Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 255 totalt)
  • Författare
    Gilarski
    Deltagare

Edit: Råkade bli en ny 11mm oljepump också 🙂

Mycket bra investering enligt mig, då aldeles för många haveri beror på otillräcklig oljefilm/smörjning 🙂

Jocke.T
      Deltagare

Mycket bra investering enligt mig, då aldeles för många haveri beror på otillräcklig oljefilm/smörjning 🙂

Hehe, det slog mig när jag satt och kollade runt lite i natt så jag slänge med en sån också. Kostar ju bara 900kr :p Det är väldigt billigt jämfört med en ny motor.
        Även om det finns planer på en ny trevlig bottendel så är det dumt att köra sönder botten bara för att man inte har tillräcklig smörjning.

Eiiiiik
        Deltagare

Helt rätt Jocke! 🙂
          Jag kör original, men slängde med en 11mm oljepump iaf! Ville fanemej inte ha mer ras 😉
          Hoppas vi får köra lite vinterkörning tillsammans i år också! För du kommer la ta ut den när det vita kommer va? 😉

Jocke.T
          Deltagare

Känns lite säkrare med en ny fräsch oljepump. Vet du hur stor originalpumpen är?
            Njae, jag kör faktiskt inte den på vintern. Vet att det är en riktigt ball vinterbil, men nej. Gillar inte rost :p
            Den har faktiskt inte varit vinterkörd någonsin.

Jocke.T
            Deltagare

Jag går och funderar på hur jag ska göra med soppan…
              Tänkte köra på E85, men bilen är tänkt att mappas i England.
              Hur tar jag mig då till England om bilen går på BF98 fram tills mappningen?
              Eller kan jag hälla i E85 utan några problem?

Gilarski
              Deltagare

Jag går och funderar på hur jag ska göra med soppan…
                Tänkte köra på E85, men bilen är tänkt att mappas i England.
                Hur tar jag mig då till England om bilen går på BF98 fram tills mappningen?
                Eller kan jag hälla i E85 utan några problem?

Om du har orginalsprut så reglerar den på lambda & då borde ju detta lösa sig åtminstone på låg last.

Jocke.T
                Deltagare

Okey, så du menar att det inte ska vara några problem att köra på ren E85 med originalsprut och originalspridare? 🙂

Kvarnis
                  Deltagare

JO väldigt problem !!!

Vem ska mappa?
                    Pat,Paul,Simon?

Kör på 98, dom tömmer ut det utan problem inann mappning

Jocke.T
                    Deltagare

JO väldigt problem !!!

Vem ska mappa?
                      Pat,Paul,Simon?

Kör på 98, dom tömmer ut det utan problem inann mappning

Okey okey. Fixar dom det så är det ju lugnt 🙂
                      Jag vet inte riktigt vem som ska få äran :p Vet du någon bra?

Jag beställde 1000cc spridare, det bör väl räcka till 400hk E85 😀

TomK
                      Deltagare

Varför mappa i UK?

Jocke.T
                        Deltagare

Verkar knappt finnas någon i Sverige som mappar Simtek och så är kunskaperna om det bättre i UK.

TomK
                          Deltagare

Verkar knappt finnas någon i Sverige som mappar Simtek och så är kunskaperna om det bättre i UK.

Ok, Simtek verkar vara poppis där.

Jocke.T
                            Deltagare

Har glömt att skriva att jag inte kommer kunna ta mig till garaget inom dom närmsta 2 veckorna förmodligen.
                              Pajjade båda fötterna rätt ordentligt i tisdagsnatt så nu hoppar jag runt på kryckor och är sjukskriven 🙁

Jag hoppas fan att det blir bra snart så jag hinner köra något med bilen i sommar!

Jocke.T
                              Deltagare

Ok, Simtek verkar vara poppis där.

Ja, det är ju några fler som kör med det där om man säger så 😉

TomK
                                Deltagare

Har glömt att skriva att jag inte kommer kunna ta mig till garaget inom dom närmsta 2 veckorna förmodligen.
                                  Pajjade båda fötterna rätt ordentligt i tisdagsnatt så nu hoppar jag runt på kryckor och är sjukskriven 🙁

Jag hoppas fan att det blir bra snart så jag hinner köra något med bilen i sommar!

Du är inte en av dom man läste om i tidningen som hoppade i en tom pool på en firmafest?? 🙂

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 255 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.