- Detta ämne har 254 svar, 47,131 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 3 månader sedan av Jocke.T.
-
FörfattareInlägg
-
3 januari, 2012 kl. 22:34 #221576CarleeDeltagare
Min gamla pärla ser jag som jag sålde i slutet på 2008 om jag inte minns fel. Kul att du tar väl hand om henne 🙂
4 januari, 2012 kl. 00:56 #221705Jocke.TDeltagareDet läggs alldeles för mycket tid och pengar på henne egentligen 😉
Men vad ska man göra. Man måste ju sträva högre hela tiden.6 januari, 2012 kl. 17:14 #221706Jocke.TDeltagareJag har lagt ihop en liten inköpslista på Importcarparts.co.uk
Den ser ut såhär 🙂
Då är den stora frågan, ska jag köra på Dayco-remmen eller är det värt att lägga 37 Pund extra för en Gates-rem?
9 mars, 2012 kl. 15:18 #221707Jocke.TDeltagareBumpar tråden lite…
Ska jag köra på Dayco-remmen eller är det värt att lägga 37 Pund extra för en Gates-rem?Nej, jag har inte kommit längre… :p
Har rivit ur motorn på min bruksbil och renoverat den istället.Mvh Jocke
9 mars, 2012 kl. 23:13 #221789GyverDeltagareHej! Fin kärra!:)
Angående remvalet så vet jag inte… men en annan sak jag kom att tänka på nu när du skrev 1mm mellanrum mellan skena och rem, så tror jag faktiskt att det är 1,5mm som gäller om jag inte missminner mig. Ta det inte jag säger för sanning bara, rätt fakta står ju i verkstadsmanualen och jag kan minnas fel.
/David
10 mars, 2012 kl. 07:42 #221618TomKDeltagareTror inte att det spelar så stor roll. Båda remmarna är nog bra men jag kör med Gates i min.
10 mars, 2012 kl. 12:25 #221708Jocke.TDeltagareHej! Fin kärra!:)
Angående remvalet så vet jag inte… men en annan sak jag kom att tänka på nu när du skrev 1mm mellanrum mellan skena och rem, så tror jag faktiskt att det är 1,5mm som gäller om jag inte missminner mig. Ta det inte jag säger för sanning bara, rätt fakta står ju i verkstadsmanualen och jag kan minnas fel.
/David
Stort tack för tipset! Detta måste ju kollas upp noggrannare innan montering 🙂
Tror inte att det spelar så stor roll. Båda remmarna är nog bra men jag kör med Gates i min.
Okey. Och det funkar bra? Det rör ju sig inte om så stora pengar. Men jag läste på nått forum att Gates-remmen kunde flaga en massa blått skit, såg även bilder på remhjulen och dom var inte fina :/
10 mars, 2012 kl. 12:28 #221619TomKDeltagareMin ser ut som ny fortfarande iaf.
Dock så har den inte gått så jätte långt.10 mars, 2012 kl. 17:38 #221709Jocke.TDeltagareDet kan ju likaväl vara att snubben som hade problem hade fått ett måndags ex.
Är väl bara att testa och hoppas på det bästa.
Satsar man inget så vinner man inget heller :p10 mars, 2012 kl. 18:41 #221620TomKDeltagareDet kan ju likaväl vara att snubben som hade problem hade fått ett måndags ex.
Är väl bara att testa och hoppas på det bästa.
Satsar man inget så vinner man inget heller :pHehe, bra sagt! 🙂
25 april, 2012 kl. 13:01 #221710Jocke.TDeltagareEfter att ha haft en del andra utgifter, inte orkat med att pilla med Subban och allmänt saknat “go” så börjar det hända saker nu igen! 🙂
Nu är det en massa delar på G från Staterna samt det “intercooler-pipe-kittet” som TomK länkade till (tack Tom!) 🙂
Det som skall göras nu för att få kärran körklar är:
1 Byta oljepump
2 Byta kamrem, löphjul och spännare
3 Montera bredbandslambda mätare i A-stolpen samt oljetryck/temp & laddtryck i “klockfacket”
4 Byta till nya kallare tändstift
5 Montera intercoolern med nya rören samt Forge-dumpen
6 Montera 3bars MAPsensor
7 Sätta i 1000cc spridarna till E85 mappningen
8 Tömma tanken och hälla i E85Sen passade jag på att beställa diverse bussningar till fram och bakvagn, växellänkagebussning, starkare pitch stop, bakre subframe bultar samt huvdämpare.
Dessa grejerna kommer monteras/bytas allt eftersom. När tid ges så att säga!Fan, nu känner jag att motivationen är på väg tillbaka! Woooho, Sommar 2012, here I come! 😉
25 april, 2012 kl. 14:08 #221621TomKDeltagareKul att det rulla på för dig igen! 🙂
25 april, 2012 kl. 15:09 #221711Jocke.TDeltagareTack, det känns riktigt bra 🙂
15 maj, 2012 kl. 18:47 #221712Jocke.TDeltagareIdag har jag fått bytt oljepumpen, vattenpumpen och kamremmen 🙂
Allt flöt på riktigt smidigt men ena styrningen till remmen passade på att jävlas på slutet :p
Var inte helt lätt att få ett jämnt mellanrum över hela styrningen.Här är gamla remmen på väg av
…Och här är nya remmen på 🙂
Nu ska jag bara köra lite på starten och se så att jag får upp oljetryck INNAN jag monterar tillbaka allt.
Men det får bli i morgon, nu är det dax för nattens jobb.15 maj, 2012 kl. 18:50 #221713Jocke.TDeltagareFörresten, hur är det med soppatryck?
Kommer det funka att köra på E85 med mina 1000cc spridare utan att byta BTR? Eller kommer det att ställa till en massa för mig?Sen snackade jag med en kollega om min Walbro-pump och E85 = Dålig kombo.
Han sa att den pumpen inte gillar E85 alls, så det får bli att införskaffa en Detschwerks 300 Lph-pump istället som monteras så fort Walbron börjar ge upp eller till vintern. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.