Visar 15 inlägg - 181 till 195 (av 255 totalt)
  • Författare
    Jocke.T
    Deltagare

Jaaa! Hur skönt som helst! 🙂
      Tack för tipset, Tom!

Jocke.T
      Deltagare

Nu är tid för mappning bokad! 9 Augusti smäller det! d—0.o—b

Här är lite bilder från förra veckans mekande.

Lite fyllning av kylarvätska. Här syns även min tillfälliga placering av luftfiltret.

Äntligen kommer Forge-dumpen till nytta!

PROGRESS

Cockpiten 😉

Ena IC-röret måste justeras lite för det trycker på fronten så den hamnar i spänn och hamnar lite snett.
        Sen i morgon blir det soppapumsbyte och tömning av tanken.

Jocke.T
        Deltagare

Just ja, jag gjorde även en provtryckning av IC-rören…
          Kan säga att slangklämmorna som alla klagar på funkar bra, körde på runt 2-3 bar, av misstag, utan bekymmer :p

goffemannen
          Deltagare

Än så länge funkar se ja. Skruva dit och bort dem några gånger :). Några av mina började gå sönder då.

/ David J – Superior Media

Kvarnis
            Deltagare

Så där ja nu börjar det ju ta sig 🙂

Jocke.T
              Deltagare

Än så länge funkar se ja. Skruva dit och bort dem några gånger :). Några av mina började gå sönder då.

Ja, det kan nog stämma. Har för mig att jag har sett såna här klämmor med kassa gängor ett par gånger innan.
                Men för stunden så sitter dom bra d—0.o—b

Så där ja nu börjar det ju ta sig 🙂

Aaaa 🙂 Det var på tiden!

Jocke.T
                Deltagare

UPDATE!
                  Nu är fronten justerad, DeatschWerkspumpen monterad och tanken tömd på BF98.
                  DVS, allt klart inför mappningen!

Jocke.T
                  Deltagare

Sådär, nu är släpet lastat och om några timmar bär det av mot Södertälje för mappning på JRM-racing d—0.o—b

TomK
                    Deltagare

Grymt!!
                      Lycka till! 🙂

goffemannen
                      Deltagare

Härligt. Lycka till. Hoppas på fin kurva

Kvarnis
                        Deltagare

This thread sucks with out…

Tråkgit att bänken inte är upp minterad, men vore kul å höra hur den går, hur du upplever att den är å köra?

Sånt måste rapporteras i morgon 🙂

Jocke.T
                          Deltagare

Tack så mycket! Jag är spänd som fan för hur det ska gå.
                            Men det är rutinerade grabbar på Jrm så det lär ju gå bra.
                            Mjo, att bänken inte är i bruk är ju lite trist men jag pallade inte vänta till slutet av september med mappningen.
                            Det kommer bilder och lite om hur den går 🙂

Joakimgabrielsson
                            Deltagare

Läste igenom denna tråden igår. Kul läsning! Är det krångligt att ta bort kofångarn? mycket clips som ryker som är bra man beställer innan? Nu är jag sugen på att se mer bilder och höra hur det gick igår!

TomK
                              Deltagare

Läste igenom denna tråden igår. Kul läsning! Är det krångligt att ta bort kofångarn? mycket clips som ryker som är bra man beställer innan? Nu är jag sugen på att se mer bilder och höra hur det gick igår!

Om det är fram du menar så är det väldigt enkelt.
                                Allt brukar hålla om man inte våldar för mycket.

Bort med grillen sen sitter det några clips där och sen finns det i varje hörn bakom innerskärmen och ett mitt under längst fram på bilen.

Jocke.T
                                Deltagare

Blev en lååång resa. Från att vi åkte tills vi var hemma så hann timvisaren gå 28 steg och jag sov runt en timme sammanlagt.
                                  För att sammanfatta dagen lite kort så började det med strul, bilen gick riktigt illa och efter en massa felsökning av JRM-killarna så visade det sig att högra insugskammen stod ett halvt varv fel :/
                                  Men dom rättade till det, bytte tändstift och satte igång med mappningen.
                                  Resultatet blev riktigt bra, det lilla jag har hunnit köra den.
                                  Nu bär det av mot Götet för en svensexa så allt körande får vänta till på söndag 🙁

Att ta bort fronten är jättelätt, som TomK sa.
                                  Jag hittade en massa guider på nätet när jag skulle ha bort min första gången.

Visar 15 inlägg - 181 till 195 (av 255 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.