› SSC › Allmänt snack › Projekt › Subaru Legacy Turbo "Jallen"
- Detta ämne har 107 svar, 24,621 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år sedan av
Fladric.
-
FörfattareInlägg
-
11 maj, 2014 kl. 12:33 #268324
Christian S
Deltagaretycker dom gör sig riktigt brad—0.o—b
11 maj, 2014 kl. 14:38 #268347Fladric
DeltagareTackar! 🙂 Måste skaffa mig fler uppsättningar fälgar, antingen fler likadana eller några eftermarknads. Dock svårt att hitta fälgar som inte är så breda, med högt ET och som klarar Brembo-oken :p
11 maj, 2014 kl. 16:39 #268401Igge
DeltagareVackert! 🙂
12 maj, 2014 kl. 20:20 #268348Fladric
DeltagareVackert! 🙂
Tackar 🙂
Var och vägde bilen i förrgår, den hade inte gått upp så jättemycket! Sist jag vägde den stod vågen på 1430 kg med förare och rätt lite bensin. Nu visade den 1480 med förare och mer bensin! Så kring 35-45 kg har den lagt på sig, mest p.g.a. växellådan som ska vara ca 30 kg tyngre än en 5-växlad 🙂
Ikväll fixade jag min original växellådsdamask så den passade på nya växelspaken, blev rätt cleant tycker jag 🙂
Måste dock plocka bort märkningen för växellägena, saknas ju en växel 😉12 maj, 2014 kl. 21:18 #268412JuinorSvensken
DeltagareNä! Ta inte bort den lilla plattan med växellägen, det är ju typ en av de coolaste sakerna med bilen:p speciellt tillsammans med den där damasken
12 maj, 2014 kl. 21:33 #268349Fladric
DeltagareHaha, lite cool är den ju 😉 Men den är ju inte riktigt sann längre! 🙂
12 maj, 2014 kl. 22:15 #268402Igge
DeltagareGör en ny med retrostuk 🙂
13 maj, 2014 kl. 10:23 #268350Fladric
DeltagareJag får se hur jag gör, skulle vara coolt att fräsa ut en likadan fast med 6 växlar 🙂
Sitter original på alla äldre Legacy så det är nog enkelt att få tag i en 🙂
13 maj, 2014 kl. 17:08 #268413JuinorSvensken
DeltagareVore ju asballt att ha en customgjord platta med 6 växlar. Kanske blir lite dyrt för en sån liten grej, men jag tycker iaf att den gör grymt stor skillnadd—0.o—b
13 maj, 2014 kl. 21:45 #268328Fladric
DeltagareNja, känner några med maskiner och kan CAD själv så borde inte kosta allt för mycket 🙂 ska kolla upp det!
16 maj, 2014 kl. 08:29 #268351Fladric
DeltagareMonterade krängningshämmaren bak igår. Fick kapa bort lite från infästningen till Brembo-oken (den runda gummiaktiga ringen som sitter på insidan, vad är det egentiligen?) för att få dit fästet men sen gick det bra. Fästet var även felmärkt så det stod L på fästet för höger sida! :p Men nu sitter det där och det blev stor skillnad på känslan i bilen! 🙂
Har dock problem när jag ska justera krängaren, får väldigt dålig vinkel på stagen… Blir som på bilden nedan fast lite värre:

Funderar på någon lösning, kanske att bygga ett flyttbart fäste till krängaren så den kan justeras framåt för att motverka detta 🙂 Eller längre droplinks. Någon som råkat ut för samma?
16 maj, 2014 kl. 15:24 #268325Christian S
DeltagareFick kapa bort lite från infästningen till Brembo-oken (den runda gummiaktiga ringen som sitter på insidan, vad är det egentiligen?) för att få dit fästet men sen gick det bra.

du monterade alltså dit dom? (ser ju på bilden att den sitter där) det vet jag ingen annan som gjort när man monterat brembo oken, ingen aning vad dom är till för men det går utmärkt att köra utan:Dd—0.o—b
16 maj, 2014 kl. 17:12 #268352Fladric
DeltagareNej, de satt på plats när jag fick hem allt, bromsoken satt fast på hubbarna, tog aldrig lös dem 🙂
30 maj, 2014 kl. 16:30 #268313Tallen
DeltagareGrattis till en riktigt fin Legacy.
30 maj, 2014 kl. 19:55 #268353Fladric
DeltagareTackar! 🙂
Kör du också Legacy Turbo? Såg att du sökte tändspolar 🙂 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

