Visar 15 inlägg - 286 till 300 (av 480 totalt)
  • Författare
    tendency
    Deltagare

Visst är det som både du och igge säger, smaken är som baken. Men alltid kul att läsa om andras projekt.

Vart höll du hus någonstans då? trodde jag skulle få se dig nere på björkvik 😉

Jag har jobbat 12.5tim skift, fantastiskt kul! Tagit så mycket ledigt att jag fick hoppa Björkvik, tyvärr. Verkar har varit en bra träff med fint väder. 🙂

Bubu
      Deltagare

Ja, det var det. Nästa gång ska Du vara med! Det blir kanske någon annan körning under sommaren. Styrelsen snackade om Gröndal. Vi får hoppas att det blir något.

tendency
        Deltagare

Ja, det var det. Nästa gång ska Du vara med! Det blir kanske någon annan körning under sommaren. Styrelsen snackade om Gröndal. Vi får hoppas att det blir något.

Lindbloom
          Deltagare

😀 Ja, vi får se om jag kanske kan haka på till Gröndal om det blir av.

Klart du ska 😉

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

tendency
            Deltagare

Klart du ska 😉

Har inge hjul att åka på, men blev erbjuden att eventuellt få låna 17″ med slitna R-däck. :p

tendency
              Deltagare

Sådärja, nu har jag skrivit en hel uppsats angånde installationen av eftermarknadsratten i min STi -03. En komplett guide med beskrivning av DELAR, MODIFIERING & INSTALLATION. 🙂 Installationsdelen är liknande oavsett vilken setup man väljer att köra på. Så in och kika på min tråd här på forumet:

Komplett guide eftermarknadsratt (delar, modifiering, installation)

Ratt: NRG ST-055R-MCRS
                Quick release: NRG SRK-400MC
                Hub/nav: Works Bell 116s Short Boss
                Svarta skruvar tutring: NRG SWS-100BK

Lindbloom
                Deltagare

Har inge hjul att åka på, men blev erbjuden att eventuellt få låna 17″ med slitna R-däck. :p

Ääh de e väl bara å köra på dom du har? Å en anledning å köpa nya sulor

tendency
                  Deltagare

Vad är det för fel på hjulen du har nu? Dom e väl helt nya?

Ääh de e väl bara å köra på dom du har? Å en anledning å köpa nya sulor

Lindbloom
                    Deltagare

För stora hjul med fel mått för att svänga med. :p Skrapar ju redan nu i skärmarna ibland.

Lite mer camber bara löser de 😉 elr hårdare på dämparna

tendency
                      Deltagare

Lite mer camber bara löser de 😉 elr hårdare på dämparna

Lindbloom
                        Deltagare

Bara maxa

tendency
                          Deltagare

Kör alltid mitt eget race, det jag tycker är kul och gillar. Hoppas jag att alla gör, och inte styrs av andras åsikter! 🙂

tendency
                            Deltagare

Jag fick ju hem en s.k. “bug deflector” (stenskottsskydd till motorhuven). Jämförde STi‘ns kolfiberhuv med WRX‘ens originalhuv och det skiljer sig lite undertill, kolfiberhuven saknar några hål i framkant som används vid montering. Så bug deflectorn gick ej att montera på STi’n! Synd, hade gjort sig bra på den, tror jag. Eventuellt att man kan borra nya hål… meeen, har inte kikat närmare på det – eftersom jag valde att montera den på WRX‘en istället. Tycker att den gjorde sig bra. 🙂

STi kolfiberhuv, jämförd med…

…WRX originalhuv.

STi kolfiber saknar hål här…

…som WRX original har, vilka används till montering av bug deflectorn.

Resultatet.

Igge
                              Deltagare

Är typ max camber. 😀 Och dämparna är 2 klick från hårdaste.

Ska du få det hårdare så det funkar på bana hjälper inte klicken oftast.
                                Det är hårdare fjädrar som gäller och det går inte att klicka sig till tyvärr

Men en extra uppsättning hjul är väl en rättighet? 😛

tendency
                                Deltagare

Det är hårdare fjädrar som gäller och det går inte att klicka sig till tyvärr

Men en extra uppsättning hjul är väl en rättighet? 😛

Så är det.

En rättighet bilen har att få utkräva hjul av sin ägare? Mycket möjligt! 😎

Visar 15 inlägg - 286 till 300 (av 480 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.