- Detta ämne har 254 svar, 47,131 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 3 månader sedan av Jocke.T.
-
FörfattareInlägg
-
16 maj, 2012 kl. 08:05 #221560KvarnisDeltagare
Tja…problemet är val att org.fpr är lite så där.
Det är bättre att få åka med lite högre grund tryck typ 3.2>3.4
Walbro funkar med E85, dock kan en 300lph behövas pga av att den korknar runt 400 på E85. Finns även en motorsport version med 15% högre flöde som funkar bättre.
En MD321T på E85 kommer bottna soppa pump om man säger som så, då den lär gå att plocka ut närmar 450>480 skulle jag gissa.
16 maj, 2012 kl. 15:59 #221714Jocke.TDeltagareOkey, men hur skulle det funka att köra med den setupen jag har nu?
Walbropump – 1000cc Deatschwerks spridare – original BTR.
Blir det något strul? Är det något som kan fixas när den mappas? (ECUtek)
Tanken är att köra på runt 400hk nu och sedan vid väl valt tillfälle bygga smidd-strokermaskin med tillhörande soppasystem.16 maj, 2012 kl. 21:48 #221561KvarnisDeltagareVisst funkar det, men tänk så här…
Soppa pump ~1500:-
Fpr 1500:-Ny mappning 3>5K
Så va f-n fixa det på en gång 🙂
Du kan ha dubbla mappar en snällare och en evil 😀Ditt org.block fixar 450 alla dagar 🙂
20 maj, 2012 kl. 20:02 #221715Jocke.TDeltagareDet kanske är bra att fixa det direkt då.
Men hur funkar det att byta till en eftermarknads BTR med original bränslesystem i övrigt?20 maj, 2012 kl. 20:21 #221622TomKDeltagareDet kanske är bra att fixa det direkt då.
Men hur funkar det att byta till en eftermarknads BTR med original bränslesystem i övrigt?Det funkar, du behöver en adapter till din fuelrail.
Typ: http://www.ebay.co.uk/itm/FSE-FUEL-RAIL-ADAPTOR-SUBARU-IMPREZA-WRX-STi-V7-V8-/370592748269?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item56490c92ed21 maj, 2012 kl. 12:37 #221571FeADeltagareOm det passar med en fuelrail-adapter från V6 så kan du få köpa en sån av mej.
21 maj, 2012 kl. 13:59 #221716Jocke.TDeltagareDet verkar inte som att adapter till V6 passar till dom senare modellerna :/
29 maj, 2012 kl. 23:30 #221717Jocke.TDeltagareJag har suttit och klurat en massa i några dagar, hur jag ska göra med bränsletrycksregulatorn…
Går det att köra på original med 400hk (på veven) så får det bli så i år.
För att sedan börja på nästa steg som innefattar ett nytt bränslesystem samt hel-smidd motor (kanske strokad)
Jag ska idag (onsdag) pysa till garaget för att börja på att montera intercoolern med de nya rören från UK samt byta spridare.Såhär ser listan med mods ut för tillfället 🙂
Orörd motor
MD321-T turbo
1000cc Deatschwerks spridare
Walbro 255Lph soppapump
3-Bars mapsensor
Frontmatad intercooler
1 grad kallare tändstift NGK
Grimmspeed 3-Port Electronic Boost Control Solenoid
GT-Spec Unequal lenght header + up-pipe
3″ Invidia avgassystem från turbon
11mm oljepump
ACT Heavy duty kopplingskitt + lättat svänghjulDet som inte står med är mätare, väghållningsgrejer och bussningar.
30 maj, 2012 kl. 13:01 #221562KvarnisDeltagareByt soppa pumpen, bara dumt att mappa 321T med 1000cc’s och standard walbro pump.
FPR kan du leva utan, pumpen är det värre med
Du kommer ångra dig annars !!!
30 maj, 2012 kl. 14:19 #221718Jocke.TDeltagareJa, pumpen tänkte jag byta till en Deatschwerks DW301 🙂
30 maj, 2012 kl. 23:29 #221719Jocke.TDeltagareIdag åkte insuget av för montering av 1000cc Deatschwerks spridarna.
Det gick hyfsat smidigt bortsett från huvudvärken som uppstod efter att ha andats in bensinångor 😡
Sen insåg jag att det inte är 2 sladdar dom sitter via insuget direkt :p
Jag slänger upp några bilder i morgon!
Natti natti31 maj, 2012 kl. 06:28 #221563KvarnisDeltagareJa, pumpen tänkte jag byta till en Deatschwerks DW301 🙂
Bra, då blir det turbon som begränsar eller vad det nu kan bli 🙂
430>470 skulle jag gissa att du hamnar 🙂31 maj, 2012 kl. 09:52 #221720Jocke.TDeltagareDet hade ju varit hur kul som helst! Målet är ju 400hk –> 🙂
Här kommer dom 2 bilderna som blev bra, jävla mobilkamera…
1 juni, 2012 kl. 20:20 #221721Jocke.TDeltagareJag har hittat ett stroker kitt för helt klart överkomliga pengar!
Det står att det är till ej205 (WRX?) men jag har ju ej207, kommer det att passa?
Vad har experterna att säga om det? 😉
http://www.ebay.com/itm/SUBARU-WRX-2-1-LITER-DROP-IN-STROKER-KIT-MANLEY-RODS-PISTONS-BEARINGS-STI-CRANK-/250901735946?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ASubaru&vxp=mtr&hash=item3a6ae8aa0a2 juni, 2012 kl. 08:46 #221790GyverDeltagareJag har också ej207, köpte samma delar som du visar och dem passar.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.