- Detta ämne har 254 svar, 47,131 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 4 månader sedan av Jocke.T.
-
FörfattareInlägg
-
6 september, 2012 kl. 04:39 #221792timpODeltagare
Ajajaj, det är ju extra tyngd Jocke 😉
5 november, 2012 kl. 16:43 #221747Jocke.TDeltagareJag måste börja med att försvara min dåliga aktivitet med att jag har njutit som fan av bilen! 😀
…Och här är äntligen en bild av bojsänket!
Och nu när det är slut på säsongen så ser bilen ut såhär.
Får bli en liten bild på hur det ser ut under huven med…
Så nu i vinter ska det bytas lite bussningar i fram/bakvagn och till växellänkaget.
Bilen ska höjas 1 cm typ då den är alldeles för låg.
Bromsoken ska renoveras med Helicoil-gängor då dom är rätt slut, dammskydden ska bytas och lite ny färg ska på oken.That’s about it. Det lär väl ta hela vintern då jag jobbar alltid och lite till :p
6 december, 2012 kl. 16:25 #221748Jocke.TDeltagareBara för att skriva något litet som en update (tyvärr inga bilder) så kan jag meddela att jag har fått bytt främre och bakre “Trailing arm”-bussningarna till hårdare polyuretan, vet dock inte vad Trailing arm heter på svenska 😛
Det jag ska ge mig på nu är att byta växellänkagebussningarna till polyuretan, både främre och bakre.
20 januari, 2013 kl. 18:35 #221749Jocke.TDeltagareI morgon kommer det upp lite nya bilder!
Det jag håller på med nu är att byta bussningar till växellänkaget (den jag har passar inte så behöver ny) samt att jag ska linda om grenröret med värmebandage för det ser rätt raddigt ut.
Ser så är lite nya bussningar snart på G från USA 🙂Såhär ser inköpslistan ut denna gången.
Torque Solution Rear Differential Bushings 2002-2007 Subaru WRX / STi
Perrin Shifter Bushings for 02-13 Subaru WRX/STI
P2R Thermal Intake Manifold Gasket for 02-13 Subaru WRX/STi
Muteki Super Tuner Open-Ended Lug Nuts 12×1.25mm
Perrin Rear Wing Stabilizer for 04-07 STi
5 stycken
Fuku Works Fiberglass Header Wrap – Titanium 2″ Wide x 50 Ft – Universal
Techna-Fit Clutch Line for 04-07 Subaru STi
Whiteline Positive Shift Kit 02-07 wrx+ Sti
Whiteline Rear Differential Lock Kit for 02-07 WRX/STi
Perrin Front Endlink Kit 02-13 Subaru WRX / 04-13 STi / 02-13 Legacy
Perrin Urethane Rear Endlinks 04-07 Subaru STi / 04-08 Forester XTKom gärna med åsikter angående inköpslistan!
20 januari, 2013 kl. 18:41 #221629TomKDeltagareNajs! 😀
21 januari, 2013 kl. 07:53 #221796JoakimgabrielssonDeltagareKrånglig installation av perrin shifter bushins? Ska köpa i vår tänkte jag.
24 januari, 2013 kl. 20:46 #221750Jocke.TDeltagareDet här med bilderna sket sig lite… Kameran dog när jag skulle ta första bilden så jag fick inte tagit några medans jag höll på i garaget 🙁
Men det som blev gjort är att turbon, downpipe, grenrör och up-pipe är ur. Grenröret ska lindas om med värmebandage.
Då är ju frågan varför jag tog ur turbon i samband med det… Jo, för att jag ska rikta in turbon bättre mot insugsröret, det är helt åt helvete som det är nu :pKrånglig installation av perrin shifter bushins? Ska köpa i vår tänkte jag.
Nej, det har jag svårt att tro att det är. Den första bussningen jag hade som var tänkt att monteras var EN hel bussning, och ingen två-delad, och den var omöjlig att montera.
För att komma åt ordentligt så måste du lossa på växellådsbalken lite, inte helt.28 januari, 2013 kl. 23:27 #221751Jocke.TDeltagareTrist att det är så långt till USA… Tar ju sån tid att få grejerna jag har beställt :rolleyes:
4 februari, 2013 kl. 16:56 #221752Jocke.TDeltagareNU har mina leksaker kommit! 😀
Såååå, nu väntar lite tid i garaget.
4 februari, 2013 kl. 18:09 #221786ErlandssonDeltagareJävlar va du slår på stort!
Dubbla muttrar på varje hjul å grejjor 😀
4 februari, 2013 kl. 19:50 #221753Jocke.TDeltagareSjälvklart! 😉
Man måste ju helgardera…8 februari, 2013 kl. 15:34 #221754Jocke.TDeltagareHär kommer lite bilder från gårdagens skruvande!
Grenröret är redo för nytt värmebandage, men det får bli nästa gång jag är i garaget.
Den nya bakre bussningen till växellänkaget, från Torque Solution. Bra mycket styvare än original skräpet…
Den främre bussningen som var tänkt att användas, men den var bara 5mm för tjock :confused:
Främre länkagebussningen från Perrin och även ett Whiteline positive shifter kit
Växellådsbalken fick sig en uppfräschning när den ändå var nere. (Det som ser ljusare ut är typ vax från nån underredsbehandling)
Börjar få rutin på att riva ur turbon. Känns sådär bra…
Segt att det är så svårt att ta bilder när man mekar bara. Men en projekttråd är inget utan bilder! 😀
11 februari, 2013 kl. 22:57 #221755Jocke.TDeltagareSå, idag var det dax igen! d—0.o—b
Jag gav mig genast på att linda grenröret!
Det är några krångliga jävlar till grenrör på Subborna…
Men jag blev ändå nöjd med resultatet.
Sen gav jag mig på diffbussningarna, nya från Torque Solutions.
Det var oerhört smidigt att byta dessa! Även “hållaren” slipades och fick sig lite färg då den var rätt äcklig och rostig på sina ställen…
LIKE A GLOVE!
Sen fick jag tagit lite bilder på min MD321T där jag jämför mot originalturbon, VF35.
Det är lite skillnad i storlek, lagom 🙂
Jag fick även monterat ett “Whiteline Rear Differential Lock Kit“, som placeras över originalbussningarna till främre diffbryggan.
Även monterat Perrin Rear Endlinks mellan krängningshämmaren och länkarmen.
Jag fick tyvärr inga bilder på detta då telefonen fick för sig att batteriet var slut efter lite fotande 🙁
Meeeeen, det kommer bilder på det med… Nästa gång.//Jocke
22 februari, 2013 kl. 23:27 #221756Jocke.TDeltagareNu har jag startat upp kärran för första gången i år! Den står på pallbockar, men ändå startad! 😀
Den tjurade något i början och gick inte riktigt rent, men vad kan man förvänta sig av en bil mappad på E85… Låg runt 1.0 i Lambda iaf.
Skönt att den startar iaf 🙂Nu fick jag med lite bilder på mina Perrin Endlinks iaf.
Här är turbon på plats
Downpipe på plats
Och även det nylindade grenröret!
Här ser man även att jag har kapat lite i balken för att grenröret låg och skavde där.24 februari, 2013 kl. 07:14 #221797JoakimgabrielssonDeltagareKul läsning!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.