Visar 15 inlägg - 151 till 165 (av 172 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #265758
    Hempo
    Deltagare

      Jepp panik bromssystemet som blandar sig i skulle jag tro 🙁
      Är nog en kombo av för hårda fjädrar bak och riktigt bitiga bromsbelägg 🙂
      Älskar verkligen mina nya PFC11 belägg, men ska köpa ett par 8kg fjädrar till i bak nu i stället och excentriska bussningar i bak, så jag kan få mer camber, för de behövs.

      Nu laddar vi om till Mantorp Emil, så får du ha rätt bil med dig då 🙂

      Hmm lustigt..

      Jag skulle behöva se över mitt chassi litegrann också framöver men först o främst ska skiten ut på bana och få bekänna färg i nuvarande utförande 🙂

      Yes! Ska skruva ikväll och göra klart så gott det går för motorlyft 🙂

      #265781
      trocade
      Deltagare

        Hmm lustigt det med abs’en, jag har ju kört rätt mycket bana med min utan att ha upplevt några problem alls, och vårat chassi är rätt likt.

        Bilen lät grymt bra förövrigt, vi var ute och kikade på finalerna en kortis i lördags.

        #265722
        Fricke.w
        Deltagare

          Hmm lustigt det med abs’en, jag har ju kört rätt mycket bana med min utan att ha upplevt några problem alls, och vårat chassi är rätt likt.

          Bilen lät grymt bra förövrigt, vi var ute och kikade på finalerna en kortis i lördags.

          Kul, du skulle ha glidit fram och sparkat lite däck 🙂

          #265723
          Fricke.w
          Deltagare

            Matorp park, kul bana om dock lite väl lång raka för min bil typ.
            Första gången jag rattar Mantorp som vanligt 😀 och är ju inte direkt någon merit om man vill fajtas om placeringar :racesmile
            Men har ju bara mig själv att skyla och jag har ju förbannat kul i alla fall.
            Åter till deltävling 2, vi hade svinigt varmt väder och både motor och huvud kändes slöt, med däck som vart riktigt hala snabbt.
            Det stora plusset dena helg, var att mitt val å köra 8kg fjädrar bak gav utdelning, inte alls lika nervös och drift benägen bil :up:
            Bästa tid sattes i Q2 1:36,739 ingen aning om de är bra eller dåligt på gat däck, men känns ju som att med mer tid på banan och en svalare dag, så ska de vell inte alls vara omöjligt att kapa lite tid eller ?

            Tror dock att FI grabbarna/ tjejerna led värsta förlusten dena helg effekt mässigt och deras tider borde hoppa upp avsevärt under svalare förhållanden.

            Lyckades att knipa en 4e plats i finalen och som vanligt körde jag sämre där en i Q2? Ska de inte vara så att man kör bättre i final :eek2:
            Har i alla fall kopplat ett samband med min astma medicin, som jag glömt ta på morgonen varje tävling och kommit på lagom till finalen varje gång.
            Blir ju alldeles skakig och speedad av den och kannske över laddar till final helt enkelt :rolleyes: eller så går de bara skit ändå :p
            Lite bilder då.






            2a i tabellen på poäng så här långt, men de är nog inte länge till, så gäller att njuta mäns man kan :racesmile

            #265767
            Igge
            Deltagare

              Kul med rapport! 🙂
              Klarade bilen sig från överhettning i övrigt?

              #265724
              Fricke.w
              Deltagare

                Både ja och nej 🙂
                Man han 2-3 varv innan olje tempen stack i väg på röt, men och andra sidan kommer jag inte i håg vilka grader jag ställt röda markeringarna på.
                Så de var bra att du nämnde de 🙂 ska kolla upp de i morgon och skriva ut och markera med små klister lappar vid vilken temp jag sätter första röd markering på, för den varnade alldrig under helgen, bara klev upp på röt och då tog jag avkylnings varv 🙂

                #265768
                Igge
                Deltagare

                  Har du planer på oljekylare så har jjcraceandrally.com lite rea på mocal och aps kylare just nu 🙂

                  Beställde själv en mocal sandwich med termostat och en aps kylare nyligen 🙂

                  #265776
                  Zlasher
                  Deltagare

                    schysst, var ju riktig bra priser ifrån den sidan. Hmm vad för anslutningsstorlek bör man ha på kylaren och vilken size på sandwichen valde du?

                    #265769
                    Igge
                    Deltagare

                      Var ju 1/2 bsp på sandwichen så jag tog det på kylaren. Läste mig till att det var m20 som gäller på Impreza, hoppas det passar när det kommer hem 😛

                      #265725
                      Fricke.w
                      Deltagare

                        Billigt var de ju där.
                        Jag kör ju Perrin oljekylar kittet nu, termostat kylt 🙂
                        Men är de så varmt som på Mantorp så får man ju problem med värmen ändå, men de roliga är att jag kommer inte riktigt upp i Arbets temperatur på gatan om de är lite kallt och jag gör en lång körning på E4 tex, kyler för mycket då, så ska göra mig en täck plåt i alu jag kan montera vid vardags körning 🙂

                        #265770
                        Igge
                        Deltagare

                          Så pass illa, hur stor är perrin kylaren? 🙂

                          #265759
                          Hempo
                          Deltagare

                            Så pass illa, hur stor är perrin kylaren? 🙂

                            http://perrinperformance.com/i-13427996-oil-cooler-kit-for-fr-s-brz.html

                            #265771
                            Igge
                            Deltagare

                              Ser ut som en 13-raders

                              Kanske tur att jag beställde 16 :p

                              #265726
                              Fricke.w
                              Deltagare

                                Ser ut som en 13-raders

                                Kanske tur att jag beställde 16 :p

                                Stämmer bra de, sitter en 13raders setrab på min.
                                Du gör helt riktigt i att köra 16, blir ju en del mer värme på en turbo bil, då oljan även går i genom och hettas up där också.

                                #265772
                                Igge
                                Deltagare

                                  Precis, visserligen skonas jag förhoppningsvis av att jag helst kör konbanekörning och det är ju ofta kortare stötar. 🙂

                                  Jag är lat och orkar inte söka i din tråd 😛
                                  Vad kör du för motorolja?
                                  Har du tryckmätare och hur håller trycket vid överhettning?

                                Visar 15 inlägg - 151 till 165 (av 172 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.