Visar 15 inlägg - 271 till 285 (av 480 totalt)
  • Författare
    Manor
    Deltagare

OT
      När det gäller polering av strålkastare så finns det en hel del olika “paket” för detta. Det vanligaste är att man kör med våtslipning i några omgångar och fortsättning med polering med medel i några steg för att slutligen lägga ett skydd.
      /OT

tendency
      Deltagare

Jahapp, då har man äntligen hunnit gå igenom lite bilder från dom senaste dagarna! Det var full rulle hela förra veckan, har inte hunnit med att uppdatera allt här eller ens lägga upp bilder någonstans. :p

STi‘n har varit på helrekond, sedan på Photoshoot i Västerås tillsammans med Andreas Qvick och hans vita GT -99 och med Pontus Blomqvist bakom kameran. Dessutom varit på två bilträffar, i fredags Westaroze Spontan Träff och i lördags Barkarby.

Torsdag, lämnade in STi‘n på helrekond hos Paul Hauki i Virsbo (Instagram: paulhauki). Riktigt nöjd med resultatet, har aldrig sett bilen så blank och putsad. 🙂

Fredag, precis hämtat bilen från rekonden. Så fiiin! Ville inte köra bilen…

Senare på fredagen åkte jag och Andreas Qvick (Instagram: andreasqvick) till Västerås där vi hade photoshoot med Pontus Blomqvist (Instagram: pontusblomqvistfoto)

They see me rollin’, they hatin’. 😀

Så jävla snygga bilder!

På kvällen var vi till Westaroze Spontan Träff.

Pontus var med även där.

Ulf W Photography

Sneaky. 😉

Bilder från Barkarby kommer med nästa uppdatering!

tendency
        Deltagare

Lite bilder från Barkarbyträffen (2016-05-07). Innan träffen samlades SSC vid Burger King, Kista. Och innan uppsamlingen styrde vi från inlandet upp en samåkning Fagersta-Kista, där karavanen fylldes på med Subarulovers längs vägen!

Fagersta-Kista

Letar tvätthall innan uppsamlinen vid BK, Kista.

Putsa… 😛

Vid Burger King, Kista.

Sedan rullade vi mot Barkarby.

På plats!

Amanda och Pontus (Instagram PontusBlomqvistFoto)

Hittade en green brother from another mother när jag skulle hem! Här syns det att jag har guld pearl i lacken.

Grym samåkning till Kista, grym uppslutning och karavan med SSC till Barkarby, grym bilträff! Kul att träffa alla Subarufolk och övriga! 😀 För fler bilder, kika in i mitt album här på Garaget.

tendency
          Deltagare

Som en del säkert redan sett på facebook, så fick jag hem V Limitedläppen till WRX. 🙂 Läppen var kanon, perfekt passform, snygg på bilen, men det var en grej som ser B ut (bilden längst ner).. Det syntes inte i annonsen, störigt. Hade jag vetat det, så hade jag beställt en annan läpp. Aja, blev ett lyft för bilens utseende ändå!

Hur ser era plastläppar ut i bakkant?

Nu med läpp! 🙂 Storebror smyger i bakgrunden.

Lite före- & efterbilder då. Ja, jag vet att bilen är smutsig. :p

Rotade fram en (före)bild från i höstas.

Det som såg B ut… Varför inte gjuta en täckande del i bakkant också?

tendency
            Deltagare

Fått hem ett stenskottskydd, en s.k. “bug deflector”. En Subaru originaldel som inte finns i Sverige, fick beställa från staterna. Tänkte montera den på STi‘n. Vet dock inte om min Seibon kolfiberhuv ser helt 100% lika undertill som OEM? Ifall den går att fästa. Sitter ju fäst på en OEM-style kolfiberhuv på bilderna nedan iaf, ser ut som min Seibon. 🙂 Annars får den fästas på WRX‘en istället då. :p Tur man har en till blobeye att donera prylar till som “blir över”.

Har även fått hem en Grimmspeed adapter till WRX‘ens catback, har ett störigt läckage mot downpipe. Nu lär det bli helt tätt.

tendency
              Deltagare

STi besiktigad utan anmärkning, med beröm. “Det är seriöst byggt, inga konstigheter här”. Firade med en sen eftermiddagsfrukost på Lappens Gatukök i Hedemora. 🙂

Igge
                Deltagare

Gött att få lite beröm 🙂

tendency
                  Deltagare

Ja, det är kul att höra. 🙂

tendency
                    Deltagare

STi‘n har äntligen fått sin NRG ratt och Quick Release monterad, som en del av er redan har sett på facebook. Tuta och blinkersretur fungerar och ingen airbaglampa lyser. 🙂 Sitter som ett jäkla smäck. Toknöjd med resultatet! 😀 Inte alls sugen på nya stolar nu. Kanske skulle ta och beställa svarta skinnstolar med röda sömmar?!

En sammanställning kommer på vilka prylar jag har använt och vad som är gjort – med bilder.

Kommer även mer bilder på allting monterat.

Bubu
                      Deltagare

Godis.

tendency
                        Deltagare

Oh ja. 🙂

tendency
                          Deltagare

Fler bilder på rattinstallationen i STi‘n.

Ratt: NRG ST-055R-MCRS (350mm, 3″ deep, neo chrome, leather & red stitches)
                            Quick release: NRG SRK-400MC (thin version, neo chrome)
                            Hub/nav: Works Bell 116s Short Boss (2001–2007 Impreza WRX & STI (SRS Airbag equipped))
                            Svarta skruvar tutring: NRG SWS-100BK (istället för medföljande silver)

Djupet på installationen blev perfekt för mig! Originalrattens djup är 11,8cm och denna blev 14,8cm.

Når med lätthet blinkersspaken (vars retur funkar tillsammans med Works Bellhuben!).

Bild från igår, Salaträff #1. Ratten i rutan. :p

Träffade André Bergström (STiAndriiie) med sin STi -07, alltid lika trevligt!

Igge
                            Deltagare

Gött!

Kan ju ärligt säga att jag inte delar din smak helt men, precis som med rallyjohan, är det kul att se någon som gillar vad de pysslar med och vet vad de vill! 🙂

Kör hårt! 😀

tendency
                              Deltagare

Gött!

Kan ju ärligt säga att jag inte delar din smak helt men, precis som med rallyjohan, är det kul att se någon som gillar vad de pysslar med och vet vad de vill! 🙂

Kör hårt! 😀

Så kan det vara, smaken är ju som bekant som baken. Och hur kul vore det om alla hade exakt samma smak och ville göra exakt samma modifieringar? 😀 Jag tycker att det är skitkul att vi har sådan mångfald bland projekttrådarna, intressant att se vad alla andra pysslar med och hittar på för skoj. 🙂

Tack!

Gloremir
                                Deltagare

Visst är det som både du och igge säger, smaken är som baken. Men alltid kul att läsa om andras projekt.

Vart höll du hus någonstans då? trodde jag skulle få se dig nere på björkvik 😉

Visar 15 inlägg - 271 till 285 (av 480 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.