- Detta ämne har 254 svar, 47,131 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 3 månader sedan av Jocke.T.
-
FörfattareInlägg
-
17 juli, 2011 kl. 19:45 #221672Jocke.TDeltagare
Jag är 99% säker på att det är rätt.
Jag mailade AMR och frågade om nån beskrivning på hur det ska monteras och hänvisades då till detta på Facebook18 juli, 2011 kl. 16:19 #221673Jocke.TDeltagareSåhär långt kom jag idag.
Detta känns ju också lite knepigt… :rolleyes:
Enda alternativet är nog att köpa en längre silikonslang och sätta förbi oljeröret.
Enda stället det ser hyffsat rätt ut på :p
26 juli, 2011 kl. 19:03 #221674Jocke.TDeltagareJag har inte riktigt kommit på någon lösning på mitt “röriga” problem :p
Blir nog att svetsa ihop lite bonnastål istället för DENNA knepiga rörbiten som inte passar.Men iaf, jag har bytt Walbro soppapumpen och Grimmspeed boost solenoiden nu iaf 🙂
Det gick förvånandsvärt bra och jag blev nöjd.Här är lite bilder på det.
Här syns inte vad som gömmer sig bakom…
Men här syns lite iaf
Blev tyvärr inga bilder undertiden jag tog ur armaturen då jag inte hade någon hand över :p
Nu packas väskan inför en veckas semester på Gran Canaria 🙂
Sen när jag kommit hem så ska bilen ta mej fan bli klar!//Jocke
8 augusti, 2011 kl. 12:21 #221675Jocke.TDeltagareEfter en massa strul med intercooler rören så har jag beslutat mig för att köra med original intercooler för stunden så att jag får igång kärran nån gång 😛
Så den ska monteras i morgon.
Bilder kommer! 🙂9 augusti, 2011 kl. 20:27 #221676Jocke.TDeltagareSå, nu har jag äntligen kommit hem efter en lång dag i garaget :p
Blev inte så mycket gjort idag för mina bromsok tjurade.
Jag hade redan börjat på högersidan och visste att gängorna var lite dåliga där så därför var jag redan förbered med en M12*1,5 gängtapp.
Efter mycket klydd med att rensa gängorna så var äntligen oket samt mina nya DBA skivor på plats 😀Sen var det dax för andra sidan och det oket var inte mycket roligare. Såg dessutom att gummiskyddet till kolvarna (kommer inte på vad det heter nu…) är riktigt sunkiga och spruckna, så det får bli nya såna till vintern!
Vart får jag tag i rep-satser till Brembo oken??Längre än så kom jag inte idag.
Blir nog en heldag i morgon med, då ska avgassystemet dit, skyddsplasten under ska dit, fronten ska på och sist intercoolern.
Får se hur mycket jag hinner :rolleyes://Jocke
9 augusti, 2011 kl. 20:53 #221577SteeweDeltagare[QUOTE=Jocke.T;619707Vart får jag tag i rep-satser till Brembo oken??
//Jocke
Läs igenom denna tråd. Frågan var uppe där. 🙂
http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=89739
/Stefan
9 augusti, 2011 kl. 21:12 #221677Jocke.TDeltagareLäs igenom denna tråd. Frågan var uppe där. 🙂
http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=89739
/Stefan
Ahh, det tackar jag för! 🙂
Har kollat den tråden innan men då stod det inget om satser till brembo oken.10 augusti, 2011 kl. 17:17 #221678Jocke.TDeltagareIdag har det blivit en massa gjort i garaget! 🙂
Fick plockat bort den stora AMR intercoolern som strulade allt för mycket samt alla slangar och rör.
Känns lite som att jobba baklänges nu när jag plockar ner den nya intercoolern 🙁
Här sitter krockbalken monterad.
Sen monterade jag tillbaka avgassystemet. Gick otroligt snabbt och smidigt. För ovanlighetens skull… 😀
Här sitter downpipen som är lindad.
Underifrån
Jag fick även monterat lambdasonden till min AEM UEGO.
På fredag så blir det att köpa olja till lådan och sen montera dit intercoolern, sen är det mer eller mindre klart! 😮
10 augusti, 2011 kl. 20:01 #221605TomKDeltagareKul att det går framåt! 🙂
Surt med ic’n. Satt och kollade på Facebook länken och det sur ungefär lika ut men endå inte.
Men det måste ju kunna passa!!. Ser skumt ut vid spolar burken på dom olika bilderna. Som om rören är olika. Har du testat att vända röret som går ner till ic’n på förarsidan?10 augusti, 2011 kl. 20:04 #221606TomKDeltagareIc röret ska gå under ac slangen också.
10 augusti, 2011 kl. 22:15 #221679Jocke.TDeltagareJa, det känns riktigt gött faktiskt! 🙂
Men det är bra jävla surt att man betalar för något som inte ens i närheten passar…
Jag har provat att vända och vrida på allt.
Tror nog att dom har skickat fel rör till mig.
Okey, jag förmodade att det borde gå under där med. Såg alldeles för högt ut som det satt nu.
Jag ska maila AMR i usa och fråga om detta verkligen är rätt grejer till min bil.11 augusti, 2011 kl. 08:31 #221554KvarnisDeltagareBara som ett tips så brukar det vara tok tight vid oljeröret, på gc8 brukar man även få kapa lite nere vid själva i ic’n för att röret ska få en bra bana.
11 augusti, 2011 kl. 09:48 #221607TomKDeltagareBara som ett tips så brukar det vara tok tight vid oljeröret, på gc8 brukar man även få kapa lite nere vid själva i ic’n för att röret ska få en bra bana.
Stämmer bra! Jag får dra i mitt rör för att kunna skruva bort locket.
12 augusti, 2011 kl. 19:48 #221680Jocke.TDeltagareJag får se hur jag ska göra med intercoolern…
MEN nu har jag äntligen startat upp kärran igen! 😀
Har aldrig varit med om en mer lättstartad bil än denna 😮 Det var precis som om det var igår den senast användes!Såhär såg det ut när jag var klar för dagen och bilen var startad.
Det som är kvar att göra är, det uppenbara, att få på fronten, att sätta fast all skyddsplast under motorn, att fixa ett 2.2K ohms motstånd. Sen är det bara att köra till besiktningsgubben och få bilen godkänd 😉
Trevlig helg!
16 augusti, 2011 kl. 19:56 #221681Jocke.TDeltagareIgår fick jag på fronten och all plast under bilen 🙂
Det går väldigt sakta framåt, men det går framåt iaf.Det som saknas nu är motståndet, men det ska jag fixa i morgon 🙂
OCH lite plast pluggar till plasten under bilen som inte ville vara med mer 😡
Blir att beställa ett gäng från ebay… -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.