Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 255 totalt)
  • Författare
    Jocke.T
    Deltagare

Så! Nu är jag klar för i år känns det som… :p
      …Meeeeeeen ändå inte.

Nu ska bilen in i garaget igen (vill inte köra omappat) för att få en frontmatad intercooler monterad. Jag vet inte om jag ska köra med AMR-intercoolern jag har liggande då rören är helt åt helvete.
      Går i tankarna på att köpa en Hybrid GT2 intercooler från England istället och sälja den stoooora AMR.

Den som lever får se 🙂
      //Jocke

Kvarnis
      Deltagare

Tänker du köpa en Hybrid ta kontakt med Harvey och hälsa från mig 🙂

Billigast måste det bli att göra om röret.

Jocke.T
        Deltagare

Tänker du köpa en Hybrid ta kontakt med Harvey och hälsa från mig 🙂

Billigast måste det bli att göra om röret.

Okey 🙂 Hur får jag tag i Harvey?

Hmm, visst är det så, men det känns som att det inte bara är ett rör som är fel. Det som går från spjällhuset ser lika knepigt ut.

Nikke McRae
          Deltagare
            Kvarnis
            Deltagare

Där finns mail adressen på den sidan 🙂

Tja är mycket tokigt så kanske det är minst bekymmer att köpa nytt du lär få en ny IC för under 5k inkl frakt.

TomK
              Deltagare

Köp ett ic rör kit på ebay istället.

TomK
                Deltagare

Här tex:
                  http://www.ebay.co.uk/itm/IMPREZA-WRX-STI-02-06-FMIC-INTERCOOLER-HARD-PIPE-KIT-BN-/130566001256?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e66571268#ht_2616wt_994

Ser ut ungefär som mitt. Där ingår även kylar tanken som du frågade om förut den är exakt lika som min. Billigt är det också! 🙂

TomK
                  Deltagare

Oj då bilderna kanske var lite stora 🙂

Jocke.T
                    Deltagare

Ahh, tack så mycket! 🙂
                      TomK# Det där ser ju inte fel ut. Det är ju inget fel på själva cellpaketet till intercoolern, så nya rör är ett väldigt bra alternativ!
                      Hur är passformen? Att det är tajt runt oljepåfyllningen vet jag.
                      Men tänker på allt annat.

TomK
                      Deltagare

Kan posta en bild sen när jag är hemma hur det ser ut med rören.

Det känns som om att rören är precis lika som mina och dom passar perfekt. Men det är tajt vid oljepåfyllningen som sagt med det gör inget för det är inget som skaver eller så och locket går att skruva av när man ska fylla olja.

Jocke.T
                        Deltagare

Kan posta en bild sen när jag är hemma hur det ser ut med rören.

Det känns som om att rören är precis lika som mina och dom passar perfekt. Men det är tajt vid oljepåfyllningen som sagt med det gör inget för det är inget som skaver eller så och locket går att skruva av när man ska fylla olja.

Ja, det får du jättegärna göra 🙂
                          Okey okey. Då kör jag nog på det istället. Blir nog det billigaste.
                          Är ju svårt att rätta till dom rören jag har då dom är lackade med nån wrinkle-färg :p

goffemannen
                          Deltagare

klammorna som följer med kan du slänga direkt, de suger balle. Fick med sånna i mitt fmic kit å 3 av dem gick sönder. Sen iom de är så breda så fördelas trycket ut på bredare yta, bättre å köpa vanliga rostfria slangklämmor(ABA) på typ swedol. De är smalare och ger då mer tryck på den mindre ytan.

Jocke.T
                            Deltagare

klammorna som följer med kan du slänga direkt, de suger balle. Fick med sånna i mitt fmic kit å 3 av dem gick sönder. Sen iom de är så breda så fördelas trycket ut på bredare yta, bättre å köpa vanliga rostfria slangklämmor(ABA) på typ swedol. De är smalare och ger då mer tryck på den mindre ytan.

Hehe, jag vet :p Ren dynga… Fick såna med dom rören jag har nu. Gick ett par för mig också.

Blir att göra som du säger, har såna bra klämmor på jobbet.
                              Men det är schysst att du tipsar, det uppskattas! 🙂

TomK
                              Deltagare

Här har du några bilder på rören.

goffemannen
                                Deltagare

Hehe, jag vet :p Ren dynga… Fick såna med dom rören jag har nu. Gick ett par för mig också.

Blir att göra som du säger, har såna bra klämmor på jobbet.
                                  Men det är schysst att du tipsar, det uppskattas! 🙂

sedär ja. Ja de suger verkligen…

jo man måste ju hjälpas åt =)

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 255 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.