- Detta ämne har 171 svar, 39,610 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 2 månader sedan av Igge.
-
FörfattareInlägg
-
11 juli, 2015 kl. 20:39 #265727Fricke.wDeltagare
0W20 är de orginal, helt vansinnigt och de verkar många amerikanare envisas med att köra på :O
Men jag har kört på 5w30 och nu agip 5w40 kompatibel med E85 🙂
När de är dax för avkylningsvarv, brukar trycket sjunkit med 0,8-1bar på långa rakan på Mantorp, sumpen däremot är riktigt bra på FA20 motorn, inte en endaste dip jag noterat i kurvorna 🙂11 juli, 2015 kl. 21:17 #265773IggeDeltagareSkönt det, men du håller ändå trycket uppe skapligt på varv?
Märkte att min började sjunka rätt fort med 5w40 eller 10w40 (glömt vilket)
Skönt att ha mätare så man kan ha lite koll 🙂
11 juli, 2015 kl. 21:59 #265738TomKDeltagare0W20 är de orginal, helt vansinnigt och de verkar många amerikanare envisas med att köra på :O
Men jag har kört på 5w30 och nu agip 5w40 kompatibel med E85 🙂
När de är dax för avkylningsvarv, brukar trycket sjunkit med 0,8-1bar på långa rakan på Mantorp, sumpen däremot är riktigt bra på FA20 motorn, inte en endaste dip jag noterat i kurvorna 🙂Tycker det är konstigt det här med oljetryck.
Alla förespråkar en skvalpplåt i tråget men har kört i tre säsonger med samma motor och utan plåt i tråget med digital oljetrycksmätare men aldrig sett att trycket har sjunkit. Enda gången trycket är lägre är på tomgång då det kan ligga runt 1 bar.11 juli, 2015 kl. 22:02 #265774IggeDeltagareKanske är värre om man inte håller koll på oljenivån och gör ringar? 😛
11 juli, 2015 kl. 22:09 #265739TomKDeltagareKanske är värre om man inte håller koll på oljenivån och gör ringar? 😛
Ja så kan det vara.
Jag kör alltid med lite högre nivå än vad det ska vara och aldrig haft några problem.21 september, 2017 kl. 06:43 #265743FladricDeltagareBumpar en gammal tråd då man blir lite nyfiken varför hjärtat ur bilen säljs? 🙂 Vad är planerna?
Tycker det är konstigt det här med oljetryck.
Alla förespråkar en skvalpplåt i tråget men har kört i tre säsonger med samma motor och utan plåt i tråget med digital oljetrycksmätare men aldrig sett att trycket har sjunkit. Enda gången trycket är lägre är på tomgång då det kan ligga runt 1 bar.Sen är jag också intresserad av detta, min rallybil har väldigt lågt oljetryck under 1000 rpm, ca 0.8 bar med varm helsyntet 5w50 Payback #376 🙂 Har ställt upp tomgången lite för att garantera att jag har oljetryck även på tomgång 🙂 Skönt att höra en till Subaru med lågt oljetryck på tomgång! På varv är det inga problem, snabbt upp till ca 3.5-4 bar 🙂
21 september, 2017 kl. 11:26 #265775IggeDeltagareBumpar en gammal tråd då man blir lite nyfiken varför hjärtat ur bilen säljs? 🙂 Vad är planerna?
Sen är jag också intresserad av detta, min rallybil har väldigt lågt oljetryck under 1000 rpm, ca 0.8 bar med varm helsyntet 5w50 Payback #376 🙂 Har ställt upp tomgången lite för att garantera att jag har oljetryck även på tomgång 🙂 Skönt att höra en till Subaru med lågt oljetryck på tomgång! På varv är det inga problem, snabbt upp till ca 3.5-4 bar 🙂
Samma här med oljetryck. Tomgång på 800-900 och varm olja så kommer jag under 1 bar enligt mätaren.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.