- Detta ämne har 254 svar, 47,131 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 3 månader sedan av Jocke.T.
-
FörfattareInlägg
-
17 augusti, 2011 kl. 20:06 #221682Jocke.TDeltagare
Idag hade jag igång kärran! 😀
Var borta på bilprovning och kollade avgasvärdena, dom var riktigt bra! 🙂
Kommer inte ihåg riktigt vad det blev, bara att lambda låg på 1.0.
Men jag märkte snabbt att jag har anliggande handbroms 😡 Lät sjukt illa och trögt när jag rullade ut från garaget.
Och sen vet jag inte riktigt hur jag ska göra med främre lambdan…
CE-lampan tänds om jag kör utan men jag vill ju ha min bredbands-sensor i grenröret. Går det att lösa så man kan köra utan den främre sensorn?Det som är kvar nu är att lösa lambda problemet och se över bakbromsarna.
Men kärran går nu iaf! Me so happy!!! 😎
Precis uppstartad och på G ut ur garaget.
På bilprovningen.
17 augusti, 2011 kl. 20:25 #221608TomKDeltagareFan va kul Jocke att den går och rullar!
Svetsa på en extra lambda mutter gärna så långt upp på downpipen som möjligt och sätt den där.
17 augusti, 2011 kl. 21:10 #221783ErlandssonDeltagareAfknasvärden:
Co 0,1 Hc 98
Co2500 0,0 Lambda 1,00Så vill jag minnas att de vart till slut och ja din handbroms ligger på, luktade ju apa om bilfan…
17 augusti, 2011 kl. 22:06 #221683Jocke.TDeltagareFan va kul Jocke att den går och rullar!
Svetsa på en extra lambda mutter gärna så långt upp på downpipen som möjligt och sätt den där.
Tack! 🙂 Jag känner mig extra glad nu när kärran äntligen fått smaka asfalt.
Jag får göra det. Trist bara att behöva krångla ner skrället och linda av allt bandage. Men det får bli i vinter nån gång.
Afknasvärden:
Co 0,1 Hc 98
Co2500 0,0 Lambda 1,00Så vill jag minnas att de vart till slut och ja din handbroms ligger på, luktade ju apa om bilfan…
Det känns som bekanta siffror ja 🙂 Tack.
Ähh, är bara att köra en fullgas repa så finns det inget som heter anliggande handbroms mer 😉18 augusti, 2011 kl. 11:00 #221555KvarnisDeltagareDu vill för övrigt inte montera wn wb sensor permanet i grenröret.
Det blir på tok för het för att den ska leva i längden.
18 augusti, 2011 kl. 12:27 #221684Jocke.TDeltagareDu vill för övrigt inte montera wn wb sensor permanet i grenröret.
Det blir på tok för het för att den ska leva i längden.
Okey okey. Då åker den väck 😛
Men hur är det med original lambdasensor, pallar den att sitta där?
Är ju grenröret jag köpte av din, där sitter ju ett hål i det (till lambda?)18 augusti, 2011 kl. 13:56 #221590goffemannenDeltagareMin orginal lambda sitter i downpipen precis efter turbon. Där den sitter orginal. Sen så sitter in bredbandslambda i slutet på downpipen. Funkar kanon…
18 augusti, 2011 kl. 15:06 #221685Jocke.TDeltagareJag har ju 2 lambda sensorer på min 🙁 En som sitter efter katten (där den satt original) och en som ska sitta i up-pipen.
Det är den främre (i up-pipen) som jag har problem med.Såhär ser scenariot ut
*Sätta den främre lambdan i grenröret där jag har bredbandslambdan nu men med risk för att bränna sensorn.*Fixa nya hål till både den främre sensorn och bredbandaren i downpipen innan katten och då plugga hålet i grenröret.
*Fixa ETT nytt hål i downpipen till bredbandaren och skita i den främre original lambda sensorn men då få felkod på detta.
Hur ska/bör jag göra? :p
18 augusti, 2011 kl. 17:24 #221556KvarnisDeltagareFixa en lamda mutter efter turbon gärna ~där orginal sitter under bilen 🙂
Du ska inte jämföra org.sensor och eftermarknads.
18 augusti, 2011 kl. 17:25 #221686Jocke.TDeltagareFixa en lamda mutter efter turbon gärna ~där orginal sitter under bilen 🙂
Du ska inte jämföra org.sensor och eftermarknads.
Okey, då kör jag på det 🙂
Hur menar du då, att original funkar att ha i grenröret?18 augusti, 2011 kl. 19:23 #221557KvarnisDeltagareJeep 🙂
18 augusti, 2011 kl. 19:42 #221687Jocke.TDeltagareGött! Då ska det fixas i morgon 🙂
24 augusti, 2011 kl. 15:23 #221688Jocke.TDeltagareI morgon ska kärran ställas på för att kunna vara med på en Photo-shoot 🙂
Är en jobbarkompis som ska fota bilen nere på jobbet. Jag tror att det kommer bli riktigt bra.
Jag kommer lägga upp bilderna så fort dom är färdig redigerade.27 augusti, 2011 kl. 15:44 #221689Jocke.TDeltagareNu är bilen besiktigad! 🙂
Dom knorrade lite om toningen på framrutorna men då jag planerat att plocka bort den så klarade jag mig. Sen fick jag en sån “gör det själv 2a” på en felkod. Men det var inget som jag behövde komma tillbaka för.Jag har även lite schyssta bilder på kärran men avvaktar med att lägga upp dom innan jag har fått fotografens tillstånd.
Mvh Jocke
28 augusti, 2011 kl. 15:30 #221690Jocke.TDeltagareSå, nu kommer lite bilder 🙂
Jag försöker se lite hård ut :p
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.