Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 172 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #265717
    Fricke.w
    Deltagare

      I torsdags fick jag lite bilder från Matt på Ace muffler, på bygget av mit 4-2-1 race grenrör 🙂
      Grenröret vart klart den veckan och den här veckan skulle dom prov montera på sina bilar, för att se så allting går fritt och linjerar (Antar att de blir på Matts bil, då han importerade en vänster styrd FRS från USA rill sig själv :p )




      #265756
      Hempo
      Deltagare

        Tjusigt! 🙂

        #265718
        Fricke.w
        Deltagare

          Fick hem lite fräsch olja inför denna sesång i går ??
          Vart mobil till lådan och diff och motul rbf600 till bromsarna, varför ändra på något som funkar.

          Mina airbag motstånd dök även upp, så är man ännu ett steg närmare prov åkning ?

          #265642
          Fricke.w
          Deltagare

            Bilen har i alla fall fått sina sponsorer dit klibbade nu och jag ör nöjd med resultatet 🙂
            Saknas på dessa bilder gör dock AGIP, men dom är på nu.



            Bilen är även mappad av PBZ med nya ACE 4-2-1 grenröret och lite sprit i tanken 😉

            192,7whp och 205nm
            men de som imponerar riktigt är att de är 179nm redan vid 2500r/min, kan lungt påstå att de är en helt annan bil att köra nu, varför kom dom inte så här från fabrik?
            Rejäl skillnad i alla fall 😀
            Tyvärr har jag inga bromsningar från original bil, men oem brukar dom lämna cirka 160-165 whp på liknande dynos.

            dessa bilar lider ju orginal av ett boten löst hål mellan cirka 3200r/min och 5500r/min typ känns väre än de ser ut på deta dyno papper kan jag säga, bilen tar fika rast och man får snällt vänta tills motorn vill vara med i gen 😀

            Men som referens då så är ju blå kurvan på det här pappret en helt orginal bil, på lika dan dyno att gämföra med min kurva nu :up:


            Stort tack till grabbarna på PBZ, som även är en av mina sponsorer i år.

            #265742
            Fladric
            Deltagare

              Blev grymt snygg med fälgarna och dekoren, 5 poäng från mig d—0.o—b

              Och trevliga effektsiffror, är nog en riktigt rolig bil nu 🙂

              #265797
              Gloremir
              Deltagare

                Jäklar så fint. Och håller nog med dig att det som imponerar är nm redan vid 2500rpm 🙂

                #265719
                Fricke.w
                Deltagare

                  Tack grabbar!
                  Kul att höra 🙂
                  Och tyvärr måste jag göra dig ledsen och meddela att de inte kommer att bli någon rocket Bunny vinge, får inte ha någon aero att prata om i club.
                  Där emot så monterad jag ju en gurny flap i kolfiber från Passwod jdm, likt Brz STI gummi flerp.

                  #265779
                  BjorneJ

                    Lycka till imorgon hoppas du får en bra start.

                    #265795
                    nilbri
                    Deltagare

                      Väldigt snyggt

                      #265728
                      edbe
                      Deltagare

                        Riktigt snyggt med fälgarna

                        #265780
                        BjorneJ

                          Gratis till tredje platsen I club nice job.

                          Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

                          #265634
                          Koffe
                          Keymaster

                            Stort grattis! Riktigt bra jobbat med bronsplats på premiären!

                            //Koffe

                            #265720
                            Fricke.w
                            Deltagare

                              Tack och tack grabbar, jag är riktigt nöjd med de faktist 🙂
                              Dock blir det mycket att skruva på och testa med däck tryck till Mantorp.
                              Bilen var tock hård i bak, eller så är de den förbannade panik bromsen som ställer till de.
                              Måste komma i håg att göra the pedal dance till nästa körning och kolla om de gör någon skillnad, för de blinkar som ett disco i instrument panelen, fast man trycker av alla hjälp linor 😀

                              #265757
                              Hempo
                              Deltagare

                                Tack och tack grabbar, jag är riktigt nöjd med de faktist 🙂
                                Dock blir det mycket att skruva på och testa med däck tryck till Mantorp.
                                Bilen var tock hård i bak, eller så är de den förbannade panik bromsen som ställer till de.
                                Måste komma i håg att göra the pedal dance till nästa körning och kolla om de gör någon skillnad, för de blinkar som ett disco i instrument panelen, fast man trycker av alla hjälp linor 😀

                                Ja grattis! Kul o se en BRZ/GT86 på banan 🙂 Dock inte lika kul att bli omkörd av den 😉

                                Har du problem med att ABS osv eller liknande lyser vid hård inbromsning? :confused: Inget som jag haft problem med öht..

                                #265721
                                Fricke.w
                                Deltagare

                                  Ja grattis! Kul o se en BRZ/GT86 på banan 🙂 Dock inte lika kul att bli omkörd av den 😉

                                  Har du problem med att ABS osv eller liknande lyser vid hård inbromsning? :confused: Inget som jag haft problem med öht..

                                  Jepp panik bromssystemet som blandar sig i skulle jag tro 🙁
                                  Är nog en kombo av för hårda fjädrar bak och riktigt bitiga bromsbelägg 🙂
                                  Älskar verkligen mina nya PFC11 belägg, men ska köpa ett par 8kg fjädrar till i bak nu i stället och excentriska bussningar i bak, så jag kan få mer camber, för de behövs.

                                  Nu laddar vi om till Mantorp Emil, så får du ha rätt bil med dig då 🙂

                                Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 172 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.