Visar 7 inlägg - 166 till 172 (av 172 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #265727
    Fricke.w
    Deltagare

      0W20 är de orginal, helt vansinnigt och de verkar många amerikanare envisas med att köra på :O
      Men jag har kört på 5w30 och nu agip 5w40 kompatibel med E85 🙂
      När de är dax för avkylningsvarv, brukar trycket sjunkit med 0,8-1bar på långa rakan på Mantorp, sumpen däremot är riktigt bra på FA20 motorn, inte en endaste dip jag noterat i kurvorna 🙂

      #265773
      Igge
      Deltagare

        Skönt det, men du håller ändå trycket uppe skapligt på varv?

        Märkte att min började sjunka rätt fort med 5w40 eller 10w40 (glömt vilket)

        Skönt att ha mätare så man kan ha lite koll 🙂

        #265738
        TomK
        Deltagare

          0W20 är de orginal, helt vansinnigt och de verkar många amerikanare envisas med att köra på :O
          Men jag har kört på 5w30 och nu agip 5w40 kompatibel med E85 🙂
          När de är dax för avkylningsvarv, brukar trycket sjunkit med 0,8-1bar på långa rakan på Mantorp, sumpen däremot är riktigt bra på FA20 motorn, inte en endaste dip jag noterat i kurvorna 🙂

          Tycker det är konstigt det här med oljetryck.
          Alla förespråkar en skvalpplåt i tråget men har kört i tre säsonger med samma motor och utan plåt i tråget med digital oljetrycksmätare men aldrig sett att trycket har sjunkit. Enda gången trycket är lägre är på tomgång då det kan ligga runt 1 bar.

          #265774
          Igge
          Deltagare

            Kanske är värre om man inte håller koll på oljenivån och gör ringar? 😛

            #265739
            TomK
            Deltagare

              Kanske är värre om man inte håller koll på oljenivån och gör ringar? 😛

              Ja så kan det vara.
              Jag kör alltid med lite högre nivå än vad det ska vara och aldrig haft några problem.

              #265743
              Fladric
              Deltagare

                Bumpar en gammal tråd då man blir lite nyfiken varför hjärtat ur bilen säljs? 🙂 Vad är planerna?

                Tycker det är konstigt det här med oljetryck.
                Alla förespråkar en skvalpplåt i tråget men har kört i tre säsonger med samma motor och utan plåt i tråget med digital oljetrycksmätare men aldrig sett att trycket har sjunkit. Enda gången trycket är lägre är på tomgång då det kan ligga runt 1 bar.

                Sen är jag också intresserad av detta, min rallybil har väldigt lågt oljetryck under 1000 rpm, ca 0.8 bar med varm helsyntet 5w50 Payback #376 🙂 Har ställt upp tomgången lite för att garantera att jag har oljetryck även på tomgång 🙂 Skönt att höra en till Subaru med lågt oljetryck på tomgång! På varv är det inga problem, snabbt upp till ca 3.5-4 bar 🙂

                #265775
                Igge
                Deltagare

                  Bumpar en gammal tråd då man blir lite nyfiken varför hjärtat ur bilen säljs? 🙂 Vad är planerna?

                  Sen är jag också intresserad av detta, min rallybil har väldigt lågt oljetryck under 1000 rpm, ca 0.8 bar med varm helsyntet 5w50 Payback #376 🙂 Har ställt upp tomgången lite för att garantera att jag har oljetryck även på tomgång 🙂 Skönt att höra en till Subaru med lågt oljetryck på tomgång! På varv är det inga problem, snabbt upp till ca 3.5-4 bar 🙂

                  Samma här med oljetryck. Tomgång på 800-900 och varm olja så kommer jag under 1 bar enligt mätaren.

                  Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

                Visar 7 inlägg - 166 till 172 (av 172 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.