Visar 15 inlägg - 241 till 255 (av 480 totalt)
  • Författare
    Norbius
    Deltagare

Krypspray och knacka som en stolle på ringarna 🙂

Ang sprutet från däcken, så montera som dusa bara transparant plastfilm på, syns knappt och bara att byta ut när den blivit risig

tendency
      Deltagare

Ang sprutet från däcken, så montera som dusa bara transparant plastfilm på, syns knappt och bara att byta ut när den blivit risig

Får nog bli så! Enkelt och syns förhoppningsvis inte så mycket. 🙂

tendency
        Deltagare

Bryr man sig om sånt tjafs 😉 kan jag tycka såna här mini mudflaps i kolfiber är rätt najs.

http://www.ebay.co.uk/itm/Universal-Real-Carbon-Fibre-Mini-Mud-flaps-fits-all-Alfa-Romeo-and-Fiat-/271882479309

Men hallå, klart jag gör! 😮 WRX’en, maybe not, men STi’n – JA. Nu vill jag ju köra lappfritt (:p), men sådana där små diskreta skulle kunna vara ett alternativ! Speciellt om dom är i kolfiber.

dawen
          Deltagare

Hela setupen skulle vara fin som inredningsdetalj.. 🙂

Inte för att vara den som är den men jo kanske kan vara en bra plan ändå :rolleyes:
            https://www.facebook.com/www.InitialP.hk/videos/968202889942283/

tendency
            Deltagare

Inte för att vara den som är den men jo kanske kan vara en bra plan ändå :rolleyes:
              https://www.facebook.com/www.InitialP.hk/videos/968202889942283/

Hahaha, OMG! Det är därför jag inte har köpt något omärkes skit. Har sett komplett kit med hub och ratt för några hundringar.. lär ju vara bra grejer.. :p

tendency
              Deltagare

Inte hänt någonting på över en månad, men det har ju sin förklaring i att jag har varit i Thailand under tiden. 😀 Helt fantastiskt avbrott från vardagen, lämnade en snöigt Sverige för 37°C och sol. Finns lite bilder på min instagram: tendency82. Nog om det.

Innan jag åkte beställde jag BC Racing RM coilovers till STi‘n via TSD Tuning. Kanonkontakt med ena ägaren och jag kunde få dom skickade till min vapendragare Qvirren eftersom jag skulle vara bortrest, thanks bro! Hämtade dom samma dag jag kom hem och upptäckte tyvärr att jag hade fått hem BR-modellen, jag beställde RM… Och jag som ska lämna in bilen för en del arbeten till helgen..!

Kontaktade TSD som menade att han hade lagt upp fel modell på hemsidan. Lite underligt eftersom jag hade kontakt personligen med honom och skrev att jag ville ha just RM. Aja, misstag kan göras och jag fick skicka tillbaka dom om jag ville. Men efter lite övervägande tog jag beslutet att behålla dessa BR på villkoret att jag blev kompenserad, för priset jag hade betalat var högre än vad BR kostar hos vissa andra återförsäljare. Fick OK på det. Väntar på pengarna just nu..

BR och MR är exakt samma ben, förutom att dämparen har uppgraderats till en inverterad på RM. BR räcker nog till för mina behov.

BC Racing BR till STi.

Det snöade när jag åkte till Arlanda med WRX‘en, så vinterdäcken satt fortfarande på när jag kom hem. Bilen startade utan knorr, trots 4v stillastående. Nu är det iallafall bytt till sommarskor! Fälgarna behöver renoveras, fixa lite skador och på med ny färg. Men det får bli senare i sommar någon gång.

Sommarskor på! Dom D2 coilovers som sitter på STi’n just nu kommer att monteras på WRX‘en längre fram. En V-Limited frontläpp hade suttit fint också!

tendency
                Deltagare

Jaha, fyller år idag och firade det med att beställa en V-Limited frontläpp till WRX’en. 🙂

tendency
                  Deltagare

Premiärturen för säsong 2016 med STi‘n är avklarad! 😀 Det blev raka spåret till Christoffer “Totte” Pettersson på Downforce Garage. Under resan dit började det snöa, wtf…

På schemat står valsning av skärmar, byte från D2 coilovers till BC Racing dito och inställning av höjd/hjulvinklar för ett sjysst stuk. 🙂 Ser sååå fram emot när det är klart.

tendency
                    Deltagare

En preview på en skitig bil! Hämtade STi‘n idag från Christoffer. Skärmarna valsade runtom, fram är det lagom valsat så att innerskärmarna slipper plockas bort. 😀 Nya coilovers på, höjd och vinklar inställt lite grovt. Det är inte helt klart, det ska finjusteras och göras en hjulinställning senare i veckan. Det skrapar lite bak, så det ska höjas en aning.

Men satan vad jag är nöjd med utseendet. Ser så rå ut! 🙂 Mer bilder kommer längre fram.

Lindbloom
                      Deltagare

Stiligt!

tendency
                        Deltagare

Stiligt!

tendency
                          Deltagare

I did a thing. 😀 Har sedan tidigare monterat en Tuningworx fjäderbensstag i kolfiber (Spec C-design) på STi‘n. Dock så har jag en Autobahn88 TMIC som är 50% större än original, så monteringen av staget blev minst sagt tight! Det var precis på f***håret att det fick plats. Jag tror inte att det gör någon skada att den ligger så tight mot IC’n, men jag gillar det inte…

Så jag gör en vild chansning och beställer ett annat fjäderbensstag i kolfiber som jag har spanat på ett tag – och hoppas att den passar bättre. Utseendemässigt skulle den göra sig ännu bättre på bilen, den är sjukt snygg (klicka på bilden för större)! Så jag hoppas verkligen att den passar. Annars får jag väl montera den på WRX‘en istället. :p

Råkade beställa ett M2 Motorsport fjäderbensstag i kolfiber till STi‘n…

…trots att jag nyligen har monterat ett Tuningworx i kolfiber.

Men jag gillar inte att Tuningworx ligger så tight mot IC’n.

Skulle inte nya staget passa, så får jag väl slänga det på WRX‘en istället. 🙂 Som idag har ett från Summit.

Lindbloom
                            Deltagare

Ja kan lösa ditt problem, byt ic med mig 😉

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

tendency
                              Deltagare

Ja kan lösa ditt problem, byt ic med mig 😉

Om du byter inredning med mig. 😉

Lindbloom
                                Deltagare

Haha men ja gillar min svarta 😉

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Visar 15 inlägg - 241 till 255 (av 480 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.