Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 255 totalt)
  • Författare
    Jocke.T
    Deltagare

Jag har också ej207, köpte samma delar som du visar och dem passar.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Det är ju toppen! 🙂
      Grejerna funkar bra?

Kvarnis
      Deltagare

Visst passar det, på alla ph2 block > som är 2l

Gyver
        Deltagare

Det är ju toppen! 🙂
          Grejerna funkar bra?

Jag har inte startat motorn än så jag vet ej, men bara hört/läst gott om prylarna. Bra och hållbara stakar/kolvar är mitt intryck, till en viss gräns förstås. 600hk+ så borde man kanske kolla på dyrare prylar.

Jocke.T
          Deltagare

Jag har inte startat motorn än så jag vet ej, men bara hört/läst gott om prylarna. Bra och hållbara stakar/kolvar är mitt intryck, till en viss gräns förstås. 600hk+ så borde man kanske kolla på dyrare prylar.

Det låter bra det iaf. Då får vi hålla tummarna för att uppstarten går funt 🙂
            Några 600hk+ är det inte planerat ännu :p

Jocke.T
            Deltagare

Idag har jag försökt att justera turbon så jag får på mitt AgencyPower turbo-inlet rör.
              Det gick sådär så jag rev ner turbo, up-pipe och grenrör och till slut så fick jag, vad jag tror och hoppas iaf, till det!
              Nu ska jag bara få tid över att montera insug och allt annat roligt.
              Jag har även monterat oljetemp/tryck givare idag.
              Bilder på resultatet kommer lite senare. Det blev tyvärr inga bilder under tiden jag krånglade med allt pga. Irritation och stress :p

Over and out!

Jocke.T
              Deltagare

Idag kommer den alldeles för sena uppdateringen.
                …Som även bekräftar att min mobilkamera inte håller måttet!

Jag har gett upp hoppet om insugsröret. Det får INTE plats hur fan jag än gör 🙁
                Jag kommer ge det ett sista försök någon gång i samband med att motorn renoveras/byter innehåll.

Tanken var att jag skulle byta tändstiften samtidigt som allt jag har krånglat med nu, insug, turbo, intercooler osv. men ganska snabbt insåg jag att jag inte alls skulle göra det.
                Dom nya stiften är åt helvete för långa! 😡

En positiv sak upptäcktes iaf, det sitter redan HKS-stift i spisen 🙂
                Den stora frågan är väl vad dom nya stiften är till för motor..?

Och här är två bilder på hur det ser ut under huven för tillfället

Det börjar likna en motor igen!

Jag fick precis en sms-avi om att min DeatschWerks DH301-soppapump har kommit 🙂
                Så nu är det nära.
                Kärran har även fått lite mätare installerade i klockfacket samt en BB-lambda ska placeras i A-stolpen.
                (Bilder kommer)

Det som är kvar nu är:
                Soppapumpen och Intercoolern
                Tändstiften kommer bytas i samband med mappningen.

Kvarnis
                Deltagare

Långa stiften är till hawkeye.
                  NGK PFR 7B duger för dom flesta, om inet kör på NGK raceing stift

Jocke.T
                  Deltagare

Ohh, great!
                    Min vanliga tur :p
                    Någon som behöver 1 grad kallare stift till sin Hawkeye?
                    Jag kommer låta JRM byta stiften innan mappningen och även kolla med dem vad som rekommenderas.
                    Tack Kvarnis för svaret! 🙂

TomK
                    Deltagare
                      Jocke.T
                      Deltagare

Detta knäcker fan julafton! 😀

Såhär blir det med mätarna! d—0.o—b
                        Det är från vänster:
                        Turbotryck, oljetryck, oljetemp

…Tanken är ju att sladdarna ska ligga under mätarna och givetvis inte synas.

Ska fixa bilder på hur det blir med bredbandslambdan i A-stolpen.

Erlandsson
                        Deltagare

…Tanken är ju att sladdarna ska ligga under mätarna och givetvis inte synas.

Vafan säger du?! Jag trodde de va slutinstallation vi syslade med? :confused: :p

Jocke.T
                          Deltagare

Jo… Eeeh… Njae, det var ju inte det :p

Jocke.T
                            Deltagare

Jag skyndar långsamt! 😮
                              I mitt huvud går inte ekvationen att bygga på en bil, jobba, ha ett förhållande samt att leva, ihop alls…

Meeen, jag har återigen fått gjort lite!
                              Alla mätare är installerade 🙂
                              Prosportmätarna är satta så att dom är vita när jag har parkerignsljuset på och röda så fort jag sätter på halvljuset.
                              BB-lamdan är kopplad på tändningsström så den startar när bilen är igång.
                              Allt via klock-kablaget.

Polaren var med som fotograf så jag hamnade på bild!

Här är alla kablar med kabelskor

Kablarna till bredbandslambdan

Nu börjar allt falla på plats och plasten åker tillbaka igen

Här sitter BB-lambdan i A-stolpen

Även monster-intercoolern kom på plats!

Stor som satan!!

Det var allt för nu.
                              Blir en vända till garaget på fredag och då ska intercoolerrören på plats.
                              Jag hoppas att dom nya rören passar bättre än dom gamla :p

Jocke.T
                              Deltagare

Såhär blev det med rören 🙂

Jag trodde aldrig att det skulle bli så cleant med polerade rör, men WOW! d—0.o—b

Dom två klamrarna till vänster på bilden är vända nu, var polaren som satte dit dom…

Jag vet att dessa rörklamrar är sådär vad det gäller att få jämnt tryck osv. men jag ska trycktesta med dessa på och blir det skit så byter jag direkt, annars är det prioriterat lite längre fram när jag får tid över.

Det som är kvar nu är att få dit downpipen igen, byta soppapump till DeatschWerks-pumpen och sen försöka få dit fronten när denna monster-intercooler sitter där :p
                                Sen… Mappning!

TomK
                                Deltagare

Så rören passade nu. Kul!! 🙂

Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 255 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.