• Detta ämne har 100 svar, 37,122 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år sedan av Lundberg.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 101 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #32583
    Lundberg
    Deltagare

      Subaru WRX STI GT 2015 projekt

      Inledning

      Jag kände att det var ett måste att bli medlem i detta forum nu när jag äntligen ska bli Subaru ägare.

      Jag har tidigare haft en Audi S3 Sportback -10 men nu blev det dags att uppgradera sig lite d—0.o—b

      Har nämligen beställt en blå WRX STI GT -15 (med vinge monterat) som förhoppningsvis kommer nu i slutet av juli.

      Detta blir som sagt min första Subaru och jag hoppas jag blir en nöjd ägare!

      Framtida planer med bilen

      * Magnaflow Catback 3″

      (Bra val? Vill åt det sportiga “blördande” ljudet)
      http://www.youtube.com/watch?v=s-Y54mYM9qA

      * Rallyarmor mudflaps (Update 16/7)

      Idag kom det ett paket på posten från USA! Jag har dock inte fått bilen ännu men för det kan man väl börja köpa saker till den 😀

      * Eventuellt optimering (JRM?)

      * m.m…

      —————–

      Bilder

      Nu har jag fått bilen och jag är så jävla nöjd. Vilken jävla bil!! d—0.o—b

      Var ut till Gävlehamn och tog lite bilder direkt när jag monterat mudflapsen.

      Peace Out !! // Martin från Gävle

      #270737
      Zlasher
      Deltagare

        Hallå där. Och välkommen till klubben.
        Grattis till en ny bil. Du blir först i klubben med nya modellen;)

        Har inte läst så mycket om vad som är bra eller anus i nyaste modellen.
        men absolut lite vassare avgas är ju givet.
        Byter du avgas hela vägen så bör du även mappa om Ecun med ecutek för att ta vara på den nya effekten.
        Kanske ger 10-20 hp mer. Vet inte om de har uppgraderat soppapumpen i senaste modellen, annars är en walbro255 eller dyligt bra att sätta dit.

        ser framemot att få se din bil på nån träff framöver:D
        och tummen upp om du skapar en projekttråd!:)

        #270796
        Lundberg
        Deltagare

          Hallå där. Och välkommen till klubben.
          Grattis till en ny bil. Du blir först i klubben med nya modellen;)

          Har inte läst så mycket om vad som är bra eller anus i nyaste modellen.
          men absolut lite vassare avgas är ju givet.
          Byter du avgas hela vägen så bör du även mappa om Ecun med ecutek för att ta vara på den nya effekten.
          Kanske ger 10-20 hp mer. Vet inte om de har uppgraderat soppapumpen i senaste modellen, annars är en walbro255 eller dyligt bra att sätta dit.

          ser framemot att få se din bil på nån träff framöver:D
          och tummen upp om du skapar en projekttråd!:)

          Tack så mycket!

          Jasså det är så pass!? Jo jag provkörde den nu förra veckan och det är en fruktansvärt härlig bil, till och med tjejen min gav den mycket väl godkänt d—0.o—b

          Yes, ljudet är ju viktigt så det blir prio 1, tack för infon btw !!

          Ja, blire någon träff inte allt för långt ifrån Gävle så dyker jag upp 😎

          #270738
          BjorneJ

            Vi får fixa en träff jag finns i närheten av Gävle

            Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

            #270748
            Bubu
            Deltagare

              Hej “Lundberg”! Grattis till din nya bil! Jag är inte heller någin Subaru ägare ÄN, men jag fynderar starkt på att göra ett byte till den nya Sti-n, och jag kommer också att glra ett byte från Volkswagen-Audi gruppen till Subaru. Jag har nämligen en Skoda Octavia RS nu. Hur upplevde du Sti-n vid provkörni gen jämfört med din S3-a? Vad är det som gör att du har bestämt att göra så?

              #270797
              Lundberg
              Deltagare

                Hej “Lundberg”! Grattis till din nya bil! Jag är inte heller någin Subaru ägare ÄN, men jag fynderar starkt på att göra ett byte till den nya Sti-n, och jag kommer också att glra ett byte från Volkswagen-Audi gruppen till Subaru. Jag har nämligen en Skoda Octavia RS nu. Hur upplevde du Sti-n vid provkörni gen jämfört med din S3-a? Vad är det som gör att du har bestämt att göra så?

                Tjenare och tack så mycket!

