- Detta ämne har 254 svar, 47,131 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 3 månader sedan av Jocke.T.
-
FörfattareInlägg
-
1 september, 2011 kl. 20:03 #221614TomKDeltagare
Tycker klammerna funkar bra. Har dragit loss dom flera gånger och sen skruvat ihop igen och dom håller fortfarande.
Det gäller dock att man har lite smörj på gängorna så det inte går trögt så man vrider dom.1 september, 2011 kl. 21:23 #221696Jocke.TDeltagareHär har du några bilder på rören.
Tackar 🙂
Går laddtrycket som klockan? Dvs. Röret som kommer på passagerarsidan är det som går till spjällhuset?By the way, jääävligt fräscht under huven! 😮
1 september, 2011 kl. 21:33 #221615TomKDeltagareJapp det går medurs.
Jag ska dra ner luftfilter innanför på högersida då tänkte jag även räta upp röret som går där då det lutar lite neråt. Annars så tycker jag att det passar bra.2 september, 2011 kl. 10:11 #221697Jocke.TDeltagareOkey okey. Jo jag ser att det lutar neråt lite. Men så länge fronten går på så är jag nöjd 😉
2 september, 2011 kl. 10:16 #221616TomKDeltagareOkey okey. Jo jag ser att det lutar neråt lite. Men så länge fronten går på så är jag nöjd 😉
Jodå det är inga problem att få dit den. 🙂
2 september, 2011 kl. 10:18 #221698Jocke.TDeltagareDå är jag nöjd 🙂
Får se över ekonomin nu om jag kan beställa det denna månaden :p2 september, 2011 kl. 18:56 #221699Jocke.TDeltagareNu när jag skulle köra och ställa Subban så började den rycka och tjura sen tändes motorlampan och efter en liten bit så började lampan till DCCD’n blinka 🙁
Den gröna lilla lampan som lyser på bilden
Grejen är att jag har inte kör något märkbart mycket med bilen (2.5 km) och då inte kört hårt på något sätt, max halvgas.
Någon som vet vad det kan vara?? :confused:
4 oktober, 2011 kl. 06:25 #221617TomKDeltagareHur går det me kärran Jocke?
Löste du det med dccd lamporna samt ic rören?
4 oktober, 2011 kl. 07:16 #221784ErlandssonDeltagareDå ägaren är seg svarar jag i hans ställe, har jag fel får han fylla i senare….
Hans bil står in backad i ett garage bakom en polares 240 som just nu saknar halva bakaxel upphängningen så den kommer inte ut.
Jocke har därav inte haft möjlighet att provköra nånting men han tror han hittat vad som felade då en kontakt till nån givare vid spjällhuset satt löst.Mvh Marcus
4 oktober, 2011 kl. 22:11 #221700Jocke.TDeltagareHehe, är mycket jobb nu :p
IC rören kommer jag fixa i vinter och jag har som sagt inte hunnit kolla om det berodde på kontakten som satt löst.
Det var för övrigt sladden till spjällägesgivaren som var lös.Ska till garaget på torsdag, ska testa då 🙂
12 oktober, 2011 kl. 17:01 #221701Jocke.TDeltagareKan meddela att det var Pga. Kontakten som hade släppt 🙂
Nu kommer jag ligga lågt ett tag och ge mig på kärran i början av nästa år.19 oktober, 2011 kl. 19:35 #221787HjelmDeltagareSatt och läste igenom tråden nu! Vilket var mycket roligt och intressant, mycket bra jobb du lagt ner 🙂 nästan samma operation som jag håller på med nu, ser ju vad jag har att vänta mig!
Funderar på hur bilen din lät med Gt grenröret, blev det nått annorlunda ljud
MVH Hjelm
19 oktober, 2011 kl. 22:16 #221702Jocke.TDeltagareJa, det har varit väldigt intressant att ge sig på det 🙂
Var väldigt lärorikt kan jag lova! Nästa grej jag ska ge mig på är att köpa nya intercoolerrör och förmodligen byta oljepumpen till en uppgraderad (11mm) som jag har liggande.Angående ljudet så blev det inte så stor skillnad men det ger ju ett bättre flöde.
Ett tips om du ska plocka ner något större på bilen är att fota mycket och märka upp vart saker och ting ska sitta… Man tror alltid att man kommer ihåg, men det gör man inte :p
Mvh Jocke
3 januari, 2012 kl. 19:18 #221703Jocke.TDeltagareDet är tur att motivationen finns iaf…
För mycket tid över och framförallt pengar finns det dåligt med 🙁Men nu har jag börjat ge mig på oljepumpen men stötte då på mitt första “problem”, innan jag ens hann börja, jag måste ha en ny främre packbox till vevaxeln.
Så det blir till att beställa en från England.Sen efter jag väl hade kommit igång med att plocka ner saker och ting så kom nästa, lite större, problem!
När kamremmen byttes senast så har något tjockhuvve satt “guiden” (löpskena?) till kugghjulet på veven alldeles för tajt så det är väldens finaste spår på hela remmen!
Där ska vara 1mm imellan men det gick knappt att få in ett vanligt papper och detta är efter att det är en fin fåra i remmen.
Såååå, det får bli att byta hela skiten med spänrullar och vattenpump då det har slitit konstigt i alla rullarna. JIPPI!:mad:OCH! Till råga på allt så funkar det inte att logga in på Imageshack så jag kan inte lägga upp några bilder ännu 🙁
Blir update så fort jag fått pengar och fått hem alla grejer.
Mvh Jocke
3 januari, 2012 kl. 19:25 #221704Jocke.TDeltagareNu funkade det 🙂
Och såhär kul ser kamremmen ut 🙁
Och glidskenan
Det värsta är att jag har för mig att föregående ägare lämnade in bilen på verkstad när kamremmen skulle bytas :S
Seriöst arbete… -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.