Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 108 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #268324
    Christian S
    Deltagare

      tycker dom gör sig riktigt brad—0.o—b

      #268347
      Fladric
      Deltagare

        Tackar! 🙂 Måste skaffa mig fler uppsättningar fälgar, antingen fler likadana eller några eftermarknads. Dock svårt att hitta fälgar som inte är så breda, med högt ET och som klarar Brembo-oken :p

        #268401
        Igge
        Deltagare

          Vackert! 🙂

          #268348
          Fladric
          Deltagare

            Vackert! 🙂

            Tackar 🙂

            Var och vägde bilen i förrgår, den hade inte gått upp så jättemycket! Sist jag vägde den stod vågen på 1430 kg med förare och rätt lite bensin. Nu visade den 1480 med förare och mer bensin! Så kring 35-45 kg har den lagt på sig, mest p.g.a. växellådan som ska vara ca 30 kg tyngre än en 5-växlad 🙂

            Ikväll fixade jag min original växellådsdamask så den passade på nya växelspaken, blev rätt cleant tycker jag 🙂
            Måste dock plocka bort märkningen för växellägena, saknas ju en växel 😉

            #268412
            JuinorSvensken
            Deltagare

              Nä! Ta inte bort den lilla plattan med växellägen, det är ju typ en av de coolaste sakerna med bilen:p speciellt tillsammans med den där damasken

              #268349
              Fladric
              Deltagare

                Haha, lite cool är den ju 😉 Men den är ju inte riktigt sann längre! 🙂

                #268402
                Igge
                Deltagare

                  Gör en ny med retrostuk 🙂

                  #268350
                  Fladric
                  Deltagare

                    Jag får se hur jag gör, skulle vara coolt att fräsa ut en likadan fast med 6 växlar 🙂

                    Sitter original på alla äldre Legacy så det är nog enkelt att få tag i en 🙂

                    #268413
                    JuinorSvensken
                    Deltagare

                      Vore ju asballt att ha en customgjord platta med 6 växlar. Kanske blir lite dyrt för en sån liten grej, men jag tycker iaf att den gör grymt stor skillnadd—0.o—b

                      #268328
                      Fladric
                      Deltagare

                        Nja, känner några med maskiner och kan CAD själv så borde inte kosta allt för mycket 🙂 ska kolla upp det!

                        #268351
                        Fladric
                        Deltagare

                          Monterade krängningshämmaren bak igår. Fick kapa bort lite från infästningen till Brembo-oken (den runda gummiaktiga ringen som sitter på insidan, vad är det egentiligen?) för att få dit fästet men sen gick det bra. Fästet var även felmärkt så det stod L på fästet för höger sida! :p Men nu sitter det där och det blev stor skillnad på känslan i bilen! 🙂

                          Har dock problem när jag ska justera krängaren, får väldigt dålig vinkel på stagen… Blir som på bilden nedan fast lite värre:

                          Funderar på någon lösning, kanske att bygga ett flyttbart fäste till krängaren så den kan justeras framåt för att motverka detta 🙂 Eller längre droplinks. Någon som råkat ut för samma?

                          #268325
                          Christian S
                          Deltagare

                            Fick kapa bort lite från infästningen till Brembo-oken (den runda gummiaktiga ringen som sitter på insidan, vad är det egentiligen?) för att få dit fästet men sen gick det bra.

                            du monterade alltså dit dom? (ser ju på bilden att den sitter där) det vet jag ingen annan som gjort när man monterat brembo oken, ingen aning vad dom är till för men det går utmärkt att köra utan:Dd—0.o—b

                            #268352
                            Fladric
                            Deltagare

                              Nej, de satt på plats när jag fick hem allt, bromsoken satt fast på hubbarna, tog aldrig lös dem 🙂

                              #268313
                              Tallen
                              Deltagare

                                Grattis till en riktigt fin Legacy.

                                #268353
                                Fladric
                                Deltagare

                                  Tackar! 🙂
                                  Kör du också Legacy Turbo? Såg att du sökte tändspolar 🙂

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 108 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.