Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 480 totalt)
  • Författare
    tendency
    Deltagare

Vart grymt snygga på 🙂
      Synd dom inte finns till gc8 somsagt :p

Ja, det blev bra! 🙂
      Du får också höra av dig till tillverkarna och fråga, så dom får lite blåslampa i häcken. :p

edbe
      Deltagare

Snyggt!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

tendency
        Deltagare

Snyggt!

Yes! 🙂

tendency
          Deltagare

Har nog bestämt mig för att plocka av stänkskydden från STi‘n och montera dom på WRX‘en istället. Vad tycker ni? Dels för att STi’ns däck skrapar lite i stänkskydden fram när man svänger och för att jag tror att stuket blir snyggare utan dom. WRX’en kommer att bli ball med stänkskydden, det är ju wally! 🙂 Lär väl vara exakt samma fästpunkter på båda bilarna? Detta får dock vänta till i vår och varmare väder, då jag inte har någon lust att sitta i snö och minusgrader och fästa dom på WRX’en..

Stänkskydden ska plockas av STi‘n…

…och monteras på WRX‘en istället.

Turbovin
            Deltagare

Gör det, tycker inte stänklappar passar bra med breda konkava hjul som du har på STI:n, å andra sidan har jag aldrig varit nåt fan av stänklappar ändå :p

Lindbloom
              Deltagare

Låter bra de

tendency
                Deltagare

Gör det, tycker inte stänklappar passar bra med breda konkava hjul som du har på STI:n, å andra sidan har jag aldrig varit nåt fan av stänklappar ändå :p

Får bli så! Känner samma, kommer inte att passa stuket på bilen.. även om dom hade gjort nytta nu när hjulen hamnar såpass långt ut. Jag gillar stänkisar. 😀

tendency
                  Deltagare

Låter bra de

Lindbloom
                    Deltagare

Javisst, hehe. Men tror att dom sitter i originalhål på STi’n, så.. 🙂 Skulle vara skönt att använda befintliga hål på WRX’en.

Har för mig mina ja hade satt i orginalhål med:) joo så e de ju, mycke skönare 🙂

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

tendency
                      Deltagare

STi‘n har fått lite godis, ett rattnav – Works Bell 116s Short Boss Hub!

Hade först tänkt köra NRG’s grejer rakt igenom; nav, quick release och ratt. För att ratten inte ska hamna för nära näsan, så krävs ett nav som är grundare än normalt. NRG’s platta nav (Short Hub) verkar dock inte optimalt efter att ha läst på lite, man verkar behöva pyssla för att få till tutan och blinkersreturen fungerar ej. Works Bell 116s är anpassad för Impreza 01-07 och jag tror att tutan ska vara ett mindre bekymmer och blinkersreturen ska enligt info fungera. Det medföljer t.o.m. ett färdigt motstånd för att släcka airbaglampan, torx för att demontera original airbag, kontakt till tutan, samt skruv & insexnyckel för rattmontering! Men billigt var det inte… 😉

Nu är bara frågan om jag kan köra med NRG Quick release 2.8 och deras 3″ djupa ratt NRG ST-055R-MCRS? Eller kommer jag då att sniffa på rattens ovankant som en gammal pensionär med nedsatt syn? 😛 Måste ta reda på måtten på NRG’s Quick release och mäta i bilen. NRG har även en extra platt QR ifall 2.8’an är för tjock. I värsta fall får jag antingen skippa Quick release för att kunna köra med ratten jag vill ha eller leta grundare ratt för att få uppleva lyxen med QR.

Works Bell 116s Short Boss Hub, ett platt nav anpassat för Impreza 01-07 (med airbag).

Lika lätt att förstå som en IKEA-beskrivning. 😀

Förutom själva navet medföljer skruv & insex till rattmontering, torx till airbagen, kontakt till tuta och motstånd till airbaglampan.

Det här är ratten jag vill köra med, NRG ST-055R-MCRS.

Och det här är quick releasen jag vill ha, NRG Quick release 2.8 (till vänster på i bild).

Lindbloom
                        Deltagare

Snyggt! Fan blir ju avis på alla grejjer du köper

tendency
                          Deltagare

Snyggt! Fan blir ju avis på alla grejjer du köper

Lindbloom
                            Deltagare

Haha. Men jag vill köpa mycket mer! 😀 Mer än jag kan just nu. Måste vara lite återhållssam såhär efter jul och Berlintripp och ny resa bokad. Ratt och quick release står väl näst på tur.. 25e snart? :p

Haha joo tack ja har samma, å inga pengar

tendency
                              Deltagare

Haha joo tack ja har samma, å inga pengar

tendency
                                Deltagare

Sitter och nördar på instagram en hel del (in och följ mig: tendency82) och där finner man ju allt möjligt kul. Nyligen fann jag en rysk tjej (tanashka_kox) som gillar Subaru och som är duktig på att måla/rita. För ca en månad sedan frågade jag om man kunde lägga en beställning på en målning av STi‘n, vilket gick bra. Och häromdan blev den klar! 🙂 Den är ritad med färgpennor på ett A3-ark. Blev riktigt bra, tycker jag. 😀 Så nu väntar jag bara på att den ska krypa till Sverige med snigelpost och att den kommer fram hel!

Instagrammarn tanashka_kox ritar av min STi.

Originalbilden.

Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 480 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.