på min bruksbil och renoverat den istället.

            Mvh Jocke

            #221789
            Gyver
            Deltagare

              Hej! Fin kärra!:)

              Angående remvalet så vet jag inte… men en annan sak jag kom att tänka på nu när du skrev 1mm mellanrum mellan skena och rem, så tror jag faktiskt att det är 1,5mm som gäller om jag inte missminner mig. Ta det inte jag säger för sanning bara, rätt fakta står ju i verkstadsmanualen och jag kan minnas fel.

              /David

              #221618
              TomK
              Deltagare

                Tror inte att det spelar så stor roll. Båda remmarna är nog bra men jag kör med Gates i min.

                #221708
                Jocke.T
                Deltagare

                  Hej! Fin kärra!:)

                  Angående remvalet så vet jag inte… men en annan sak jag kom att tänka på nu när du skrev 1mm mellanrum mellan skena och rem, så tror jag faktiskt att det är 1,5mm som gäller om jag inte missminner mig. Ta det inte jag säger för sanning bara, rätt fakta står ju i verkstadsmanualen och jag kan minnas fel.

                  /David

                  Stort tack för tipset! Detta måste ju kollas upp noggrannare innan montering 🙂

                  Tror inte att det spelar så stor roll. Båda remmarna är nog bra men jag kör med Gates i min.

                  Okey. Och det funkar bra? Det rör ju sig inte om så stora pengar. Men jag läste på nått forum att Gates-remmen kunde flaga en massa blått skit, såg även bilder på remhjulen och dom var inte fina :/

                  #221619
                  TomK
                  Deltagare

                    Min ser ut som ny fortfarande iaf.
                    Dock så har den inte gått så jätte långt.

                    #221709
                    Jocke.T
                    Deltagare

                      Det kan ju likaväl vara att snubben som hade problem hade fått ett måndags ex.
                      Är väl bara att testa och hoppas på det bästa.
                      Satsar man inget så vinner man inget heller :p

                      #221620
                      TomK
                      Deltagare

                        Det kan ju likaväl vara att snubben som hade problem hade fått ett måndags ex.
                        Är väl bara att testa och hoppas på det bästa.
                        Satsar man inget så vinner man inget heller :p

                        Hehe, bra sagt! 🙂

                        #221710
                        Jocke.T
                        Deltagare

                          Efter att ha haft en del andra utgifter, inte orkat med att pilla med Subban och allmänt saknat “go” så börjar det hända saker nu igen! 🙂
                          Nu är det en massa delar på G från Staterna samt det “intercooler-pipe-kittet” som TomK länkade till (tack Tom!) 🙂
                          Det som skall göras nu för att få kärran körklar är:
                          1 Byta oljepump
                          2 Byta kamrem, löphjul och spännare
                          3 Montera bredbandslambda mätare i A-stolpen samt oljetryck/temp & laddtryck i “klockfacket”
                          4 Byta till nya kallare tändstift
                          5 Montera intercoolern med nya rören samt Forge-dumpen
                          6 Montera 3bars MAPsensor
                          7 Sätta i 1000cc spridarna till E85 mappningen
                          8 Tömma tanken och hälla i E85

                          Sen passade jag på att beställa diverse bussningar till fram och bakvagn, växellänkagebussning, starkare pitch stop, bakre subframe bultar samt huvdämpare.
                          Dessa grejerna kommer monteras/bytas allt eftersom. När tid ges så att säga!

                          Fan, nu känner jag att motivationen är på väg tillbaka! Woooho, Sommar 2012, here I come! 😉

                          #221621
                          TomK
                          Deltagare

                            Kul att det rulla på för dig igen! 🙂

                            #221711
                            Jocke.T
                            Deltagare

                              Tack, det känns riktigt bra 🙂

                              #221712
                              Jocke.T
                              Deltagare

                                Idag har jag fått bytt oljepumpen, vattenpumpen och kamremmen 🙂
                                Allt flöt på riktigt smidigt men ena styrningen till remmen passade på att jävlas på slutet :p
                                Var inte helt lätt att få ett jämnt mellanrum över hela styrningen.

                                Här är gamla remmen på väg av

                                …Och här är nya remmen på 🙂

                                Nu ska jag bara köra lite på starten och se så att jag får upp oljetryck INNAN jag monterar tillbaka allt.
                                Men det får bli i morgon, nu är det dax för nattens jobb.

                                #221713
                                Jocke.T
                                Deltagare

                                  Förresten, hur är det med soppatryck?
                                  Kommer det funka att köra på E85 med mina 1000cc spridare utan att byta BTR? Eller kommer det att ställa till en massa för mig?

                                  Sen snackade jag med en kollega om min Walbro-pump och E85 = Dålig kombo.
                                  Han sa att den pumpen inte gillar E85 alls, så det får bli att införskaffa en Detschwerks 300 Lph-pump istället som monteras så fort Walbron börjar ge upp eller till vintern.

                                Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 255 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.