Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 480 totalt)
  • Författare
    Christian S
    Deltagare

det har jag tänkt, frågan är bara hur många dagar och det beror på om jag jobbar kvar där jag är nu eller om jag får det jobbet som jag var på anställningsintervju för igår.

tendency
      Deltagare

det har jag tänkt, frågan är bara hur många dagar och det beror på om jag jobbar kvar där jag är nu eller om jag får det jobbet som jag var på anställningsintervju för igår.

Alright. Får se om jag kan komma iväg också, jobbar hela helgen och har tagit ut massor av ledigt redan..

tendency
        Deltagare

Uppdatering ratt STi. Om ni minns problemet med att tutan inte passade i Quick release, så är det också löst nu. Men det återstår 2 “bekymmer” innan setupen är OK inför montering (som blir efter besiktning, i vår någon gång).

Nr 1 är att QR inte går att låsa, för att dom DYRA svarta NRG-skruvarna jag köpte till ratten är för långa och tar i… 😡 Tji fick man för att man kostade på sig skruvar som ska passa. Testade med kortare skruvar, då gick det.. dom passar dock inte ihop med tutringen, så jag får köpa nya eller korta ner NRG-skruvarna.

Nr 2 är hur kablaget till tutan ska få plats. Men det får jag lösa med nya, mindre kabelskor och eventuellt korta kablarna.

Slipa, slipa.

Nu passar tutan perfekt i QR.

NRG QR går ej att låsa för att NRG-skruvarna inte är längdanpassade för NRG’s tunna QR…

Med kortare skruvar gick det.

Hela setupen skulle vara fin som inredningsdetalj.. 🙂

tendency
          Deltagare

Har som sagt till slutet av april bokat in STi‘n för byte till nya coilovers, valsning av skärmar, justera in alla hjulvinklar för ett sjysst stuk och fyrhjulsinställning. Men med nya XXR-hjulen kommer jag inte någonstans då det skrapar i skärmarna bak. :p Var till mitt undermåliga garage i fredags och tänkte höja upp D2 coilsen bak, men fick inte loss låsringen i brist på ordentliga verktyg. Gav upp, handlade lite rediga grejer och gjorde ett nytt försök idag – gick som smort. Så nu kan bilen köras igen.

I fredags fick STi‘n känna på lite vårsol. Vill ut och kööööra!

Skulle höja coilsen bak, men fick inte loss låsringen. 😀 Fick tips via SSC på fb hur jag skulle gå till väga…

…så i lördags handlade grejer som skulle hjälpa mig att få loss ringen; bl.a rörtång, en creme bruleébrännare, fälgtvätt med oxalsyra som ska lösa aluminumoxid. Köpte även lite annat nödvändigt skit.

“Gourmetbrännare”.

Rörtång och momentnyckel.

Bra att ha multislip med en massa tillbehör. Och en helt onödig kniv, var ju neo chrome…

Strålkastarpolish (någon som har testat och vet om kitet är bra?). Biltemas plastidip, ska lacka lite smågrejer i motorutrymmet.

Idag gjorde jag ett nytt försök. Behövde inte ens värmaren, ringen lossnade direkt med rörtången och allt gick sedan smidigt att justera. 🙂 Den som har monterat benen hade tänkt lite fram i tiden och smetat kopparpasta i gängorna.

På andra sidan räckte det att knacka lite på ringen! Fjäderbenen ser fräscha ut trots 9 somrar på nacken.

Man får göra det bästa av situationen när man har ett kasst garage med grusat golv….. :rolleyes:

Höjde bilen 30mm, före & efter.

Kommer några bilder sedan på hur bilen ser ut nu. Ser ut som en monstertruck. 😀

Lindbloom
            Deltagare

Skönt de löste sig me coilisarna 🙂

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

tendency
              Deltagare

Ja, det var skönt. 🙂 Hade ju kunnat slänga på andra hjul i värsta fall, men detta blev mindre omständigt, trots lite pyssel.

Koffe
                Keymaster

Haha, grymt att det blev en brännare 😉
                  Där min kommit till mest nytta är när man ska skruva loss hela fjäderbenet. De 2 bultarna som håller benet i “spindeln” (bulten som hållaren till bromsslangen sitter i + den under). Utan värme kan de vara hopplösa!
                  Skönt att det löste sig iaf!
                  (En liknande momentnyckel fick jag för 1 öre på Lidl f.ö… “Allt på bordet 100 kr”, men gick in för 0,01 kr. Helt OK köp 😀 )

tendency
                  Deltagare

Valsa närmare 3cm lär ju bli en utmaning, om du inte ska köra mer än -3 grader camber dvs.

