Visar 15 inlägg - 256 till 270 (av 480 totalt)
  • Författare
    Norbius
    Deltagare

Snyggt! Plockade av mitt org kolfiber STI-stag häromdan då det lever och har sig när man kör bilen. Det ligger så tight emot icn sen jag monterade v8 ic.
      Tyckte jag lyckades skohorna in det bra, men sjukt irriterande med små irriterande ljud ifrån motorrummet när staget skrapar emot icn när motorn rör sig vid gaspådrag.
      Får kolla på ett annat till bilen tror jag 🙂

Inte för att jag lär märka någon skillnad, då jag typ aldrig har den på bana, är väl mest estetiskt för min del, snyggt med stag =) Speciellt i kolfiber!

tendency
      Deltagare

Haha men ja gillar min svarta 😉

Jamä! Jag gillar min blåa, men det passar inte med grön bil. 🙁

tendency
        Deltagare

Snyggt! Plockade av mitt org kolfiber STI-stag häromdan då det lever och har sig när man kör bilen. Det ligger så tight emot icn sen jag monterade v8 ic.
          Tyckte jag lyckades skohorna in det bra, men sjukt irriterande med små irriterande ljud ifrån motorrummet när staget skrapar emot icn när motorn rör sig vid gaspådrag.
          Får kolla på ett annat till bilen tror jag 🙂

Inte för att jag lär märka någon skillnad, då jag typ aldrig har den på bana, är väl mest estetiskt för min del, snyggt med stag =) Speciellt i kolfiber!

Samma problem som mig då! Jag upptäckte faktiskt idag något “dunkande” ljud på tomgång som jag misstänker kommer från att staget ligger mot IC’n.. så jag hoppas verkligen att det nya staget passar bättre. Tittar man på designen, så verkar den lämna mer utrymme för IC. Visar sig.

ELLER HUR, snyggt, speciellt i kolfiber. 😉

tendency
          Deltagare

Jag har ett “inredningsbekymmer” i min STi. Original STi-inredningen är snygg och skön i sin blåa alcantara. Men, den passar ej med bilen som är grön… Jag vill ha svarta säten! Jag vill främst byta ut framstolar och baksäten, men eventuellt även dörrsidor och matta. Jag var på G att byta mot en snubbes svarta skinnsäten, men han drog sig ur pga försäljning av bilen.

Jag har kommit fram till några tänkbara alternativ:

1. Svart skinninredning från en Impreza 2001-2007
            2. Mörka STi-inredningen från en STi PSE eller Spec C
            3. Universal sportstolar i svart skinn + baksäte i skinn från Impreza 2001-2007
            4. Andra förslag? Passar säten från någon annan Subaru? Klä om min inredning i skinn?

Har du eller vet någon som har ovanstående och vill sälja eller byta mot min svartblåa STi-inredning?
            Har lagt ut en bytes/köpes-annons på forumet.

1. Jag vill ha framstolar + baksäte i svart skinn från Impreza 2001-2007…

2. Eller dom mörka från STi PSE eller Spec C…

3. Eller baksäte i svart skinn från Impreza 2001-2007 + nya sportstolar i skinn (Cipher Auto har en snygg modell! :eek:).

Bytes mot mina säten/inredning.

tendency
            Deltagare

Lovade ju lite mer bilder på stukningen av STi‘n, här kommer det. 🙂

Inlämnad till Christoffer “Totte” på Downforce Garage.

Skärmarna valsade runtom. Fram lagom valsat = innerskärmare kan sitta kvar. 🙂

BC Racing BR monterade, Totte justerar in höjd och vinklar lite grovt.

Resultatet, hjulinställning och finjustering på G.

Skrapar lite bak, ska höjas liite.

Koffe
              Keymaster

Blev grymt bra!

Ang. inredningen. Varför inte bara ta den svarta originalinredningen från en WRX?

//Koffe

tendency
                Deltagare

Blev grymt bra!

Ang. inredningen. Varför inte bara ta den svarta originalinredningen från en WRX?

//Koffe

Det blev det, tack!

