- Detta ämne har 254 svar, 47,131 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 3 månader sedan av Jocke.T.
-
FörfattareInlägg
-
10 augusti, 2012 kl. 17:40 #221568KvarnisDeltagare
Tråkigt att det strulade, men kul att det ordna upp sig :), du får väl dricka av dig i kväll då så du kan va nykter på söndag å plåga kokarn lite 😀
12 augusti, 2012 kl. 15:21 #221739Jocke.TDeltagareJa, minst sagt. Du kan tro att jag höll på att svälja tungan när dom sa att kammen stod fel.
Jag som hade varit så noggrann! Men förmodligen så hade den snurrat till när jag lossade remmen och så trodde jag att den stod rätt då.
Nu jävlar är jag iaf hemkommen och ska ut och gasa lite! 😀12 augusti, 2012 kl. 18:57 #221569KvarnisDeltagareVart är recensionen 😀
12 augusti, 2012 kl. 19:42 #221740Jocke.TDeltagareMohahaha! Efter en lååång runda så kan jag säga att jag helt klart är nöjd med bilen.
Den är rätt snäll på dom låga varven men så fort den börjar ladda (runt 3000rpm) så händer det jävligt mycket!
Den bär iväg utav bara helvete 🙂
…Dock så är den rätt törstig, men det är det värt d—0.o—b13 augusti, 2012 kl. 06:23 #221570KvarnisDeltagareKul, ångrar inte at det blev E85 gissar jag på, hur mycket har dom valt att ladda?
13 augusti, 2012 kl. 11:16 #221741Jocke.TDeltagareDet ångrar jag inte en sekund! 🙂
Den ligger stabilt på 1.45 bar i 3an och uppåt. Är lite mindre på 1an och 2an.
Spridarna ligger på 70%13 augusti, 2012 kl. 17:51 #221742Jocke.TDeltagareJag tänkte att jag ska byta oljan i diffen nu.
Det är Redline-olja i den, så mycket vet jag, men inte vilken.
Så… Vilken olja från Redline ska jag köra med?
LSD-tillsats? Eller har oljan det från början?14 augusti, 2012 kl. 14:16 #221794JoakimgabrielssonDeltagareJag tänkte att jag ska byta oljan i diffen nu.
Det är Redline-olja i den, så mycket vet jag, men inte vilken.
Så… Vilken olja från Redline ska jag köra med?
LSD-tillsats? Eller har oljan det från början?Jag köpte ny olja på ebay häromdagen
motul 300 gear 75w90 till vxl/centerdiff och i bak 300 gear LS 75w90.
Kom undan riktigt billigt när jag köpte oljan i tyskland. Halva priset mot sverige.14 augusti, 2012 kl. 18:46 #221743Jocke.TDeltagareOkey, det har jag fan inte tänkt på!
Jag har ju köpt motorolja från Tyskalandet men har missat att dom faktiskt har andra oljor med xD
Men nu har jag redan köpt olja, blev Redline 75W9014 augusti, 2012 kl. 19:20 #221627TomKDeltagareJag köpte ny olja på ebay häromdagen
motul 300 gear 75w90 till vxl/centerdiff och i bak 300 gear LS 75w90.
Kom undan riktigt billigt när jag köpte oljan i tyskland. Halva priset mot sverige.Du råkar inte ha en länk?
15 augusti, 2012 kl. 09:10 #221795JoakimgabrielssonDeltagareDu råkar inte ha en länk?
gå in på ebay.co.uk och sök avancerat, klicka i world wide. Då kommer det upp massa tyska firmor. Ett tips är att altid söka såhär på ebay. Då kommer ju även USA osv upp och inte bara uk som ligger kodad som standard. (dvs om man är medlem på ebay uk, men det anar jag att du är tommy.) Annars kan man ju skapa en användare på tyska ebay, men då är ju allt på tyska.
15 augusti, 2012 kl. 09:32 #221628TomKDeltagaregå in på ebay.co.uk och sök avancerat, klicka i world wide. Då kommer det upp massa tyska firmor. Ett tips är att altid söka såhär på ebay. Då kommer ju även USA osv upp och inte bara uk som ligger kodad som standard. (dvs om man är medlem på ebay uk, men det anar jag att du är tommy.) Annars kan man ju skapa en användare på tyska ebay, men då är ju allt på tyska.
Va fan det är ju halva priset!!
Dax att shoppa loss! 🙂18 augusti, 2012 kl. 16:47 #221744Jocke.TDeltagareJag kan knappt fatta att bilen är klar!
Är ju precis hur kul som helst att ratta den, den går ju som ett skållat troll! 😀Planerna för bilen nu är att den ska få gå som den är nu fram till det börjar bli kallt, då ska den in i garaget för vintern igen.
Under vintern ska diverse bussningar bytas, kanske ett par trevligare fälgar(?).
Effektmässigt så kommer jag inte göra något mer på ett tag.
Måste vänja mig vid effekten först 😉…Även om det finns planer på ett stroker kitt lite längre fram d—0.o—b
28 augusti, 2012 kl. 12:11 #221745Jocke.TDeltagarePolaren tjatade på mig att vi skulle filma lite “drive-by” igår…
Så jag nappade på det och här kommer dom! (Bättre sent än aldrig:D)Hoppas att ni njuter av ljudet lika mycket som jag! d—0.o—b
3 september, 2012 kl. 00:07 #221746Jocke.TDeltagareHar i dagarna pysslat om kärran lite…
Monterade ett “Whiteline Rear Subframe Bolt Kit” på bilen.
Det är bara 2 bultar som låser fast subframen (bak) i karossen, blev bra mycket stummare än original som sitter med 4 bultar igenom mjuka originalbussningar 🙂Passade även på att byta bussningarna till den bakre krängningshämmaren när jag ändå var i farten d—0.o—b
Och i fredags så åkte lite ljud in i bilen, en rätt ordentlig baslåda som jag har haft stående i syfta att poppa i min bruksbil men då stereon redan åkt i Subban så kunde lika väl baslådan göra det med.
Sakt och gjort, det blev ett rejält lyft av ljudet! Är riktigt nöjd vill jag lova.Jag får ta nån bild på baslådan så ni får se vilket AS det är :rolleyes:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.