Klart det ska bli “lite” negativ camber, tror inte det behövs mer än 3° dock.. hoppas jag inte iallafall! :p Går nog att lösa, ska du se. Snubben som ska ställa in skiten har själv haft med STi -03 med XXR 18x9.75” ET20 som han fick att lira.

tendency
                    Deltagare

Haha, grymt att det blev en brännare 😉
                      (En liknande momentnyckel fick jag för 1 öre på Lidl f.ö… “Allt på bordet 100 kr”, men gick in för 0,01 kr. Helt OK köp 😀 )

Det är alltså du som är… Kristofer (var tvungen att kolla min tråd på fb). 🙂 Den kom ju aldrig till användning nu, men bra att ha till framtiden!
                      Haha, det måste vara den billigaste momentnyckeln ever. 😀 Tyckte min var billig som det var en kampanj på, 279kr.

tendency
                      Deltagare

Och såhär ser STi’n ut höjd, med hjul som sticker ut liiite och utan stänklappar bak! Som sagt, monster truck. Eller hotrod eftersom den är högre bak. :p

Kassa mobilbilder.

Kamerabilder.

Bonusbild.

Norbius
                        Deltagare

Kollade på exakt samma kniv på Biltema igår, mest för att den såg cool ut haha 😀
                          Kul att du fick loss ringarna, mina satt lika jävligt 😀
                          Blir nog riktigt grymt stuk i slutändan. Hade 18×9,75″ på min Hawkeye och det fick jag valsa braaaa för att inte ha galet mkt camber :p

tendency
                          Deltagare

Kollade på exakt samma kniv på Biltema igår, mest för att den såg cool ut haha 😀
                            Kul att du fick loss ringarna, mina satt lika jävligt 😀
                            Blir nog riktigt grymt stuk i slutändan. Hade 18×9,75″ på min Hawkeye och det fick jag valsa braaaa för att inte ha galet mkt camber :p

HAHA! Köpte den bara pga det, är ju som lite kär i neo chrome. Ska hänga den i backspegeln eller något. :p
                            Hade jag bara haft rörtång första vändan, så hade det nog inte varit några problem. Hur fick du loss dina?
                            Ja, jag hoppas det! Kan förstå att det fick valsas. 😉 Det ska nog räcka med att valsa in kanten (och inte dra ut skärmen) och ställa någon grad, så är man hemma.

tendency
                            Deltagare

Ser fan fett ut med lite rake d—0.o—b

Haha. Borde höja lite mer och fixa fetare gummi bak. 😀

tendency
                              Deltagare

Har monterat bort stänklapparna även fram på STi’n.

Trodde att dom satt med vanliga plastclips och tänkte borra ur dom, men det gick inte eftersom dom var i metall. Funkade inte så bra med träborr. Vilken TUR att jag spontanköpte multislipen i lördags, den kom väl till pass! 😀 Kapskivorna för metall var dock av varierande kvalité… vissa gick av bara jag råkade dutta till dom. Aja, 5-6 skivor senare så hade jag iallafall fått bort båda stänkisarna.

Här med stänklapparna fram. Putsade till en bild från förra inlägget.

Stänklapparna satt med metallclips, fick kapa bort skiten. Finns säkert något annat enkelt sätt att få bort dessa?

Borta! Men lacken på sidokjolens framkant kommer ju att blästras bort av grus.. tips? Genomskinlig foliering?

Hade börjat skymma ute, men såhär ser det ut utan stänklappar.

Norbius
                                Deltagare

HAHA! Köpte den bara pga det, är ju som lite kär i neo chrome. Ska hänga den i backspegeln eller något. :p
                                  Hade jag bara haft rörtång första vändan, så hade det nog inte varit några problem. Hur fick du loss dina?
                                  Ja, jag hoppas det! Kan förstå att det fick valsas. 😉 Det ska nog räcka med att valsa in kanten (och inte dra ut skärmen) och ställa någon grad, så är man hemma.

Krypspray och knacka som en stolle på ringarna 🙂

Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 480 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.