- Detta ämne har 100 svar, 37,122 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 7 månader sedan av Lundberg.
-
FörfattareInlägg
-
21 augusti, 2014 kl. 08:41 #270762BubuDeltagare
En bilfirma brukar väl rätt sällan ha en susning om fälgval? Finns väl rätt stor risk att dom kommer plocka fram en massa hemska ace, lenso och allt vad de heter. Beställ en uppsättning rota från UK så får du ju bra, billiga och snygga fälgar till ett överkomligt pris 🙂
Det låter utmärkt. Har Du någon tips på bra hemsida/or? Skulle du kunna länka här? Tack på förhand!
21 augusti, 2014 kl. 10:31 #270729edbeDeltagareKlart man kan köra orginalfälgar på vintern, varför skulle man inte kunna det? Har kört med mina OZ på vintern utan problem. Dock är ju vinterdäck till 18″ rätt dyra…
Tänker samma sak. Klart dom går att ha på vintern! Jag har sett fälgar som ska vara mer tåliga mot saltet men det blir forfarande erosion till slut…tvätta fälgarna så förblir dom fina. Det kanske är mer åt det hållet du bör tänka, dvs hur lätta dom är att underhålla. En massa små ekrar och ljusa färger är ju knepigare än 5 ekrade gråsvarta.
Jag antar att pengar kanske inte är det största problemet (med tanke på att du precis plockat ut en splitterny leksak för 400000kr 😉 ) utan du vill hålla det enkelt. Kolla på de originalfälgar som finns till din bil från Subaru och välj de du tycker är snyggast för sommaren och ta den andra uppsättningen på vintern.
Vill du ha något annat märke är det som Johan säger bättre att skippa bilhandlaren utan leta nätet. Det kan ju vara lite trixigare att hitta det som passar perfekt bara. Kanske en däckfirma är ett alternativ för att få hjälp med montering och färgval som passar. Oz har ju snygga och lätta fälgar 🙂
Hur som helst kan du nog vara lugn med att dina originalfälgar klarar vintern. Att det oftast monteras sommardäck på originalfälgarna har väl sina naturliga förklaringar.
Jag skulle satsat på guld eller vitt 🙂
21 augusti, 2014 kl. 10:38 #270730edbeDeltagareJag vet inte varför Subaru Sverige inte kör med denna färgkombination istället för dom mörkgrå…
21 augusti, 2014 kl. 15:12 #270741zanoiiDeltagareDet behöver ju inte vara salt vs lack som är största problemet heller. Vissa fälgar samlar antagligen på sig mer snö och is pga hur de är utformade och det kanske inte är helt optimalt.
21 augusti, 2014 kl. 17:44 #270763BubuDeltagareJag vet inte varför Subaru Sverige inte kör med denna färgkombination istället för dom mörkgrå…
Jag förstår inte heller, tyvärr är det tydligen Subaru i hela Europa som kör med mörkgrå. I mina ögon hör en vinge och guldfälg till Sti enligt klassisk Subi-stil, men det är ledningem som bestämmer. De skulle ändå kunna ha 2-3 alternatuv att välja på tycker jag.
21 augusti, 2014 kl. 18:02 #270723KvarnisDeltagareSnygg bil 🙂
21 augusti, 2014 kl. 22:24 #270813LundbergDeltagareJag menar det… hur tänkte Subaru Sverige där med dom där orginalfälgara?? Inget större fel på dom men lite mer valmöjligheter hade ju vart schysst.
Den med dom guldiga fälgarna är ju “Launch Edition” som är USA´s specialverision i begränsad upplaga.
Problemet med orginalfälgarna här i Sverige är väl att det är så många ekrar, risk att det blir full med snö kan jag tänka mig….
22 augusti, 2014 kl. 18:18 #270764BubuDeltagareJag menar det… hur tänkte Subaru Sverige där med dom där orginalfälgara?? Inget större fel på dom men lite mer valmöjligheter hade ju vart schysst.
Den med dom guldiga fälgarna är ju “Launch Edition” som är USA´s specialverision i begränsad upplaga.
Problemet med orginalfälgarna här i Sverige är väl att det är så många ekrar, risk att det blir full med snö kan jag tänka mig….
Men vad kan hända om det blir fullt med snö? Kan det påverka bromsarna eller så?
22 augusti, 2014 kl. 18:36 #270742zanoiiDeltagareMen vad kan hända om det blir fullt med snö? Kan det påverka bromsarna eller så?
Det blir sjukt obalanserat och skakar som fan.
22 augusti, 2014 kl. 20:49 #270727Christian SDeltagareFörstår inte vad skillnaden skulle vara mot en annan bil???
håller med, kan ju hända på vilken bil som hellst.
24 augusti, 2014 kl. 05:43 #270765BubuDeltagareSka fixa vinterdäck nu ifrån bilfirman jag köpte bilen utav.
Vi pratade om att ta dom orginalfälgarna som sitter på nu och lägga på ett par vinterdäck på dem så jag kan välja ett par andra snyggare sommarfälgar.Någon som vet om man kan orginalfälgarna på vintern ?? 🙂
Funderar sedan på dessa som sitter på STI 2015 i USA sommarfälgar eller nå guldiga skulle också vara nice! Får se vad bilfirman säger imorgon! d—0.o—b
Har bilfirman sagt någonting om sommarfälgar? Kan de fixa något eller?
26 augusti, 2014 kl. 19:00 #270766BubuDeltagareÄr man sugen på guldfälgar till den nya Sti-n så kan man kanske beställa från Tyskland. Där har man möjlighet att beställa direkt från Subaru (det står under “Zubehör-Prospekt inkl…” Jag förstår fortfarande inte riktigt varför Subaru Nordic inte har andra fälgar att beställa till direkt från hemsidan… Även om storleken passar med andra fälgar (som man beställer från olika hemsidor) så kan det tydligen bli problem med däcktryckskontroll. 🙁
http://www.subaru.de/sportwagen/sportwagen-wrx-sti/zubehoer.html
4 september, 2014 kl. 17:41 #270739PussinenDeltagareHåller du till i Gävle? Isåfall misstänkte jag att jag såg dig för någon dag sen utanför lägenheten, vid nynäshallen? Din bil gjorde så jag blev fruktansvärt sugen på subaru igen!
5 september, 2014 kl. 04:52 #270746GDB2003DeltagareÄr man sugen på guldfälgar till den nya Sti-n så kan man kanske beställa från Tyskland. Där har man möjlighet att beställa direkt från Subaru (det står under “Zubehör-Prospekt inkl…” Jag förstår fortfarande inte riktigt varför Subaru Nordic inte har andra fälgar att beställa till direkt från hemsidan… Även om storleken passar med andra fälgar (som man beställer från olika hemsidor) så kan det tydligen bli problem med däcktryckskontroll. 🙁
http://www.subaru.de/sportwagen/sportwagen-wrx-sti/zubehoer.html
Annars är ju dessa prisvärda: http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/index.php?cPath=314_45
7 september, 2014 kl. 21:19 #270814LundbergDeltagareHåller du till i Gävle? Isåfall misstänkte jag att jag såg dig för någon dag sen utanför lägenheten, vid nynäshallen? Din bil gjorde så jag blev fruktansvärt sugen på subaru igen!
Yes! Jag bor vid nynäshallen d—0.o—b
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.