Visar 15 inlägg - 316 till 330 (av 480 totalt)
  • Författare
    Lindbloom
    Deltagare

Ja kör till större del bara me meguiares å e sjukt nöjd med deras produkter 🙂 lättarbetade, håller bra, å så luktar dom godis

tendency
      Deltagare

Ja kör till större del bara me meguiares å e sjukt nöjd med deras produkter 🙂 lättarbetade, håller bra, å så luktar dom godis

tendency
        Deltagare

Mera toning på WRX! Efter att ha monterat den svarta bug deflectorn och tonat sidoblinkers så känns det helrätt att fortsätta med svart tema. Sagt och gjort, tog och tonade dimljusen också.

Har sedan tidigare blå toningsfilm på dimljusen och jag beslutade att bara tona den, dels för att inte “förstöra” dimljusen och för att “öva” på att lackera toning – lätt att dra bort om det blev skit och även dra bort längre fram om jag tröttnar. Kan säga att det var mycket enklare att tona med sprayfärg än att byta/montera ny toningsfilm!

Säkert inget varken polis eller bilprovningen gillar, men jag ska dra ur säkringen till ljusen för att jag ändå aldrig använder dom. Ren utsmyckningsdetalj. Tycker det gjorde sig bra med bug deflectorn och det övriga svarta. 🙂

Tonat dimljusen. Blacked out theme på gång..

Ska senare även plocka bort blinkersglaset i strålkastarna och lacka insatserna svarta.

FÖRE/EFTER

Sänkning (D2 coilovers) kommer, någon gång. 😛

tendency
          Deltagare

Glad midsommar på er allihopa!

I torsdags råkade jag ut för ett missöde med STi‘n. Jag körde för nära en trottoarkant när jag skulle parkera och kolfiberläppen fick stryk. 😀 Blev så less att jag inte ens orkade bli arg. Har gjort EXAKT samma sak en gång tidigare, då med en M3 E46 och en AC Schnitzer kolfiberläpp (billig). Som om det inte var nog, så råkade jag igår (fredag) skrapa läppen återigen mot någon jäkla kant. Men då var det ju redan skitsamma, haha.

Hade tänkt åka till Raceism i Polen, men nu sket jag i det och beställer lite prylar istället. 🙂 Läpp, diffuser och nya hjulmuttrar på väg hem. Kände ändå att bilen inte var “klar” inför Raceism. Siktar på det till nästa år, då har man förmodligen större möjlighet att kanske bli antagen till utställningsområdet?

Knakelibrak i torsdags.

Skrrrrap i fredags.

Lite nya grejer på väg.

STi poserar på midsommaraftons morgon. Dat ass.

Javiisst
            Deltagare

https://m.youtube.com/watch?v=o3_rcZH4ykk

Något du kanske gillar med tanke på allt du har i den färgen 🙂

tendency
              Deltagare

https://m.youtube.com/watch?v=o3_rcZH4ykkNågot du kanske gillar med tanke på allt du har i den färgen 🙂

Yes, sett det där. Tycker det är skitsnyggt! 😀 Men tror att det skulle bli för mycket på min bil?? Eller?

tendency
                Deltagare

Väntar fortfarande på beställda delar till STi‘n. Så jag har pysslat lite med WRX‘en. Har monterat kolfiberfjäderbensstaget från M2 Motorsport. Fjäderbensstag nr 2 som jag beställde till STi, men som inte passade. :p Riktigt snyggt stag! Och så har jag även bytt ut original luftintag mot ett kolfiber dito.

Bytt fjäderbenstag, till ett i kolfiber. Före & efter…

Även bytt luftintag, till ett i kolfiber. Och gått loss med en putsduk. Före & efter…

Torkade rent under huven också. Före & efter…

Igge
                  Deltagare

Vill du bli av med gamla intaget? 😀

tendency
                    Deltagare

Vill du bli av med gamla intaget? 😀

Haha. Nja, kanske bra att ha i framtiden-grej. :p Har två original liggandes nu.

tendency
                      Deltagare

Jisses män, en luftintag i kolfiber till din bruksbil? Ja det är ju härligt på ett sätt, men jag tycker du borde testa att pusha gröna faran lite på någon bana eller konbana och se om du tycker det är kul. Jag körde min första konbana förra året, och det var hysteriskt roligt, och jag tycker man ser på bilen på ett annat sätt efteråt.

Varför inte? Det satt i STi’n tidigare, men det blev överflödigt. Kanske skulle ha slängt den istället?
                        Tja, bana hinns kanske med någon gång. Inte det jag prioriterar i dagsläget.

Javiisst
                        Deltagare

Yes, sett det där. Tycker det är skitsnyggt! 😀 Men tror att det skulle bli för mycket på min bil?? Eller?

Jag tycker den kommer vara skit fint på The green hornet

tendency
                          Deltagare

Jag tycker den kommer vara skit fint på The green hornet

Kanske skulle ge det ett försök. Går ju alltid att dra bort om inte annat. 😀

Javiisst
                            Deltagare

Kanske skulle ge det ett försök. Går ju alltid att dra bort om inte annat. 😀

tendency
                              Deltagare

Fortsatt pyssel med WRX. Inhandlade mig en skärmvals tidigare i somras och nu kom den till användning. Håller på och valsar skärmarna runt om. 🙂 Har valsat tre skärmar hittills och det har gått över förväntan bra (första gången jag gör det). När jag någon gång slänger på mina beggade D2 coilovers, så kommer ju bilen självklart att sänkas en del och därför valsar jag kanterna. Har även skvätt på lite färg på mina rostiga bromsskivors nav.

Jaha, valsa för första gången då.. Började vänster bak.

Före valsning.

Efter valsning. Har även handknackat lite med gummiklubba för “the final touch”.

Lämnade en liten glipa som jag fyllde med silikon för att hålla borta smuts och fukt.

Maskera lite snyggt och på med rostskydd.

Går vidare till vänster fram. Före valsning. Obs, det som ser ut som lacksläpp på kanten är gammalt rostskydd.

Efter valsning. Jag valsade mindre fram än bak, precis så mycket att innerskärmen fortfarande hålls kvar på plats av kanten. 🙂

Rostskydd även fram.

Har hunnit valsa höger bak också. Höger fram hann och orkade jag däremot inte. Måste flytta bilen för att komma åt höger fram, för såhär trångt har jag det i mitt skitgarage… :p Tror ni att det är kul att greja med bilarna här inne? 😀 Stampat jordgolv och måste flytta bilen om jag ska komma åt att göra något på höger sida. Och för att kunna flytta bilen måste jag öppna garageporten. Och pga att det även är så trångt både framför och bakom så lär garageporten stå öppen för att man öht ska få plats att komma runt (därför kan jag inte greja så mycket vintertid eller vid kallt väder)! Sucks big time!

Nog om garaget. Skvätte som sagt även på lite mattsvart färg på bromsskivornas nav. Vänster fram.

Vänster bak.

Fredsson
                                Deltagare

Fan va nice! Så när jag behöver valsa mina skärmar får man hälsa på dig? 😉

Visar 15 inlägg - 316 till 330 (av 480 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.