                S3an ser jag som en “vanlig” bil med stor motor nu när jag kört Subarun. Subarun är mycket mer sportbil! Motorprestandan skiljde inte så hiskligt mycket, STI´n är något kvickare. Och jag älskar S# läget (Sport sharp) 😀
                Jag var först inne på att byta till en ny S3a för jag ville ha en Automat bil med paddlar men jag ångrade mig när jag testade växellådan i STI´n, den är awesome imo !! d—0.o—b

                Så rallykänslan och att det är en råare look på den, den syns verkligen! 😎

                #270749
                Bubu
                Deltagare

                  Tjenare och tack så mycket!

                  S3an ser jag som en “vanlig” bil med stor motor nu när jag kört Subarun. Subarun är mycket mer sportbil! Motorprestandan skiljde inte så hiskligt mycket, STI´n är något kvickare. Och jag älskar S# läget (Sport sharp) 😀
                  Jag var först inne på att byta till en ny S3a för jag ville ha en Automat bil med paddlar men jag ångrade mig när jag testade växellådan i STI´n, den är awesome imo !! d—0.o—b

                  Så rallykänslan och att det är en råare look på den, den syns verkligen! 😎

                  Jag var också inne på att byta till den nya Octavia RS för samma som Du skrev: att få automat växellåda, adatptiv hastighetshållare osv, men jag blev förälskad i den nya Sti-n. Dessutom har mina barn blivit lite större, så jag kommer inte att behöva 590 l baklucka för barnvagn, ihopfällbar babysäng osv, utan jag hoppas att Sti-s 460 l kommer att räcka. Det är roliht att ha rallyfeeling med 2 och 4 åriga ibland. 😎

                  #270798
                  Lundberg
                  Deltagare

                    Jag var också inne på att byta till den nya Octavia RS för samma som Du skrev: att få automat växellåda, adatptiv hastighetshållare osv, men jag blev förälskad i den nya Sti-n. Dessutom har mina barn blivit lite större, så jag kommer inte att behöva 590 l baklucka för barnvagn, ihopfällbar babysäng osv, utan jag hoppas att Sti-s 460 l kommer att räcka. Det är roliht att ha rallyfeeling med 2 och 4 åriga ibland. 😎

                    Ja exakt!! Hahah, ja jag ser det lite sådär jag med fast jag har inga barn än, är bara 23år och det är ju nu när man är ung som man ska passa på 😉

                    #270725
                    Fricke.w
                    Deltagare

                      Tydligen har Subaru tagit i från tårna med nya STIn, undrar vad de är för turbo på den?

                      Då man med ecutek downpipe avgas och soppa pump, får ut cirka 20whp mer än 08-14 STI, hmmm motsvara inte de då cirka 390hp i maskin, i så fall så är dom på god väg att på allvar ta upp kampen med Mitsubishi Evo.

                      #270799
                      Lundberg
                      Deltagare

                        Tydligen har Subaru tagit i från tårna med nya STIn, undrar vad de är för turbo på den?

                        Då man med ecutek downpipe avgas och soppa pump, får ut cirka 20whp mer än 08-14 STI, hmmm motsvara inte de då cirka 390hp i maskin, i så fall så är dom på god väg att på allvar ta upp kampen med Mitsubishi Evo.

                        Jasså?? Vart har du hittat den informationen? Skulle ju vara riktigt nice om det stämmer! d—0.o—b

                        #270726
                        Fricke.w
                        Deltagare

                          Jasså?? Vart har du hittat den informationen? Skulle ju vara riktigt nice om det stämmer! d—0.o—b

                          Kollade igenom nasioc.
                          http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2620371

                          #270820
                          DanneF
                          Deltagare

                            Jag är lite sugen på GT versionen också, men vill ha vinge.
                            vad fick du pröjsa extra för vingen?

                            #270800
                            Lundberg
                            Deltagare

                              Jag är lite sugen på GT versionen också, men vill ha vinge.
                              vad fick du pröjsa extra för vingen?

                              Ja jag menar det, GT variantens utrustning för 20.000kr är lätt värt !!
                              Det dom måste göra förutom att montera vingen är att dom måste byta fjädrar/fästen till bakluckan då de är svagare i GT varianten, för annars stannar den inte i uppställt läge utan smäller igen av sig själv.
                              Jag betalade 8,000kr för allt monterat och klart och vingen lackad i bilens färg.

                              #270801
                              Lundberg
                              Deltagare

                                Bump – Update 16/7

                                #270802
                                Lundberg
                                Deltagare

                                  Say what? :confused:

                                  Bring up my post = Bump

                                  Updaterat idag i projektet = Update 16/7

                                  d—0.o—b

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 101 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.