Visar 15 inlägg - 181 till 195 (av 480 totalt)
  • Författare
    Norbius
    Deltagare

Grymt, vad gick det på? 🙂

tendency
      Deltagare

Grymt! She got skills 🙂

Absolut! Det kan man säga. 🙂

Grymt, vad gick det på? 🙂

60$ fick jag betala, 513kr. Då var det med färgpennor på ett A3-ark. Tror det är samma pris om hon målar med pensel, inte säker dock. Kanske är olika pris beroende på storlek också.

tendency
        Deltagare

En longshot… men finns det möjligen någon här som vet om NRG SRK-400 Quick release passar på Works Bell Short Boss hub? Eller någon som HAR en SRK-400 och kan MÄTA baksidan på den (se bild) åt mig? 🙂 Har mailat NRG och frågat om dom kan ge mig måtten, men får inget svar…

För att kunna köra med den djupa ratt jag vill ha i STi‘n, så måste jag ha en TUNN quick release. QR’en har samma bultmönster som huben och det ser ju ut att kunna passa, men vill vara helt säker.

Har du en SRK-400 och kan mäta åt mig?

Vill veta om den passar Works Bell Short Boss.

tendency
          Deltagare

Fick nys om att man kunde se norrsken sent igår kväll, så jag tog WRX‘en och klättrade upp till toppen av berget Högbyn. Möttes av ett sjukt vackert skådespel på natthimlen! 😀 Dammade av min 11 år gamla systemkamera och knäppte några bilder, kom knappt ihåg hur man gjorde, haha.

Var inga problem att ta sig upp för berget på den snåriga, spåriga och snöiga lilla “vägen”. Subaru.

Christian S
            Deltagare

härliga bilderd—0.o—b

tendency
              Deltagare

härliga bilderd—0.o—b

Tackar!

Blev visst tillräckligt bra för att bli med i den lokala tidningen. 🙂 http://fagersta-posten.se/nyheter/nyheter/1.3515070-jerry-fangade-norrskenet-pa-bild

tendency
                Deltagare

Fick hem teckningen på min STi. 🙂 Var ännu snyggare irl! Hade dock blivit lite veck i pappret under transport, inget av allvarlig karaktär.

En fin liten hälsning, hehe…

Fick med en Domo-Kun. 🙂

Lindbloom
                  Deltagare

Snygga! Hon va riktigt duktig :))

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

tendency
                    Deltagare

Verkligen! 🙂

tendency
                      Deltagare

YES! Som jag har letat efter svar. Jag har velat veta om NRG’s tunna quick release SRK-400 passar min hub (Works Bell Short Boss hub) innan jag beställer den + ratt. Har googlat, frågat i forum, mailat NRG (riktigt dåligt av NRG som var väldigt ohjälpsamma!!) utan att få fram svar.

Igår sökte jag på “worksbell” på instagram och bara scrollade utan förväntningar bland bilder för att se om jag kunde hitta en bild på huben tillsammans med QR’en. Och DÄR fann jag plötsligt bilden som gav mig svar. 😀 Hittade en person som kör med exakt den setupen jag vill ha på min bil, bara ratten som skiljde lite i design, i neo chrome t.o.m!

Så nu vet jag vad jag ska beställa till STi’n. 😀 Måste bara mäta och se så att en 3″ djup ratt inte hamnar allt för nära mig. Annars får jag välja en grundare..

NRG SRK-400 passar med Works Bell Short Boss hub!

Lindbloom
                        Deltagare

Naajs!

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

tendency
                          Deltagare

STi‘n har grejer på väg hem! 😀

Har mätt originalrattens djup och det var ganska precis 11,8cm från plasthöljet ut till rattens framsida. Jag satt och kände efter hur nära jag kunde tänka mig att ha en eftermarknadsratt och kom fram till ett MAXDJUP på 17cm, då når jag precis med fingertoppen till blinkersspaken och ratten känns inte för nära bröstet. Med setupen jag ska köra på (nedan) så blir djupet 15,5cm… kommer nog att bli perfekt! 😎

Originalrattens djup 11,8cm.

Maxdjupet jag kunde tänka mig, 17cm. Då når jag precis blinkersspaken. Setupen nedan blir ca 15,5cm!

NRG ST-055R-MCRS. Läder, röda sömmar, ekrar i neo chrome.

NRG SWS-100BK. Svarta skruvar till tutringen! Snordyra, men orkade inte leta efter billigare, skönt att få hem allt på en gång och grejer som garanterat passar…

NRG SRK-400MC. Neo chrome givetvis. 😉

Works Bell Short Boss hub, som jag har sedan tidigare. Med skruv & insex till rattmontering, torx till airbagen, kontakt till tuta och motstånd till airbaglampan.

tendency
                            Deltagare

Ja! Men man får väl ta smällen när det smäller för att man är dum och byter bort airbagen. #yolo

tendency
                              Deltagare

Tänkte göra ett extra byte av motoroljan i WRX‘en idag. Nackdelen med att bo i lägenhet och inte ha ett garage (med lyft) till bruksbilen är att man får åka till mackens billyft för sådana här saker… Och såklart var ju den trasig! Repareras “någon gång i vår”. 😀 😡 Ps. STi‘n står i garage, men det är ett litet “förvaringsgarage”, finns i princip inget utrymme att meka, tyvärr. Bilen får plats och inget mer, ungefär.

Aja, blev en tvätt av bilen och åka upp till Högbyn en sväng (samma plats där jag tog bilderna på norrskenet).

PS. Till er som kör Impreza kombi (2001-2007) och var sugna på window vents, så har Visual Autowerks sådana på gång nu!

tendency
                                Deltagare

WRX‘en har äntligen fått ny olja. 🙂 Blev en tur till Surahammar för lån av lyften på OKQ8 där istället, och så passade jag på att hälsa på min mor i samma veva. Pillade lite med avgassystemet som har läckt mellan downpipe/mellanrör, nya bultar, muttrar ihop med lite packningspasta och det blev tätt.

Passade på att shoppa lite på mekonomen.se ikväll eftersom dom hade 25% rabatt fram till midnatt. Blev bl.a nya halv- & helljuslampor till både WRX och STi – Osram Night Breaker Unlimited, som jag har förstått ska vara bra. Bättre siktlängd och ett vitare ljus än standardhalogen. Har fungerande lampor i båda bilarna, men vill ha bättre och “kallare” ljus helt enkelt. 🙂 Köpte blå bromsoksfärg ifall jag ska lacka bromsoken på WRX‘en (original röda nu).

Måste ta bort reklamremsan under skylten! Varför har jag inte gjort det förstår jag inte.

Det blev 1661kr istället för ordinarie 2219kr.

Visar 15 inlägg - 181 till 195 (av 480 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.