- Detta ämne har 479 svar, 53,468 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 6 månader sedan av tendency.
-
FörfattareInlägg
-
26 februari, 2016 kl. 13:39 #278759tendencyDeltagare
Känns alltid gött när man vet att man har fräsch olja d—0.o—b
Btw såna krafthylsor är kanon, har använt mina sjukt mycket.Yes! Känns bra i hjärtat med extra oljebyten också.
Jag fick låna sådana av en vän förut och kände att jag också ville ha sådana, var ju bara att passa på nu under rean. 🙂26 februari, 2016 kl. 16:03 #278760tendencyDeltagareRåkade spontanbeställa en Autobahn88 “radiator cooling plate” till STi‘n. Hur mycket skillnad en sådan här gör för luftflödet genom kylaren och prestandan låter jag vara osagt, men det är ju kolfiber och den är snygg?! 😀 Riktigt fin finish och vägde typ 5 gram.
Autobahn88 “radiator cooling plate” i kolfiber.
Gammal bild! Kommer att bli fint med dom övriga kolfiberdetaljerna (även fjäderbensstaget är ett i kolfiber från Tuningworx).
26 februari, 2016 kl. 17:30 #279017LindbloomDeltagare28 februari, 2016 kl. 19:11 #278761tendencyDeltagareI brist på annat. :p Funderar lite över emblem till STi‘n. Beställde emblem i “kolfiberimitation” till fälgarnas navkåpor.. meeen, inte var det speciellt likt riktig kolfiber. Jag vill ha mörkare emblem! Aja, får duga tillsvidare tills jag hittar något bättre.
Värdsligt problem. 😀 Har köpt ett STi-emblem till bakluckan som jag har lackat svart. Men är tveksam om jag ska klistra på det. Bättre utan? OM jag klistrar på det, så tänker jag även lacka grillens originalemblem svart också!
Lacka svart och sätta tillbaka i grillen?
Så ser det ut i dagsläget, utan STi-emblem. Kanske är stilrenare utan. 🙂
29 februari, 2016 kl. 06:16 #279092BaardhDeltagareUtan emblem tycker jag är snyggast.
29 februari, 2016 kl. 10:17 #278762tendencyDeltagareUtan emblem tycker jag är snyggast.
Fortsätter nog köra utan. 🙂
1 mars, 2016 kl. 16:43 #278763tendencyDeltagare1 mars, 2016 kl. 19:05 #278764tendencyDeltagareMer bilder på STi-godiset. Fantastiskt kul att ha fått hem grejerna. Men inget gott som inte för något ont med sig?? Självklart är det något som jävlas, för jag är alltid drabbad av Murphys lag. 😀 Fastän man köper grejer som ska passa 100%, så gör det inte det.
Bekymmer #1. Tutan passar inte i quick releasen?! NRG tuta i NRG quick release… Pressar och pressar, men den går ej i. Innermått på QR mäter 50mm och tutans yttermått 51mm. ÖH. Tar jag ur “distansringen” ur QR, så blir innermåttet 55mm, så den gick ju inte. Bara försöka ordna ny, tunnare distansring till QR?
Bekymmer #2. Får inte isär QR och hub!!! Var lite väl bra passform, dom sitter som svetsade… HA HA HA.
Aja, här kommer en smärre bildbomb på allt iallafall. 🙂
Original skruvar vs. svarta skruvarna. Blev sjukt snyggt! Detaljerna som gör det.
Såhär ser det ut ihopmonterat med huben (Works Bell Short hub 116s).
Kom ju fram till att djupet skulle bli ca 15.5cm, verkligheten säger lite över 14.5cm. Kommer att bli perfekt.
1 mars, 2016 kl. 19:10 #279018LindbloomDeltagareBlir sjukt snyggt dedär!
1 mars, 2016 kl. 19:31 #279071GloremirDeltagareMMMM porr =)
1 mars, 2016 kl. 22:11 #278765tendencyDeltagareBlir sjukt snyggt dedär!
2 mars, 2016 kl. 01:18 #278766tendencyDeltagareGo ratt! Perfekt stöldskydd med QR med 🙂
Exakt. Bara plocka med sig hem. 🙂
2 mars, 2016 kl. 22:08 #278767tendencyDeltagareQuick releasen satte sig som berget i huben, fick verkligen inte loss dom från varann! I brist på verkstad hemma, så tog jag med mig skiten till jobbet där jag lyckades knacka QR ut huben. Såg sedan till att jag slipper detta bekymmer i framtiden.
4 mars, 2016 kl. 00:14 #278768tendencyDeltagareJävla meck med rattar, med gött att du löste det! Ser ut som välgjorda fina grejer.
Får se hur det blir när man ska montera det. :p Om man får tuta osv att fungera. Det är fina grejer. 🙂
9 mars, 2016 kl. 00:51 #278769tendencyDeltagareHar lite skojigheter på gång! STi‘n har i dagsläget D2 coilovers. Och WRX‘en hade jag tänkt köpa sänkfjädrar till. Men har ändrat planerna lite! Har beställt BC Racing RM coilovers till STi‘n och så ska WRX‘en få ärva D2’orna.
Dels för att D2 coilsen har suttit på STi’n sedan 2007, dvs 9 år (dock aldrig utsatts för vinter och salt). Dom ser allmänt ofräscha ut (har nog aldrig tagits av och rengjorts), har lite oljud för sig fram (kan vara vanligt “coiloverljud” enligt google), och helt enkelt för att jag vill ha nya, fräscha prylar på STi’n! 😎
Dessutom har jag till slutet av april bokat tid för montering och inställning av BC coilovers, fyrhjulsinställning, samt valsning av bakskärmar på STi‘n (ev även fram om det behövs). 😀 Så att jag till sommaren kan få lite sjysst stuk på bilen. LÄNGTAR.
Nya coilovers till STi’n beställda. BC Racing RM med fjädertal 8kg/mm fram och 6kg/mm bak.
Såhär såg det ut 2007 när D2’orna monterades – och STi‘n fortfarande var silver. 🙂
Och såhär ser D2 ut idag, har hängt med i snart 9 år (enbart sommarkörd). Har samlat på sig lite smuts.
WRX‘en ska få ärva D2. Originalhög just nu. :p Har tidigare även fått ärva OZ Ultraleggera.
Valsning av skärmar bokat till STi’n! Dessutom montering/inställning av BC, samt fyrhjulsinställning. Behövs, höhö.
Utstick bak på STi’n i nuläget.
Stuket fram i dagsläget. 😀 Stänklapparna ska monteras bort, WRX’en får såklart ärva!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.