Visar 15 inlägg - 151 till 165 (av 480 totalt)
  • Författare
    tendency
    Deltagare

Ok, ja byta org rutorna men det e nog lite för mycket race för besiktningen.

Ja, det tror jag. Lite bökigt att hålla på och byta tillbaka. Dom här ventilationerna är en smidig lösning. 🙂

rasmushall
      Deltagare

Ja, det tror jag. Lite bökigt att hålla på och byta tillbaka. Dom här ventilationerna är en smidig lösning. 🙂

vart hittar man ventileringen?:) finns det till gc8?:)

tendency
        Deltagare

vart hittar man ventileringen?:) finns det till gc8?:)

Finns tyvärr enbart till GD sedan. Googla Visualautowerks. 🙂

Lindbloom
          Deltagare

Visst är det snyggt! 😀 Jag har bara sett en tillverkare av dom här (har iofs inte googlat så mycket) och dom är precis nyutvecklade och det är en liten produktion, görs bara på beställning. Men har sett att det finns en liknande produkt till Evo, men det är en annan tillverkare som gör dom.

Tror att jag kör på med nät, är nog bäst!

Sjukt snyggt! 🙂 aha ok, har inte ens forskat i de alls :p
            Ok, ja då e de ju bara å beställa 😉 va ligger dom i pris?

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

tendency
            Deltagare

Sjukt snyggt! 🙂 aha ok, har inte ens forskat i de alls :p
              Ok, ja då e de ju bara å beställa 😉 va ligger dom i pris?

2200-2600Skr (inkl frakt) ungefär, beroende på vilka skruvar och om man ska ha nät. 🙂

Lindbloom
              Deltagare

2200-2600Skr (inkl frakt) ungefär, beroende på vilka skruvar och om man ska ha nät. 🙂

Va ju inte farligt alls 🙂

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

tendency
                Deltagare

Inte hänt så mycket med bilarna pga december månad som innebar en resa till Berlin där jag råkade “supa bort” plånboken. :p Och som ingen har missat har det ju dessutom varit jul och nyår, som båda spenderades på jobbet.

Men vintern kom iallafall till Västmanland och jag fick äntligen köra WRX‘en i snö! 😀 Var nästan 4 år sedan sist jag körde Subaru och 4WD vintertid! Och allt gott man har läst om Nokian Hakkapeliitta 7 stämmer, det är riktigt grymma däck. Bra grepp i alla lägen och förvånansvärt tysta på asfalt.

WRX‘en fick äntligen smaka på snö!

Grymma däck!

Och tydligen hade jag varit snäll under 2015 och fick svarta 5mm spacers av tjejen, som ska sitta bak på WRX‘en för att få ut OZ Ultraleggerafälgarna lite (rent estetisk orsak).

tendency
                  Deltagare

Fick hem ett paket till STi‘n idag! Window Vents från Visual Autowerks. 🙂 Ser sjyssta ut. Får se om jag orkar och hinner ta mig till garaget imorgon och provmontera.

Selfie av liemannen!

Såhär ska dom se ut monterade.

För någon vecka sedan mötte jag upp Lindbloom och köpte innerskärmar till STi‘n. 🙂 Om jag valsar skärmkanterna fram (troligtvis) så blir det att kapa dessa skärmar och fästa dom i befintliga för att fylla ut glipan som blir, eller så har jag dom som reserv ifall dom befintliga slits ut. Vi får se. Bra att ha iallafall..

tendency
                    Deltagare

Coolt, man har dom ju tydligen pga att man inte får hissa ner rutorna när man kör bana och inte har AC då antar jag, kanske vore nåt för mig som inte har AC, får se om någon gör till gc8 d—0.o—b

Exakt! En enkel, snygg och smidig lösning istället för t.ex plastrutor med ventilation eller om man saknar takventil a’la R/RA. Men jag ska ju bara ha det för att det är så jävla coolt! 😀

Kontakta Visual Autowerks och fråga om det är på G till GC8. Ju fler som frågar, desto troligare att dom sätter det i produktion. 🙂 Det är på gång till GG kombi vet jag.

VA hemsida: http://visualautowerks.bigcartel.com/
                      VA instagram: https://www.instagram.com/visualautowerks/

Fredsson
                      Deltagare

Ska bli intressant o se hur dom ser ut på, vart lite sugen på köpa likadana till min bil 🙂

tendency
                        Deltagare

Ska bli intressant o se hur dom ser ut på, vart lite sugen på köpa likadana till min bil 🙂

Jag var och provmonterade dom för någon dag sedan, har inte haft tid, eller ork snarare, att göra en uppdatering. Men det kommer snart! 🙂

tendency
                          Deltagare

Besökte STi‘n och provmonterade mina window vents, fan vad läckert det såg ut. 😀 Bilen fick trampa lite i snön utanför garaget och bli varm. Jag blev däremot kall, där jag i -16 grader vankade runt och fotade i sommarskor.. nästan så att tårna fick kallbrand, HOLY MOLY.

Installationen var simpel och passformen var bra. Man kör ner bakrutan, trär på ventilationen, stänger dörren och kör upp rutan – så glider den in under listen i dörrkarmen och sitter på plats.

Dessa “vents” finns i dagsläget bara till GD (sedan). Men är på gång till kombin också. Visual Autowerks instagram och hemsida.

Blev snyggt med svarta nitar och nät.

Passade på och tog någon bild på STi‘n och WRX‘en tillsammans. 🙂

WRX‘en skulle nog må bra av en liten tvätt.. 😛

Fredsson
                            Deltagare

Helt klart snygga! Får nog bli ett par 🙂

tendency
                              Deltagare

Helt klart snygga! Får nog bli ett par 🙂

Go for it! d—0.o—b

Norbius
                                Deltagare

Vart grymt snygga på 🙂
                                  Synd dom inte finns till gc8 somsagt :p

Visar 15 inlägg - 151 till 165 (av 480 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.