För att jag inte riktigt gillar den. För tråkigt och oexlusivt med tyg i STi, blir ju en nedgradering. :p Men färgmässigt skulle det göra sig bra.

tendency
                  Deltagare

Fick hem STi‘ns nya fjäderbensstaget idag. Så vackert! Hoppas det passar över IC’n. 😀

M2 Motorsport fjäderbensstag i kolfiber.

tendency
                    Deltagare

Sådärja! Det drog ut lite på tiden för hjulinställning pga att muttrarna till toeinställning fram inte vill lossa. Men nu är det klart och bilen är höjd lite bak = inget mer skrap bak. 🙂 Fick bilen hemkörd av Totte, snacka om service! Dagen till ära var det årets första riktiga vårdag med +16ºC och strålande sol. Blev en avspolning av bilen, en njutningsfull runda och några bilder i solnedgången.

Hade jag vetat att det skulle bli så tajt med 235/40 däck, så hade jag kört på 225/40. När jag sitter och tittar på bilder av bilen känner jag att rent estetiskt skulle jag föredra att bilen var lite lägre, faktiskt. Har redan suttit och kikat på smalare däck, för att kunna få ner bilen lite. Men man får väl vara lite realistisk och avvakta med det.. dessa däck är ju sprillans nya och jag har ju så mycket annat att handla och fixa. Får väl hoppas att däcken sliter ut sig snabbt, så att man blir tvungen att köpa nya!? 😀

Coils inställda, hjulinställning gjord, bilen klar för bruk! Gillar hur väl hjulen fyller ut hjulhusen. 🙂

Årets första vårdag. Med den kom årets första mygg – i massor.

tendency
                      Deltagare

Har pysslat lite med STi. Grejat med fjäderbensstag och monterat “radiator cooling plate”. Har även polerat framlyktorna bl.a, uppdaterar om det sen.

Det nya M2 Motorsport fjäderbensstaget passade inte STi‘n, haha. 😀 Min IC är för stor! Tuningworxstaget jag hade på hade nötts där den låg emot IC’n. Eftersom M2-staget inte passade, så ska den monteras på WRX! Och jag SKA få Tuningworx att passa STi, har börjat slipa på staget och testat med distansbrickor. Ska slipa mer på staget och fixa distansplattor. Kommer nog att bli bra till slut. 🙂

M2 Motorsport passade inte heller… Ska monteras på WRX istället.

Tuningworx hade skavt mot IC. Ska modifiera så att det passar STi! 😡

Testar att höja upp staget med brickor. Ska fixa distansplattor sedan.

Plockade bort luftintaget i kolfiber…

…satte dit en kylarpanel i kolfiber från Autobahn88.

Motorutrymmet börjar sakta men säkert styra upp sig – jämfört med hur det såg ut när jag köpte bilen. Blåa slangarna ska bytas ut mot svarta do88. Och IC ska troligtvis lackas svart.

Motorutrymmet vid köp.

tendency
                        Deltagare

Nyligen hemkommen från en lång dag med kul aktiviteter! Har hämtat STi’n från helrekond, varit på photoshoot och sedan besökt “Westaroze Spontan Träff”. KANONDAG! 😀 Kommer lite mer bilder och info imorn. Tills dess:

Jag hade som sagt även polerat framlyktorna på STi‘n. Dom såg väldigt tråkiga ut med sin matta yta. Så jag köpte Biltemas Strålkastarpolish för 159kr. Och jag tycker att resultatet blev bra för dom pengarna! Avsevärt mycket bättre än innan, nu slipper man ju skämmas iallafall. 😀 Förebilderna är tagna i sol och efterbilderna i skugga, men man ser ändå skillnaden tydligt.

Höger lykta, före och efter

Närbild

Vänster lykta, före och efter

Närbild

Polishen jag använde, till vänster

Igge
                          Deltagare

Brukisen skulle behöva lite sån polish. Lättanvänd?

tendency
                            Deltagare

Brukisen skulle behöva lite sån polish. Lättanvänd?

Väldigt lättanvänd. Kitet innehåller en polishpasta som du gnuggar över hela lyktan med en microfiberduk, torkar av överflöd. Stryker pä en försegling med duken. Klart. 🙂

Igge
                              Deltagare

Får testa det. Dock är den ganska mycket sämre än din lykta var 😛

tendency
                                Deltagare

Får testa det. Dock är den ganska mycket sämre än din lykta var 😛

Hehe! :p Borde väl ge någon effekt, tycker jag.

Visar 15 inlägg - 256 till 270 (av 480 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.