- Detta ämne har 254 svar, 47,131 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 3 månader sedan av Jocke.T.
-
FörfattareInlägg
-
24 maj, 2011 kl. 10:46 #221647Jocke.TDeltagare
Oj va dålig jag är på att uppdatera tråden! 😮
Saken är att jag är inne i en period med mycket jobb nu och har väldigt dåligt med tid över. Samt att jag har köpt en annan bruksbil som behövde lite omsorg :pMen iaf, växellådan och allt runt sitter på plats nu igen.
Så nu är det bara grenrör, turbo och downpipe kvar.
Samt de grejerna som jag inte fått tummarna ur och beställt än… (spridare, soppapump, dump samt lite andra småsaker)Här kommer lite bilder iaf från när jag monterade tillbaka lådan 🙂
Här är jag i full färd med att få ihop lådan med motorn. Inte det lättaste att få till vinkeln så ingående axel glider på fint :p
Och här sitter lådan där den ska 😀
Måste bara tillägga att det är ganska svårt att fota när det bara är jag och polaren som jobbar på bilen 🙁
Mvh Jocke
24 maj, 2011 kl. 10:57 #221648Jocke.TDeltagarePassar på att klämma in en fråga med.
Ska köpa växellådsolja och har för mig, men är inte helt säker, att föregående ägare har använt Redline MT-90, är det en bra olja för min låda med tanke på diffen?24 maj, 2011 kl. 10:58 #221599TomKDeltagareSnyggt jobbat!
Kör med samma koppling i min, grymt skön att köra med! 🙂24 maj, 2011 kl. 10:59 #221649Jocke.TDeltagareSnyggt jobbat!
Kör med samma koppling i min, grymt skön att köra med! 🙂Gött! 🙂 Precis vad jag vill höra!
I den nya bruksbilen (Saab 9000 2.3t 320hk) så sitter en Spec 3 koppling som är helt cp att köra med :p Är mer lik en sinter än något annat.24 maj, 2011 kl. 12:08 #221777EiiiiikDeltagareSnyggt Jocke!!! 😀
Va du i Varberg i veckan? Fick ett mms skickat till mig på en Silvrig Sti med JRM-dekaler på och R-däck å grejer.. ^^
24 maj, 2011 kl. 12:12 #221650Jocke.TDeltagareTack 🙂 Nej, det var inte jag :p
Min Subba har hållt sig i garaget det senaste halvåret …Och lite till 🙁
Men nästa vecka ska jag ge mig på grenrör, turbo och downpipe 😎
Förhoppningsvis så kan jag snart starta upp den och se så att den startar och sen åker Simtek’et i.24 maj, 2011 kl. 12:16 #221778EiiiiikDeltagareEfter det så får vi stämma av om det händer något i Varberg / Halmstad! 🙂 Kul om det iaf kommer 2st Imprezor 😉
24 maj, 2011 kl. 12:36 #221586GilarskiDeltagareDen väger väl bra mycket mer också, Gilarski tänker nog på en 5 växlad låda som väger ungefär det han skrev. En 6 petad är bra mycket tyngre.
Haha, ja fy faan va pinsamt, Oskar har rätt. Verkar dock som det löste sig, sorry 😮
24 maj, 2011 kl. 12:38 #221651Jocke.TDeltagareHaha, ja fy faan va pinsamt, Oskar har rätt. Verkar dock som det löste sig, sorry 😮
Den var inte “så våldsamt” tung som jag befarade, men visst var det mer än 65kg :p
24 maj, 2011 kl. 12:38 #221652Jocke.TDeltagareEfter det så får vi stämma av om det händer något i Varberg / Halmstad! 🙂 Kul om det iaf kommer 2st Imprezor 😉
Absolut! På fredag så kan jag tipsa om att det kommer hända lite grejer här i Halmstad. Möte kl 18 vid Arena Hallen (samma ställe som sista träffen här i stan) sen bär det vidare mot bättre vägar 😉 Jag ska dit med Saaben.
2 riktiga bilar menar du 😉24 maj, 2011 kl. 13:14 #221779EiiiiikDeltagareAbsolut! På fredag så kan jag tipsa om att det kommer hända lite grejer här i Halmstad. Möte kl 18 vid Arena Hallen (samma ställe som sista träffen här i stan) sen bär det vidare mot bättre vägar 😉 Jag ska dit med Saaben.
2 riktiga bilar menar du 😉Annars är det ju wagan-meet (eller va det nu heter) i Helsingborg på lördag 😀 Jag är inte säger, men tror vi ska ner ett gäng från Gbg, Kungsbacka & Varberg. Det kanske hade varit något? 🙂
Sorry för massa OT :rolleyes:
24 maj, 2011 kl. 13:41 #221653Jocke.TDeltagareAnnars är det ju wagan-meet (eller va det nu heter) i Helsingborg på lördag 😀 Jag är inte säger, men tror vi ska ner ett gäng från Gbg, Kungsbacka & Varberg. Det kanske hade varit något? 🙂
Sorry för massa OT :rolleyes:
Jobbar tyvärr hela helgen 🙁
Nu ska jag pysa bort till garaget och försöka lägga upp en strategi på vad som ska göras när :p
Cheers guys!9 juni, 2011 kl. 12:29 #221654Jocke.TDeltagareVar i garaget här om dagen och rev ner grenrör och turbo 🙂
Här kommer lite bilder från det.
Inget grenrör här!
Uppifrån
Här ligger grenröret och up-pipen
…Och här ligger turbon
Och igår kom mina packningar för att kunna montera ihop allt igen
Ska införskaffa en lambda-gängad-grej för att svetsa på downpipen så jag kan koppla in en bredbandslambda.
Nu är det dax att dra en vända till garaget för att börja på monteringen av grenröret 🙂
Peace out!
13 juni, 2011 kl. 23:50 #221655Jocke.TDeltagareNu har jag spenderat ännu en dag i garaget.
Jag har lagat lite små rostfläckar som jag hittade undertill 😡Och så har jag äntligen fått dit grenröret, up-pipen och turbon 🙂 (Inte utan att svära som en sjöman…)
Var minst sagt krångligt att få allt dit det skulle, men nu sitter det där.
Här är mitt lindade GT-Spec UNequal length grenrör
Och här är snigeln. MD321T
En liten fråga bara, dessa slangar, som jag förmodar är till vevhusventilationen, hur kopplar jag dessa nu när jag kör med frontmatad intercooler?
Snacka om att jag inte vill byta turbon igen! 😮 Det äckliga inlet-röret var inte jättelätt att få på turbon.
Håller på att beställa hem dom sista grejerna nu innan det blir uppstart! 😀Ska dra en vända till garaget i morgon och börja på kpandet i fronten för intercoolern.
Natti natti, SSC
14 juni, 2011 kl. 00:58 #221656Jocke.TDeltagareEdit: Råkade bli en ny 11mm oljepump också 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.